5

وزیر ارشاد: تصمیمی برای حضور در «کن» نگرفته‌ایم

  • کد خبر : 249641
  • ۰۱ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۲۲:۲۲

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان دلایل جدایی جشنواره‌های ملی و جهانی فجر، اعلام کرد که وزارتخانه‌اش درباره حضور دو فیلمساز ایرانی در جشنواره کن هنوز به موضع رسمی نرسیده‌ است.

سیدعباس صالحی

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان دلایل جدایی جشنواره‌های ملی و جهانی فجر، اعلام کرد که وزارتخانه‌اش درباره حضور دو فیلمساز ایرانی در جشنواره کن هنوز به موضع رسمی نرسیده‌ است.

به گزارش افق نیوز، سیدعباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی امروز شنبه یکم اردیبهشت ماه ضمن حضور در کاخ سی و ششمین جشنواره جهانی فیلم فجر در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی  مبنی بر اینکه چه نیازی وجود دارد که بخش ملی و بخش جهانی جشنواره فجر در دو زمان مختلف برگزار شود، گفت: فلسفه جدایی جشنواره جهانی و ملی فجر از یکدیگر را می‌توان در چند بخش بررسی کرد که به یکی از این بخش‌ها اشاره می‌کنم. با توجه به جو هیجانی جشنواره ملی فجر که فضای بسیار خوبی را به وجود می‌آورد و در این جو تنها فیلم‌های داخلی مورد توجه قرار می‌گرفت، این موضوع باعث می‌شد که جشنواره جهانی فجر تحت الشعاع جشنواره ملی قرار بگیرد و آن چنان که باید، بخش بین‌المللی رشد نمی‌کرد. با این استدلال و چند نکته دیگر جشنواره جهانی از بخش ملی جدا شد. خوشبختانه در این چند سال نیز توانسته است، جایگاه خوبی برای خود به دست آورد.

وی در پاسخ به این سوال که چرا نام فجر بر این جشنواره قرار گرفته است، در حالی که این جشنواره در دهه فجر برگزار نمی‌شود، خاطر شان کرد: نام این جشنواره به خاطر نسبتی که با جمهوری اسلامی دارد، انتخاب شده است.

صالحی در پاسخ به سوالی درباره حضور دو سینماگر در جشنواره کن بیان کرد: تبعاً نگاه حضور و تعامل حداکثری با سینمای جهان در دستور کار قرار دارد. ما این سیاست را در جشنواره جهانی ترسیم کرده‌ایم و با همین نگاه در عرصه‌های بین‌المللی حضور پیدا می‌کنیم. البته در این مورد قوانینی وجود دارد که باید به آن توجه شود. درباره حضور دو فیلمساز ایرانی در جشنواره کن هنوز به موضع رسمی نرسیده ایم.

وی درباره تعامل نهادهای مختلف با جشنواره جهانی فجر گفت: نگاه تعاملی با دستگاه‌ها و نهادهای مختلف در عرصه‌های فرهنگی و هنری وجود دارد اما در ادامه هم باید با قوت ادامه پیدا کند. خوشبختانه در ۳ سال برگزاری جشنواره فجر این تعامل به نحو احسن وجود داشته است. هر قدر سینمای ایران با کمک دستگاه‌های مختلف بتواند تعامل مطلوب‌تری با سینمای جهان داشته باشد، دستاوردهای بهتری در فرهنگ و هنر کشورمان به دست می‌آید. امسال هم تعاملات با دستگاه‌های مختلف بهتر از سال‌های گذشته بود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: تمام بخش‌های مختلف کشور باید به این موضوع برسند که سینما می‌تواند برایشان یک فرصت باشد. اگر بخش‌های مختلف کشور به این موضوع واقف شوند، اتفاقات بسیار خوبی نه تنها در زمینه فرهنگ، بلکه در تمام عرصه‌های کشور روی می‌دهد.

منبع: فارس
لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=249641

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر