1

مسئله ظهور امام زمان(عج) از مهم‌ترین سنت‌های اجتماعی و الهی است

  • کد خبر : 250175
  • ۰۷ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۸

دبیرکل مجمع تقریب مذاهب اسلامی مسئله ظهور امام زمان(عج) را از مهم‌ترین سنت‌های اجتماعی و الهی دانست و گفت: طبق آیات قرآن حکومت جهانی با یاری ایرانیان محقق می‌شود.

به گزارش افق نیوز به نقل از ستاد خبری چهاردهمین همایش بین‌المللی دکترین مهدویت، آیت‌الله محسن اراکی ظهر جمعه در مراسم اختتامیه چهاردهمین همایش دکترین مهدویت که در سالن رسول اعظم(ص) مدرسه علمیه امام کاظم(ع) برگزار شد، به اشاره به اهمیت بحث مهدویت در آینده جهان اظهار کرد: نقش موسسه آینده روشن در شکل‌گیری بستری برای مطالعه و تحقیق و گردهمایی در خصوص مهدویت و آینده جهان بسیار بی‌بدیل است.

وی با بیان اینکه مسئله ظهور امام زمان(عج) از اساسی‌ترین و مهم‌ترین سنت‌های اجتماعی و الهی است، خاطرنشان کرد: یکی از مهم‌ترین سنت‌های مهم مربوط به امام زمان(عج) مسئله امت همراه او است؛ امام زمان(عج) با چه امتی جهان را دگرگون می‌کنند؟ از سنت‌های خدای متعال این است که برای رسیدن بشر به غایت مطلوب ابتدا رهبرانی برگزیده و همراه با آن‌ها امتی را بر می‌گزیند.

عضو مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر اینکه تا روی کره زمین انسانی وجود دارد باید حداقل یک نفر امام و کسی هم مأموم باشد، تصریح کرد: علاوه بر امام باید امت همراه هم وجود داشته باشد و این امت همراه اگر به دو شرط عمل کند رستگار خواهد بود.

وی با اشاره به مصداق‌هایی که در قرآن در خصوص امت‌های مختلف آمده است، تصریح کرد: پنج آیه در قرآن کریم آمده است که مخصوص ایرانیان است که سرانجام آن‌ها قومی خواهند بود که به یاری امام زمان(عج) شتافته و با یاری آن‌ها حکومت جهانی محقق می‌شود.

ایرانیان نقش جدی در تشکیل آینده جهان اسلام و حکومت جهانی دارند

آیت الله اراکی با تأکید بر اینکه در تشکیل آینده جهان اسلام و حکومت جهانی ایرانیان نقش جدی دارند، گفت: جایگاه ویژه‌ای برای ایرانیان در سنت بزرگ الهی برای برقراری جامعه پایانی و غایی رسالت‌های الهی در نظر گرفته شده است.

وی اظهار کرد: جامعه‌ای که پاسخ مثبت به پیام انبیا می‌دهد جامعه‌ای است که فشارهای گوناگون آن‌ها از پایداری بر اصول و شرایط سست نکند.

دبیرکل مجمع تقریب مذاهب اسلامی با اشاره به جنگ اسلامی، تبلیغاتی و رسانه‌ای علیه امت اسلام تصریح کرد: جامعه اسلامی در مواردی در پیمان با خدا و رسول کوتاهی کردند.

وی با تأکید بر اینکه آنچه که امروز به عنوان جبهه مقاومت تعریف می‌شود چیزی جز بازگشت به پیمان‌های با خدا و رسول(ص) نیست، اظهار کرد: خداوند متعال در حال آزمایش ما است که ببیند در برابر صهیونیست‌ها چه برخوردی انجام می‌دهیم.

آیت الله اراکی با اشاره به اشغال سرزمین‌های اسلامی و برخورد با مسلمانان و منویات اسلامی در این زمینه، خاطرنشان کرد: امروز بازگشت به رسول یعنی بازگشت به پیمان اطاعت و بازگشت به نصرت؛ یعنی در جبهه مقاومت بمانیم و با صهیونیست‌ها و ایادی آن‌ها برخورد داشته باشیم.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=250175

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر