1

آمریکا در مذاکرات «آستانه» شرکت نمی کند

  • کد خبر : 251115
  • ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۵

وزارت خارجه قزاقستان اعلام کرد که نمایندگان آمریکا در نهمین دور از مذاکرات دو روزه «آستانه» درباره مسئله سوریه شرکت نمی‌کنند.
 

خبرگزاری فارس: قزاقستان: آمریکا در مذاکرات «آستانه» شرکت نمی کند

به گزارش افق نیوز، «انور ژیناکوف» سخنگوی وزارت خارجه قزاقستان روز دوشنبه (امروز) در گفت‌وگو با خبرنگاران گفت که نمایندگان آمریکا در مذاکرات بین‌المللی «آستانه» درباره سوریه شرکت نمی‌کنند.

خبرگزاری تاس گزارش کرد، این مقام قزاق توضیح داد: «هیأت آمریکا از شرکت در دور کنونی گفت‌وگوها درباره سوریه در آستانه خودداری کرده است».

نشست بین‌المللی برای حل و فصل مسئله سوریه قرار است در روزهای ۱۴ و ۱۵ ماه می (۲۴ و ۲۵ اردیبهشت ماه) در آستانه برگزا شود.

وزارت خارجه قزاقستان پیشتر گزارش کرده بود که علاوه بر روسیه، ایران و ترکیه که بعنوان تضمین کنندگان آتش بس در سوریه فعالیت دارند، هیأت‌هایی از دولت سوریه و معارضان، نمایندگان سازمان ملل و ناظرانی از آمریکا و اردن نیز به نشست دعوت شده‌اند.

بر اساس گزارش تاس، در این مذاکرات دور روزه، طرفین قرار است در خصوص اوضاع فعلی سوریه از جمله مناطق کاهش تنش، موضوعات انسان دوستانه و اقدامات اعتماد ساز گفت‌وگو کنند و گام‌های بعدی برای تسهیل حل و فصل بحران سوریه را هماهنگ و سازماندهی کنند.

طبق این گزارش، رایزنی‌های دوجانبه و چندجانبه قرار است روز ۱۴ می (۲۴ اردیبهشت ماه) انجام گیرد و جلسه عمومی نیز روز ۱۵ ماه می (۲۵ اردیبهشت ماه) برگزار خواهد شد.

در این دور از مذاکرات که دو روز به طول خواهد انجامید، «الکساندر لاورنتینف» فرستاده ویژه رئیس جمهور روسیه، ریاست هیئت روس، «سیدات اونال» معاون وزیر خارجه ترکیه، ریاست هیئت تُرک و «حسین جابری انصاری» معاون وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران، ریاست هیئت ایرانی را عهده دار خواهد بود.

این مذاکرات در حالی برگزار میشود که ارتش سوریه توانسته منطقه راهبردی غوطه شرقی را پاکسازی کرده و در آستانه بستن پرونده تروریستهای داعش در جنوب دمشق و خارج کردن تروریستها از ریف شمالی حمص و ریف جنوبی حماه قرار دارد.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=251115

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر