3

افزایش پنج درصدی همسرآزاری از ابتدای سال جاری تا کنون +تصویر

  • کد خبر : 25145
  • ۲۱ دی ۱۳۹۰ - ۲۰:۲۶

افزایش پنج درصدی همسر آزاری از ابتدای سال جاری تا کنون نسبت به مدت مشابه سال گذشته در گیلان

مدیرکل پزشکی قانونی گیلان از افزایش پنج درصدی همسرآزاری از ابتدای سال جاری تا کنون در این استان خبر داد.

خبرگزاری فارس: افزایش همسرآزاری در گیلان

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، فریبرز آیتی فیروزآبادی عصر امروز در جمع خبرنگاران به افزایش سرما و استفاده از وسایل گرمایشی در منازل اشاره کرد و اظهار داشت: گاز کربنیک بی‌رنگ و بی‌بو است و با هوای تنفسی وارد خون می‌شود.
وی ادامه داد: با توجه به قرار گرفتن در روزهای سرد سال و استفاده بیشتر از وسایل گرمایشی، احتمال خطر فوت ناشی از استنشاق گاز منوکسید کربن بیشتر احساس می‌شود.
آیتی فیروزآبادی آمار فوت ناشی از منوکسید کربن در ۹ ماه سال جاری در گیلان را با ۱۲۵ درصد رشد نسبت به مدت مشابه سال گذشته عنوان کرد و گفت: از ابتدای سال جاری تا کنون تعداد ۹ نفر از مردم استان به دلیل استنشاق این گاز جان خود را از دست دادند.
مدیرکل دامپزشکی گیلان با بیان اینکه در ۹ ماه سال گذشته تعداد ۴ نفر در بحث گازکربنیک فوت کردند، تصریح کرد: آمار فوت ناشی از منوکسید کربن فاجعه بار است زیرا در هر حادثه‌ای تمام اعضای خانواده جان خود را از دست می‌دهند.
وی به کاهش ۲۷ درصدی فوت ناشی از تصادفات کشوری در هشت ماه سال جاری اشاره کرد و گفت: تعداد ۵۷۹ نفر در مدت مذکور در تصادفات گیلان فوت کردند.
آیتی فیروزآبادی از کاهش ۴/۹ درصدی فوت ناشی از تصادفات رانندگی در گیلان خبر داد و خاطرنشان کرد: تعداد ۶۵۷ نفر در مدت ۹ ماه گذشته در گیلان به دلیل تصادفات رانندگی فوت کردند.
مدیرکل پزشکی قانونی گیلان با اشاره به اینکه در هر ۳۵ دقیقه یک نفر در گیلان مصدوم می‌شود، ابراز داشت: هر ۱۰ ساعت یک نفر در گیلان به دلیل تصادفات رانندگی کشته می‌شود ضمن اینکه بیشترین حوادث مربوط به راکبان موتور‌سیکلت و عابران پیاده است.
وی عملکرد پزشک قانونی گیلان در تمام بخش‌ها را دارای رشد خواند و ابراز داشت: امسال ۲۷ مورد پرونده قصور پزشکی به این اداره ارجاع شده است.
آیتی فیروزآبادی ارجاع پرونده‌های قصور پزشکی در گیلان را با  ۱۸٫۲ درصد کاهش عنوان کرد و اذعان داشت: بیش از نیمی از این پرونده‌ها منجر به محکومیت شده و بیشترین قصور مربوط به تخلفات دندانپزشکی است.
مدیرکل پزشکی قانونی گیلان با بیان اینکه از ابتدای سال جاری تا کنون تعداد ۱۶ هزار و ۷۲۵ پرونده نزاع در این اداره تشکیل شده است، تصریح کرد: نزاع در گیلان هشت درصد کاهش داشته است.
به گفته وی، تعداد ۱۰۵ نفر به دلیل انواع مسمومیت‌ها در ۹ ماه گذشته جان خود را در گیلان از دست دادند.
آیتی فیروزآبادی با اشاره به اینکه در  ۹ ماه گذشته، ضربه به سر با ۳۸۰ مورد بیشترین علت فوتی‌های ناشی از تصادفات در گیلان بوده است، اظهار داشت: استفاده نکردن از کلاه ایمنی در راکبان موتورسیکلت و عدم استفاده از کمربند ایمنی در وسایل نقلیه علت ضربه به سر گزارش شده است.
مدیرکل پزشکی قانونی گیلان شکستگی‌های متعدد استخوان با ۲۳۰ مورد را از دیگر دلایل فوت ناشی از تصادفات رانندگی عنوان کرد و افزود: گروه سنی۲۱ تا ۳۰ سال با ۱۳۶ مورد بیشترین فوتی‌های ناشی از تصادفات را در گیلان به خود اختصاص دادند.
وی از افزایش پنج درصدی همسر آزاری از ابتدای سال جاری تا کنون نسبت به مدت مشابه سال گذشته در گیلان خبر داد و گفت: امسال یک‌هزار و ۸۲۴ مورد پرونده همسر آزاری به پزشکی قانونی گیلان ارجاع شده است.
آیتی فیروزآبادی حوادث ناشی از کار را با شش درصد افزایش نسبت به سال گذشته اعلام کرد و بیان داشت: از ابتدای سال جاری تا کنون تعداد ۳۹۷ مورد حوادث ناشی از کار در گیلان داشتیم.
مدیرکل پزشکی قانونی گیلان به کاهش ۱۸ درصدی درخواست سقط جنین در گیلان اشاره کرد و یادآور شد: ۸۶ مورد درخواست سقط جنین از ابتدای سال جاری تا کنون در استان داشتیم.
وی درخواست فرزندخواندگی در گیلان را دارای ۳۸ درصد رشد دانست و تصریح کرد: امسال درخواست ۲۴۶ مورد فرزندخواندگی در استان داشتیم.
آیتی فیروزآبادی با اشاره به پروژه‌های در حال اجرای پزشکی قانونی گیلان، خاطرنشان کرد: سه پروژه مهم پزشکی قانونی استان با پیشرفت فیزیکی ۳۰ تا ۶۰ درصد در حال انجام است ضمن اینکه عملیات اجرایی پروژه ملی احداث سالن تشریح و آزمایشگاه پزشک قانونی رشت با اعتبار ۴ میلیارد تومان در دهه فجر سال جاری آغاز می‌شود.
مدیرکل پزشکی قانونی گیلان با تاکید براینکه عملیات اجرایی سایت آزمایشگاه رازی رشت با اعتبار ۷۰۰ میلیون تومان در دهه مبارک فجر سال جاری آغاز می‌شود، اذعان داشت: گیلان با ساخت این سایت جزو ۱۰ استان برتر کشور در زمینه حفظ ذخایر ژنتیکی قرار می‌گیرد.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=25145

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر