3

نباید از زنان محجبه در نقش‌های منفی استفاده شود

  • کد خبر : 25607
  • ۲۸ دی ۱۳۹۰ - ۲۳:۱۴

شهدا انتظار دارند تا مجریان نظام با روی باز به مردم خدمت کنند و آنان را واقعا ارباب خود بدانند

آیت‌‌الله سید احمد خاتمی عصر امروز در جلسه شورای اداری شهرستان جیرفت، نظام جمهوری اسلامی را امانت خداوند، ائمه اطهار (ع) و شهدا در نزد مجریان کنونی آن دانست و اظهار داشت: شهدا از مجریان تمام دستگاه‌های نظام انتظار دارند تا جهت‌گیری‌های راه آن‌ها را فراموش نکنند و همواره دنباله‌رو آن‌ها باشند.
وی هدف شهدا را اعتلای دین خواند و افزود: آنان در پی این بودند تا در همه جای این کشور، اسلام حاکم شود و عمل به آن سرلوحه کار تمام دستگاه‌های اجرایی قرار گیرد.
خاتمی تصریح کرد: آرمان شهیدان این بود که مجریان نظام بند بند وجودشان سرشار از عشق به دین باشد و اجازه ورود حتی یک خلاف شرع در حوزه کاری خود را به هیچ عنوان ندهند.
وی با بیان اینکه هیچ کس به بهانه این ایام حق ندارد که حریم محرمات را بشکند، ابراز داشت: جشنواره دهه فجر باید در شأن نظام مقدس جمهوری اسلامی برگزار شود.
خاتمی با ابراز گله‌مندی از اینکه در عرصه فیلم، سینما و هنر آمال شهیدان برآورده نشده است، بیان داشت: علاوه بر ظاهر بعضا خلاف شرعی که در این عرصه‌ها دیده می‌‌شود، محتوای نادرست نیز بر بیراهه رفتن آن‌ها افزوده است.
وی با بیان اینکه همه چیز در نظام جمهوری اسلامی باید طبق موازین شرعی و قانونی باشد، عنوان کرد: نباید از زنان محجبه در نقش‌های منفی استفاده شود و با وجود بخشنامه‌ای که در این زمینه صادر شده است به دلیل بی‌تفاوتی بعضی این مهم رعایت نمی‌شود.
خاتمی با تأکید بر اینکه مقصد همه باید دین اسلام باشد، گفت: هیچ کس حق ندارد، ذره‌ای نه در اصول و نه در فروع از عمل به دین بگذرد و کوتاهی کند.
وی اذعان داشت: شهدا انتظار دارند تا مجریان نظام با روی باز به مردم خدمت کنند و آنان را واقعا ارباب خود بدانند، زیرا مسئولان با حمایت و اعتماد آن‌ها بر این مسندها تکیه زده‌اند.
خاتمی با تأکید بر اینکه مسئولان باید به داد گرانی‌ها برسند، خاطرنشان کرد: اجرای قانون هدفمند کردن یارانه‌ها مستلزم وجود گرانی مختصر بود و نه فاحش، که امروز داد مردم را درآورده است.
نماینده مردم کرمان در مجلس خبرگان رهبری اظهار داشت: از مسئولان نظام انتظار می‌رود همان قوانینی را که مجلس شورای اسلامی تصویب کرده است، رعایت کنند و مردم فهیم و همراه نیز آنان را حمایت می‌کنند.
وی افزود: از مسئولان نظام درخواست می‌کنم، هر چه سریع‌تر جلوی افزایش بی‌رویه گرانی‌ها به ویژه در بازار سکه و ارز که به نحو بی‌سابقه‌ای در حال رشد است را بگیرند.
خاتمی تصریح کرد: این وضعیت دارای روند مثبتی به نظر نمی‌رسد و می‌تواند، سبب نارضایتی مردم را فراهم کند.
وی ابراز داشت: با همین سخت‌کوشی و تلاشی که مسئولان نظام دارند، باید تلاش کنند، مسئله گرانی را برطرف کنند تا مردم همیشه در صحنه ایران هم سپاسگزار بوده و هم امید بیشتری به این نظام داشته باشند.
خاتمی بیان داشت: همچنین از دیگر انتظارات شهیدان از مجریان دستگاه‌ها این است که آنان مبشر وحدت باشند و با عمل و رفتار خود همواره الگوی دیگران باشند.
وی عنوان کرد: آنان نیز باید در عرصه اجرا فقط به قانون عمل کنند و حق ندارند، گرایش‌های شخصی خود را در اعمال حقوق شهروندی به ویژه در امر انتخابات دخالت دهند.
خاتمی بی‌طرفی و عدم گرایش عملی به کاندیدای خاص را حداقل وظیفه مسئولان دستگاه‌های اجرایی دانست و گفت: امیدواریم که مسئولان، مجریان و ناظران انتخاباتی با عمل به این امر انتخابات باشکوهی را رقم بزنند.
وی با برشمردن راهبردهای نظام جمهوری اسلامی اذعان داشت: آنچه باید مدنظر همه دست‌اندرکاران انتخابات قرار بگیرد، فراهم کردن تمام زمینه‌ها برای حضور حداکثری مردم است.
خاتمی خاطرنشان کرد: ضد انقلاب و دول استکباری قصد دارند تا با ایجاد فضای سرد زمینه حضور مردم را در برگزاری انتخابات کم‌رنگ کنند و جریان فتنه نیز در این راه آنان را همراهی می‌کنند و با انتشار بیانیه‌های مختلف انتخابات را تحریم می‌کنند.
امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه دیگر دوره این نوع فتنه‌گری‌ها به پایان رسیده است، گفت: مردم به بیانیه کسانی که به حقوق آنان خیانت کرده و فتنه سال ۸۸ را به وجود آوردند، هرگز گوش نمی‌دهند.
وی افزود: فتنه‌گران در پی استبداد و دیکتاتوری بودند و به دلیل رأی نیاوردن کاندیدای مورد نظر خود مستبدانه درخواست ابطال انتخابات را داشتند و سرانجام روسیاه شده و دیگر هیچ جایگاهی در میان مردم ندارند.
خاتمی با بیان اینکه فتنه‌گران در این روز یک جنگ احزاب علیه نظام ترتیب دادند، تصریح کرد: هر زمان که دو قطب انقلاب و ضد انقلاب به وجود آمد، حضور مردم باشکوه بوده و حماسه ۹ دی ماه نیز در همین بستر شکل گرفت.
وی با اشاره به اینکه صدا و سیما نقش بسیار حساسی در این حضور حداکثری بر عهده دارد، ابراز داشت: این نهاد در افشای جریان فتنه و حوادث پس از آن امتیاز بالایی آورد و امیدواریم، همین نقش را نیز فعال‌تر در عرصه انتخابات به خوبی ایفا کند.
خاتمی با تأکید بر اینکه علما نیز باید به انتخابات به عنوان یک مسئله سرنوشت‌ساز بنگرند، بیان داشت: حضور حداکثری بار دیگر این انقلاب را بیمه می‌کند و چشم امیدی برای کشورهای تازه انقلاب شده است.
وی با اشاره به اینکه تمام رسانه‌ها و مطبوعات باید با هر گرایشی دین خود را به این انقلاب ادا کنند، عنوان کرد: همه جراید اعم از کشوری و بومی باید نسبت به این امر احساس وظیفه خود را به خوبی انجام دهند.
خاتمی راهبرد دیگر نظام را در عرصه برگزاری انتخابات در فضایی امن و آرام دانست و گفت: همه مسئولان به ویژه دستگاه قضایی باید با همه کسانی که در پی اغتشاش هستند، اعم از کاندیدا یا طرفداران آن‌ها برخورد قاطع داشته باشند.
وی اذعان داشت: همه باید تلاش کنند تا انتخابات در فضایی کاملا منطقی برگزار شود و اگر نشانه‌هایی از فعالیت کاندیدا چه قبل و چه پس از انتخابات که دشمن‌پسند است، دیده شود، مسئولان اجرایی، امنیتی و قضایی باید پیشگیری کنند.
خاتمی راهبرد مهم دیگر نظام جمهوری اسلامی را رقابت جدی ذکر و خاطرنشان کرد: لازمه هر انتخاباتی رقابت است تا زمینه حضور فعال مردم فراهم شود.
نماینده مردم کرمان در مجلس خبرگان رهبری اظهار داشت: انتظاری که از مجریان انتخابات در این زمان می‌رود، این است که برای برگزاری انتخاباتی سالم امکانات تبلیغی و … را به طور مساوی میان کاندیدا تقسیم کنند.
وی افزود: همچنین هواداران کاندیدا باید اخلاقی رفتار کنند و به دلیل دنیای دیگران، آخرت خود را نفروشند و تباه نکنند.
خاتمی با تأکید بر اینکه باید این فرهنگ در میان مردم به وجود آید که تخریب کاندیدای دیگر ضد ارزش تلقی شود، تصریح کرد: هر کاندیدایی که مورد تأیید شورای نگهبان قرار بگیرد، دارای صلاحیت است و کسی حق تخریب او را ندارد.
وی ابراز داشت: کاندیدا نیز باید در راستای وظایفی که قانون برای نمایندگان مشخص کرده، عمل کند و برای رفع مشکلات در حد توان خود تلاش کند.
خاتمی بیان داشت: کاندیدا باید به گونه‌ای عمل کند که اگر رأی آورد، سرفرازانه به مجلس برود و در صورت رأی نیاوردن نیز از نظر تعبد و انسانیت الگو قرار گیرد.
وی عنوان کرد: باید بستر رقابت اخلاقی را فراهم کرد تا سودجویان به بهانه رقابت، تهمت، دشمنی و کینه را پیش نگیرند و به انتخابات صدمه نزنند.
خاتمی عمل به قانون را نیز یکی دیگر از راهبردهای نظام ذکر کرد و گفت: مجریان و ناظران انتخابات باید همواره عمل به قانون را مدنظر خود قرار دهند.
وی با تأکید بر اینکه کاندیدا باید خط مقدم پذیرش قانون باشند، اذعان داشت: آنان نباید نظام را فدای منافع شخصی و گروهی خود کنند.
خاتمی با بیان اینکه باید حفظ نظام جمهوری اسلامی برای همگان اصل قرار گیرد، خاطرنشان کرد: با در پیش گرفتن این رویه امیدواریم، شاهد برگزاری انتخاباتی سالم و قانونی باشیم.
امام جمعه موقت تهران نیز با اشاره به توجه حضرت آیت‌الله خامنه‌ای به شهرستان جیرفت، اظهار داشت: این شهرستان با مردمان فهیم و ولایتمدار آن برای ما خاطرات دوران تبعید مقام معظم رهبری را تداعی می‌کند.
خاتمی با بیان اینکه شهرستان جیرفت اکنون دوران طلایی خود را طی می‌کند، تصریح کرد: معیار وقوع این دوران کار و تلاش همراه با وحدت مردم و مسئولان این شهرستان است.
وی نهاد امامت جامعه را نعمت شاخصی دانست که محور هر شهرستان قرار دارد و افزود: همگام با فعالیت این نهاد، سایر دستگاه‌های اجرایی نیز پویا و فعال می‌شوند.
فارس – خاتمی بیان داشت: امیدواریم، این روند وحدت و تعامل در شهرستان جیرفت همچنان رو به رشد ادامه داشته باشد و شاهد شکوفایی روزافزون آن در تمام عرصه‌ها باشیم.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=25607

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر