3

جدایی دین و سیاست یعنی تکذیب خدا و رسول خدا

  • کد خبر : 25809
  • ۰۱ بهمن ۱۳۹۰ - ۲۳:۴۹

هرکسی تصور کند که دین از سیاست جداست نادان و جاهل است و اسلام و سیاست را نشناخته است

حجت‌الاسلام علیرضا پناهیان ‌در دومین شب مراسم گرامیداشت یاد و خاطره سید عباس ابوترابی و سید آزادگان سید‌علی‌اکبر ابوترابی در مسجد جامع قزوین اظهار کرد: اگر می‌خواهید در نزد خدا آبرومند شوید برای جامعه دعا کنید؛ دعا برای فرج یعنی دعا برای انحلال سازمان حقوق بشر، دعا برای فرج یعنی از بین رفتن حق وتوی آمریکا در سازمان ملل، دعا برای فرج یعنی زمین خوردن کارتل‌های قدرتمند جهان.

جدایی دین و سیاست یعنی تکذیب خدا و رسول خدا
پناهیان با تاکید بر ارتباط دین و سیاست افزود: از نظر امام خمینی (ره)، سیاست در اسلام جایگاه ویژه‌ای دارد و آن کسی که دین را از سیاست جدا می‌داند تکذیب خدا و رسول خدا کرده است، در تحریر الوسیله امام خمینی (ره) فرموده است که هرکسی تصور کند که دین از سیاست جداست نادان و جاهل است و اسلام و سیاست را نشناخته است.

وی ادامه داد: شجاعت یکی از مشخصات رجال سیاسی است که اگر آن مرد سیاسی این ویژگی را نداشته باشد زبونانه تسلیم می‌شود و ملت خود را ذلیل ملت‌های دیگر می‌کند.

یکی از ویژگی‌های رجال سیاسی شجاعت است
پناهیان خاطرنشان کرد: شجاعت در اسلام به عنوان یک فضیلت عرفانی شناخته شده است و کسی که شجاعت را در خود دارد از هیچ کس غیر خدا نخواهد ترسید و این ویژگی کاملا سیاسی خواهد بود.

وی تاکید کرد: امام خمینی (ره) در بیست و یک جلد صحیفه، درشت‌ترین کلمات خودش را نسبت به کسانی روا می‌دارد که اهل دیانت هستند ولی به سیاست کاری ندارند.

آیت‌الله بهجت بشارت پیروزی به سیدحسن نصرالله می‌داد
وی با اشاره به سخنان علمای بزرگ در رابطه با اهمیت سیاست و دیانت عنوان کرد: آیت‌الله بهجت یکی از شخصیت‌های حوزوی هستند که قبل از انقلاب در حضور امام از مسایل سیاسی صحبت می‌کردند و نظرشان این بود که تا شاه ملعون از ایران نرود این مملکت درست نخواهد شد، ایشان در طی جنگ ۳۳ روزه لبنان توصیه‌های خود را مبنی بر ایستادگی در برابر اسراییل به سیدحسن نصرالله گوشزد می‌کرد و بشارت پیروزی به آن‌ها می‌داد.

عرصه سیاست مقدس است
پناهیان شاخص رشد سیاسی را اهمیت دادن به سیاست در جامعه برشمرد و تصریح کرد: نخستین شاخص رشد سیاسی یک جامعه این است که به سیاست اهمیت دهیم و برای آن ارزش قائل باشیم و از سیاست‌گریزی تنفر داشته باشیم، عرصه سیاست جای هر کسی نیست که وارد شود این عرصه مقدس است و هر شخصی نمی‌تواند بدون داشتن ایمان کافی و شرایط لازم به خود اجازه حضور در این عرصه را بدهد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: در زمان امامت حضرت مهدی (عج) استانداران حضرت وقتی از منطقه‌ای عبور می‌کنند مردم آن شهر خاک زیر پای آن‌ها را بر چشمان خود می‌مالند و تبرک می‌کنند.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=25809

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر