6

جهان بر خلاف خواسته‌های آمریکا به سوی چند قطبی شدن ‏حرکت می‌کند

  • کد خبر : 26412
  • ۱۰ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۱:۵۲

در ایران اسلامی مکتب تشیع و اعتقاد به مهدی موعود(عج ) به ‏یک حکومت تبدیل شده که الگویی است برای همه مسلمانان

مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا گفت: ‏در دو طرف گلوگاه‌های استراتژیک جهان که به آنها گذرگاه های عبور اجباری می‌گوییم، کشورهای ‏‏مسلمان هستند و می‌توان گفت که ‏اقتصاد جهانی را می توانند کنترل کنند.

سردار سرلشکر سید یحیی صفوی، در ‏همایش مهدویت و رسالت حوزه های علمیه در شبستان امام خمینی (ره) حرم مطهر حضرت فاطمه ‏معصومه(س)  گفت: در ایران اسلامی مکتب تشیع و اعتقاد به مهدی موعود(عج ) به ‏یک حکومت تبدیل شده که الگویی است برای همه مسلمانان که به دنبال آزادی، استقلال، عزت و کرامت ‏هستند.

رئیس هیات مدیره بنیاد مهدی موعود(عج) با ذکر این مطلب که اعتقاد به مهدویت زمینه ساز انقلاب ‏اسلامی و انقلاب اسلامی زمینه ساز بیداری اسلامی در منطقه شد، اظهارداشت: مدلی که برخی ‏کشورهای اسلامی خصوصا مصر برای سرنگونی دیکتاتور خود از آن استفاده کردند، برگرفته از الگوی انقلاب ‏اسلامی بود، زیرا پیروزی انقلاب اسلامی سخنان کمونیسم شرقی که می گفتند«دین افیون توده هاست» ‏و هم سخنان غربی ها که مدعی«جدایی دین از سیاست بودند» را باطل کرده است.

وی ادامه داد : امروز علاوه بر ایران، یک دولت شیعی نیز در عراق روی کارآمده و پیوند ایران و عراق نیز ‏برخلاف خواست دشمنان بسیار عمیق است.

صفوی گفت: در مقیاس جهانی از نظر فکری، فرهنگی و تمدنی، اکنون بزرگ‌ترین قدرتی که در مقابل تفکر ‏مادی غرب و آمریکا قرار گرفته، تفکر و بیداری اسلامی به رهبری ایران است.

مشاور عالی فرمانده کل قوا تصریح کرد: جهان بر خلاف خواسته‌های آمریکا به سوی چند قطبی شدن ‏حرکت می‌کند و قدرت سیاسی، اقتصادی و فرهنگی از غرب به شرق منتقل می‌شود.

سرلشکر ‌صفوی به عوامل توانمندساز قدرت جهان اسلام اشاره کرد و گفت: موقعیت جغرافیایی ملت‌ها و ‏کشورهای اسلامی، موقعیت جغرافیایی انسانی، اسلامی و موقعیت سیاسی، اقتصادی، فرهنگی جهان ‏اسلام از عوامل توانمندی آن است.

وی در ادامه گفت: بیش از۸۰ درصد تجارت جهانی از طریق ناوبری دریایی صورت می گیرد و ‏ناوگان های تجاری باید از ‏تنگه های استژیک جهان، عبور کنند، ‏در دو طرف گلوگاه های استراتژیک جهان که به آنها گذرگاه های عبور اجباری می گوییم ، کشورهای ‏‏مسلمان هستند و می توان گفت که ‏اقتصاد جهانی را می توانند کنترل کنند.

وی به منابع اقتصادی جهان اسلام اشاره کرد و گفت: کشور های  اسلامی دارای حدود ۵۷ درصد کل ذخایر ‏اثبات شده گاز جهان هستند و کشور ‏عزیزمان ایران بعد از روسیه بیشترین مقادیر گاز دنیا را داراست.‏

مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا  ظرفیت اثبات شده نفت خام جهان اسلام را حدود ۷۵ درصد دانست ‏و افزود: این میزان ظرفیت اثبات ‏شده در کشور های اسلامی قراردارد این در حالی است که آمریکایی ها در ‏سال ۲۵ درصد کل تولید نفت ‏خام جهان را مصرف می کنند و بعد آمریکایی ها چینی ها هستند و هر ‏کشوری که ‏بخواهد توسعه پیدا کند ‏به این منابع انرژی نیازمند است.‏

سرلشکر صفوی با اشاره به اینکه قدرت  اسلام در رقابت با لیبرال دموکراسی غربی در حال بروز و ظهور است، گفت: ‏قطعا در این رقابت به دلیل برتری ها و عوامل تولید قدرت، برتری نهایی از آن تفکر اسلامی است و ‏مهدویت، ظرفیت بسیار بالایی برای تبدیل شدن به اندیشه غالب جهان اسلام برای مقابله با فرهنگ غرب ‏است.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=26412

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر