2

محمودی: فراکسیون امید نسبت به پروژه اصلاح طلب زدایی در دولت به هوش باشد

  • کد خبر : 267433
  • ۰۲ آبان ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۴

علی اکبر محمودی، تحلیلگر و فعال سیاسی تاکید کرد اصلاح طلبان و علی الخصوص اعضای فراکسیون امید می بایست نسبت به پروژه اصلاح طلب زدایی در دولت، به هوش باشند و اجازه ندهند آخرین جایگاههای اصلاحات در دولت از دست برود.

محمودی: فراکسیون امید نسبت به پروژه اصلاح طلب زدایی در دولت به هوش باشد

به گزارش شبکه خبری صدای صنایع ، علی اکبر محمودی در این خصوص اظهار داشت: از ابتدای دولت دوم دکتر روحانی، اصلاح طلبان شرایط مناسبی نداشته اند و فشار هایی از بیرون برای اصلاح طلب زدایی در دولت اعمال شد که هدف اصلی این رویه حذف اصلاح طلبان از انتخابات ریاست جمهوری سال ١۴٠٠ و همچنین انتخابات ٩٨ مجلس شورای اسلامی بود.

وی ادامه داد:  از طرفی دیگر فشارهای داخل دولت نیز امروز باعث شده است که دایره فعالیت روز به روز برای اصلاح طلبان تنگ تر و تنگ تر شود، به گونه ای که در ابتدای دولت دوم دکتر روحانی و بعد از پیروزی در انتخابات دولتمردان در محافل خصوصی خود پیروزی خود را به اصلاحات مرتبط نمی دانستند.

محمودی خاطرنشان کرد: حتی اسحاق جهانگیری که در زمان مناظره های انتخاباتی همانند یک سرباز فداکار که ژنرال زخمی خود را از معرکه درگیری به سلامت خارج می کند از روحانی تمام قد دفاع می کرد و توانست او را از محاصره منتقدان سالم به بیرون آورد، در کمال تعجب و در شرایطی که همه پیش بینی می کردند در دولت دوم نقش کلیدی ای بازی کند اما جایگاهش تضعیف شد تا جایی که صحبت های چند روز گذشته جهانگیری آب پاکی را روی دستان اصلاح طلبان ریخت و شاید این صحبت ها که عجیب بوی رفتن می داد غزل خداحافظی وی از دولت محسوب شود.

وی افزود: پیش از این نیز در ادامه پروژه حذف اصلاح طلبان از بدنه دولت استیضاح علی ربیعی از وزارت کار هم باعث شد جایگاه دیگری از اصلاح طلبان در دولت از دست برود و حتی نمایندگان لیست امید نیز به دلیل مشکلات و حب و بغض های شخصی به علی ربیعی رای ندادند تا یک اصلاح طلب دیگر نیز از قطار دولت پیاده شود.

محمودی ادامه داد : جابجایی خانم ابتکار نمونه دیگری از این پروژه است، ایشان که عملکرد خوبی در دولت اول دکتر روحانی داشت در ابتدای دولت دوم با فشار نمایندگان خوزستان بر رییس جمهور برای برکناری وی از سازمان محیط زیست کنار گذاشته شد و ایشان به معاونت زنان ریاست جمهوری منتقل شدند، انتقالی که نارضایتی خود خانم ابتکار را نیز به دنبال داشت.

تحلیلگر و فعال سیاسی کشورمان اظهار داشت: با این شرایط باز هم از مجلس خبر رسیده که نامه استیضاح حجتی، وزیر کشاورزی نیز  با ۵٠ امضاء تقدیم هیئت رییسه شده است و این خود یک زنگ خطر دیگر برای دولت در این مسیر محسوب می شود.

محمودی اضافه کرد: با همه این اوصاف رییس جمهور در چند روز گذشته چهار وزیر پیشنهادی خود را به مجلس معرفی کرد که نام محمد شریعتمداری به عنوان وزیر کار بین این چهار وزیر پیشنهادی قرار داشت و درکمال تعجب از همان ابتدا بیشترین کسانی که از مخالفان ایشان بودند نمایندگانی از لیست امید بودند که به عقیده بنده این مخالفت ها بیشتر ریشه در بغض و کینه های شخصی، عدم هماهنگی میان اصلاح طلبان و نداشتن تاکتیک در شرایط مختلف دارد و باید گفت امروز نمایندگان لیست امید با برخی از صحبت هایشان علیه شریعتمداری اصل  اصلاحات را نیز زیر سوال میبرند.

وی تلاش شریعتمداری در وزارت صمت برای برخورد جدی با مفسدان را عاملی برای قربانی شدنش دانست و ادامه داد: یکی از بحث های مهم پیرامون عملکرد شریعتمداری در وزارت صمت بحث واردات خورو ها است که باید گفت در این موضوع شریعتمداری دنبال برخورد جدی با مفسدان بود ولی توسط مافیای قدرت و ثروت قربانی این فساد شد و برخی رسانه ها نیز ناجوانمردانه در رابطه با این موضوع به وی تاختند.

این فعال سیاسی ادامه داد: در بحث ثبت سفارش خودرو، با گذشت زمان مشخص شد، شخص وزیر صمت مخالف ثبت سفارش خودروها بوده و وی وقتی متوجه ارتباط این موضوع به دوره قبل این وزارتخانه شد خود بدون رسانه ای کردن ماجرا و حاشیه سازی و به بحران کشیدن دولت شروع به حل مشکلات کرد اما کسی که با رانت مبارزه کرد خود ناجوانمردانه توسط برخی رسانه ها قربانی این مبارزه شد، موضوعی که در ایران نمونه های بسیار دیگری نیز داشته و بسیاری از مبارزین با فساد خود قربانی مافیای قدرت شده اند.

محمودی افزود: شریعتمداری اهل شومن بازی و دروغ نبود و همین امر باعث شد از وزارت صمت کنار برود، شاید اگر وی همانند برخی از وزرا که در وزارت خانه خودشان بی ارزشترین اقدامات را نیز در بوق و کرنا کرده و رسانه ای می کنند نمایشی عمل می کرد به راحتی در وزارت صمت می ماند و به چنین عاقبتی دچار نمی شد.

وی بر ضرورت هوشیاری فراکسیون امید در این مقطع تاکید کرد و افزود: امروز نمایندگان فراکسیون امید باید هوشیار باشند تا  مهره دیگری از اصلاحات از دولت کنار گذاشته نشود، چرا که با رای نیاوردن محمد شریعتمداری پازل اصلاح طلب زدایی تکمیل خواهد شد و از طرفی وجود شریعتمداری در دولت می تواند پایگاه اجتماعی خوبی برای اصلاح طلبان ایجاد کند.

این تحلیلگر سیاسی خاطرنشان کرد: علاوه بر این محمد شریعتمداری مقبولیت مناسبی دارد و علاوه بر اصلاح طلبان، معتدل گرایان هم او را قبول دارند و در حاکمیت هم مقبولیت خوبی دارد و وحود او می تواند این وزارت خانه را با وجود مشکلات فراوان مردم سرپا کند و حتی قبول هدایت وزارت خانه توسط شریعتمداری کاری بزرگ است و کسی که چنین مسئولیتی را قبول کرده با آبروی خودش بازی کرده و می بایست او را در این راه کمک کنیم و همانطور که رهبر معظم انقلاب تاکید کرده است که بهبود معیشت مردم و اشتغال جوانان از کارهای ضروری دولت است، نباید مشکلات شخصی و رانت خواهی سبب فراموش شدن چنین اولویتی شود.

محمودی اظهار داشت: انتظار می رود با نگاهی باز و آگاهانه نمایندگان لیست امید به ایشان رای بدهند تا این وزارتخانه را در مسیر و هدف دولت پیش ببرند، چرا که هر گونه مانع تراشی در این مسیر موجب می شود فردی که دارای صلاحیت حضور در یک وزارتخانه مهم است از رسیدن به این جایگاه باز بماند و این یک اشتباه تاریخی است که از چشم مردمی که فعالیت های نمایندگان را به دقت رصد می کنند پنهان نخواهد ماند.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=267433

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر