برانکو ایوانکوویچ:از بازی پرسپولیس لذت بردم/هواداران دیدند که عذاب می‌کشیم

به گزارش افق نیوز/ برانکو ایوانکوویچ بعد از پیروزی ۲ بر یک مقابل پیکان با وجود شکست مقابل این تیم در نیمه نخست، در نشست خبری اظهار کرد: واقعا از بازی تیمم لذت بردم. خیلی راضی و خوشحال هستم. خودتان می‌دانید که بعد از مدتی استراحت، اولین بازی خیلی سخت است. اولین بازی بعد از فیناللیگ قهرمانان آسیا خیلی سخت است. نمی‌خواهم به همه وقایع قبل از این بازی اشاره کنم. واکنش بازیکنانم در نیمه دوم عالی بود. از صمیم قلب به آن‌ها تبریک می‌گویم. آن‌ها این بازی را شخصیت، انگیزه و قلبشان بردند.

وی افزود: با لیاقت و انگیزه بسیار فراوان بازی را بردیم. ما لیگ برتر را ادامه خواهیم داد. انتظار دارم بازیکنانم بعد از فینال لیگ قهرمانان آسیا انگیزه بیشتری داشته باشند. همه زحماتی که کشیدند را ادامه دهند. از هوادارانمان تشکر ویژه می‌کنم. دیدند که شرایطمان سخت است و عذاب می‌کشیم. ما عقب افتادیم اما کنار ما ماندند و به برد علاقه داشتند. این زیباترین بخش از داستان ماست که رضایت‌مندی و خوشحالی هواداران را فراهم کنیم. این هم یک دلیل و مدرک دیگر است که ما نیمکت قوی و منسجمی داریم. انتظارمان این است که در ادامه لیگ برتر در صدر جدول باشیم.

سرمربی پرسپولیس درباره صدور احکام بازی تیمش مقابل سایپا از سوی کمیته انضباطی گفت: مایل نیستم درباره این مسائل بحث کنم. دیروز هم در نشست خبری گفتم که بعد از ۲۰ روز این وضعیت ماست و در آستانه بازی این وقایع رخ می‌دهد. گفتم که باز هم قوی خواهیم بود و امروز هم مقابل پیکان نشان دادیم این طور است.

برانکو در واکنش به این که تیمش تحلیل خوبی در نیمه دوم داشت و در چند دقیقه به برد رسید، تاکید کرد: به همین خاطر خوشحالم و از عملکرد بازیکنانم در نیمه دوم لذت بردم. آن‌ها انرژی و شخصیت خود را نشان دادند. ما به تیم حریف فشار آوردیم. علی رغم این که پنج روز تمرین نکردیم و وقت کافی برای این بازی نداشتیم. منشا و رادوشوویچ دیروز برای اولین تمرین آمدند.

او یادآور شد: در نیمه نخست عدم اعتماد به نفس در تیم حاکم بود. با این وجود به برد رسیدیم. تمام تبریکم را نثار تیمم می‌کنم.

او درباره شایعه ترک پرسپولیس به خاطر پرداخت نشدن دستمزدش گفت: الان وقت این طور سوال‌ها نیست. همیشه گفتم که طوری کار می‌کنم که گویی ۱۰۰ سال در پرسپولیس خواهم بود. من و همکارانم این طور کار می‌کنیم. کسی از فردا خبر ندارد. به خصوص الان که بازی را بردیم و خوشحال هستیم. امسال و سال دیگر قرارداد دارم و باید ببینیم چه اتفاقاتی می‌افتد.

برانکو در واکنش به این سوال که رسیدن به فینال لیگ قهرمانان آسیا سخت‌تر است یا رسیدن به فینال جام ملت‌های آسیا؟ گفت: در تیم ملی ژاپن، بازیکنان کره‌ای نخواهند بود. سرجینیو در تیم ملی ژاپن نخواهد بود. به خاطر همین در باشگاه به موفقیت رسیدن، به مراتب سخت‌تر است.

سرمربی پرسپولیس درباره عادت بازیکنان این تیم به پیروزی علی رغم تجربه روزهای سخت تا فصل نقل و انتقالات خاطرنشان کرد: ابتدای فصل گفتم که به بازیکنان تیم اعتقاد دارم. همین طور گفتم که امسال قوی‌تر از سال قبل خواهیم بود. البته بازیکنانی خواهیم گرفت. هر تیم خوبی باید نیمکت قدرتمندی داشته باشد. روزهای آینده قرعه کشی لیگ قهرمانان آسیا خواهد بود. جام حذفی را هم پیش رو داریم. ما هدفمان را اعلام کردیم. سوپرجام را کسب کردیم. کمی مانده بود قهرمان آسیا شویم. جام حذفی و لیگ برتر را هم پیش رو داریم. گفتم که در هر چهار جام به دنبال حداکثرها هستیم.

سرمربی پرسپولیس درباره این که روز گذشته در نشست خبری قاطعانه اعلام کرد که تیمش برابر پیکان به پیروزی می‌رسد گفت: هر کسی تفکرات خودش را دارد. این دشمنی که به وجود آمده، به صورت خودجوش بوده است. با آن حرف خواستیم نشان دهیم که فینال لیگ قهرمانان آسیا نتوانسته تیم ما را زمین بزند. بازی را بردیم چون به تیمم اعتقاد دارم. در ابتدا هم اهداف خودمان را اعلام کردیم و از کسی پنهان نکردیم. حتی فینال لیگ قهرمانان آسیا را با میل و شوق و تلاش برای برد به زمین می‌رویم.

برانکو درباره شایعه جدایی بیرانوند از این تیم در نیم فصل دوم لیگ برتر گفت: ما در فینال لیگ قهرمانان آسیا بودیم. کل آسیا وجهان این بازی را تماشا کردند. حضور در فینال، یک موفقیت بزرگ است. همین طور ضمانتی برای باکیفیت بودن تیم است. بیرانوند در لیگ برتر و جام جهانی خیلی خوب بود. او بازیکن قابل توجهی برای همه تیم‌های دنیاست. هم ما و هم بازیکنان از تیم‌های مختلف درخواست داریم. این که تا دو ماه بعد چه اتفاقی می‌افتد، بسیار سخت است. اگر بیرانوند از انگلیس پیشنهادی داشته باشد که از نظر مالی خوب باشد یا از ترکیه پیشنهاد داشته باشد که پنج برابر پرسپولیس درآمد داشته باشد، شما چه واکنشی نشان می‌دهید؟ طبیعی است که طرفین باید منافع خود را در نظر بگیرند. به این موضوع، حرفه‌گری می‌گویند.

او افزود: ما و همه بازیکنان شاغل در فوتبال برای پول بازی می‌کنیم. عمر ورزشی بازیکنان ۳۰ نیست و حدود ۱۰ سال است. باید آینده خانواده خود را تامین کنند. اگر پیشنهادی باشد که باشگاه و بازیکن را راضی کند، باشگاه برای مذاکره وارد می‌شود. شاید این موضوع موجب تضعیف تیم هم بشود. در هر تیمی بازیکن ناراضی هست و این ناراضی بودن می‌تواند مشکل ساز شود.