2

تولید ۷۰ هزار موتورملی در سال ۹۰

  • کد خبر : 26992
  • ۱۷ دی ۱۳۹۰ - ۱۹:۱۰

ایران خودرو در راستای سیاست های دولت و بهینه سازی مصرف سوخت در سال جاری ۷۰ هزار دستگاه موتورملی تولید می کندکه بیش از ۸۰ درصد آن پایه گازسوز است .

مهندس سلیمانی قائم مقام مدیر عامل ایران خودرو درکیفیت و توسعه محصول با بیان این مطلب گفت :  براساس برنامه ریزی انجام شده ، قرار است  در سال آینده ۱۸۰ هزار دستگاه موتور ملی تولید شود که ۷۰ درصد آن پایه گازسوز است که برروی خودرو های سمند ، رانا و دنا نصب خواهد شد .

وی افزود :  ایران خودرو  در سال گذشته ۳۲  هزارو ۴۵۰ دستگاه موتور ملی تولید کرده بود .

سلیمانی با اشاره به اینکه برای اولین از قطعه سازان داخلی از طراحی تا تولید موتورملی دراین پروژه مشارکت داشته اند خاطر نشان ساخت : حدود ۸۰ سازنده داخلی  در پروژه طراحی و تولید موتورپایه گازسوز مشارکت داشته و با برگزاری جلسات روزانه  ، به دانش فنی تولید قطعات موتور دست یافتند .

وی تصریح کرد : بدون تردید دستیابی به موتور ملی پایه گازسوز ، گامی اساسی در توسعه و تکامل خودروی ملی است، از این رو شرکت ایران خودرو با هدف تبدیل شدن به یک خودروساز ملی و منطقه ای از یک دهه گذشته تلاش درخصوص طراحی و تولید خودرو ملی آغاز کرد . نتیجه این تلاش در اوایل دهه ۸۰ تولد خودرو سمند بود .

قائم مقام ایران خودرو تاکید کرد : از همان زمان ایده طراحی و ساخت موتور ملی پایه گازسوز ذهن مدیران ارشد ایران خودرو را به خود مشغول کرد و در نهایت اجرای این ایده درمرکز تحقیقات موتور ایران خودرو محقق شد و به ثمر رسید .

وی از مهمترین دستاورد های طراحی و تولید موتورملی پایه گازسوز ، را  کسب دانش فنی طراحی مستقل در کشور ،عرضه  اولین موتور و قوای محرکه به نام ایران از مرحله طراحی تا تولید انبوه ، دستیابی به مالکیت قوای محرکه برای ورود به بازار صادرات و قطع وابستگی ، کاهش مصرف سوخت در هردو حالت گازسوز و بنزین سوز عنوان کرد .

مهندس سلیمانی تصریح کرد :  براساس   برآورد انجام شده با تولید انبوه مو تور ملی پایه گازسوز در یک دوره  ۱۰ ساله، ۳۵ میلیارد لیتر در مصرف بنزین برابر با ۱۲ میلیارد و یکصد میلیون دلار صرفه جویی خواهد شد.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=26992

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر