2

رژیم صهیونیستی بیش از ۱۳ هزار بار قطعنامه ۱۷۰۱ را نقض کرده است

  • کد خبر : 270929
  • ۱۹ آذر ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۵

رژیم صهیونیستی توان تجاوز به لبنان را ندارد چرا که قدرت ارتش و مقاومت این کشور به مراتب بیشتر از سال ۲۰۰۶ (جنگ سی و سه روزه) شده است.

گفت و گو با منصور به بهانه عملیات اخیر رژیم صهیونیستی موسوم به ‘سپر شمال’ برای کشف و انهدام تونل های زیرزمینی مرزی منتسب به حزب الله لبنان صورت گرفت.
وی معتقد است که این ادعا با هدف رهایی رژیم صهیونیستی از تنگناهای داخلی و منحرف کردن افکار عمومی از پرونده فساد ‘بنیامین نتانیاهو’ نخست وزیر این رژیم است.
به گفته وی، رژیم صهیونیستی توان تجاوز به لبنان را ندارد چرا که قدرت ارتش و مقاومت این کشور به مراتب بیشتر از سال ۲۰۰۶ (جنگ سی و سه روزه) شده است.
متن کامل گفت و گو با منصور در ادامه می آید:

*ایرنا: به نظر شما هدف رژیم صهیونیستی از به راه انداختن عملیات سپر شمال به بهانه کشف تونل های منتسب به حزب الله چیست؟
**منصور: دشمن صهیونیستی همواره به دنبال اتهام زنی است و ما این را بارها تجربه و از سال ها پیش به آن عادت کرده ایم. نه تهدیدات اسرائیلی ها و نه اتهامات آنها برایشان نفعی نخواهد داشت. این رژیم صهیونیستی است که همواره اقدام به تجاوز علیه لبنان می کند و نه لبنان. بیش از ۱۳ هزار بار قطعنامه ۱۷۰۱ که در سال ۲۰۰۶ صادر شد، توسط دشمن صهیونیستی نقض شده است؛ روزانه ما شاهد نقض حریم هوایی، دریایی و زمینی توسط اسرائیلی ها هستیم.
رژیم صهیونیستی فقط می خواهد از تنگناهای داخلی خود رهایی یابد و اینگونه مساله تونل های زیرزمینی را متوجه لبنان و مقاومت می کند. دشمن صهیونیستی به خوبی می داند که اگر بخواهد دست به هرگونه اقدام خصمانه بزند، با پاسخ قاطع ارتش و مقاومت لبنان روبرو می شود. این تهدیدات برای بالابردن روحیه در داخل سرزمین های اشغالی است و این ادعاها نیز جهت منحرف کردن افکار عمومی جهان است تا بگویند لبنان قطعنامه ۱۷۰۱ را نقض می کند. در صورتی که این اسرائیلی ها هستند که به طور روزمره قطعنامه را زیر پا می گذارند. بنابراین آخرین کسی که حق دارد راجع به این مساله سخنی بگوید، اسرائیل است؛ رژیمی که تجاوزکار و اشغالگر است و هر روزه در لبنان، فلسطین، غزه و سوریه دست به تجاوز می زند.

*ایرنا: در محافل سیاسی و رسانه ای داخل رژیم صهیونیستی این عملیات، بازی نتانیاهو برای منحرف کردن افکار عمومی مطرح شده است. چقدر چنین سناریویی می تواند درست باشد؟
**منصور: «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی در داخل با بحران های مختلفی روبروست و از جمله آنها اتهامات و پرونده های فساد مالی است که متوجه او و همسرش است. اینها باعث شده تا نتانیاهو سعی کند نگاه ها را به مرزهای شمالی منحرف کند و بگوید که خطر و تهدید در جای دیگری است، در حالی که ارتش رژیم صهیونیستی به صورت روتین کار خود را در مرز با لبنان انجام می دهد و نیاز به تبلیغات نبود.
اما باید گفت همه آنچه در داخل رژیم صهیونیستی در جریان است برای لبنان و مقاومت اهمیتی ندارد، چراکه معادله نسبت به گذشته تغییر کرده است. شرایط سال ۲۰۱۸ با سال ۲۰۰۶ و پیش از آن متفاوت است. مقاومت و ارتش لبنان در آمادگی کامل به سر می برند و اگر تجاوزی به خاک کشور انجام شود، به شدت پاسخ خواهند داد.

*ایرنا: عملکرد نیروهای صلح بان بین المللی «یونیفل» را پس از تایید ادعاهای رژیم صهیونیستی درباره تونل زیرزمینی در مرز فلسطین اشغالی با لبنان چگونه ارزیابی می کنید؟
**منصور: هر آنچه در مناطق اشغالی یافت شود به لبنان مربوط نیست. یونیفل کاملا می داند که تجاوزهای اسرائیل از سال ۲۰۰۶ یعنی دوازده سال پیش تاکنون متوقف نشده بلکه مدام تکرار می شود و لبنان چندین شکایت درباره تجاوزهای رژیم صهیونیستی و نقض مکرر حریم خود را به سازمان ملل و دبیرکل آن و شورای امنیت ارائه کرده است. بنابراین این اسرائیل است که باید به اقدامات خصمانه خود پایان دهد و مناطق همچنان در اشغال لبنان را آزاد کند.

*ایرنا: آیا شکایت اخیر لبنان و شکایت هایی که چند مورد هم در زمان شما به سازمان ملل و شورای امنیت ارائه شد، مفید و تاثیر گذار هستند؟
**منصور: بدون تردید برخی از کشورهای عضو شورای امنیت حامی و جانبدار رژیم صهیونیستی هستند و با تل آویو هماهنگی و همکاری دارند. باید به صراحت بگویم که این شکایت ها شاید نتیجه مستقیم نداشته باشد اما تلاشی برای احقاق حقوق لبنان و جلب توجه ها و نگاه ها به سمت تجاوزهای رژیم صهیونیستی است. این شکایت ها و تحرکات دیپلماتیک همچنین برای همراه کردن کشورهای تاثیرگذار برای فشار بر رژیم صهیونیستی جهت پایبندی به قطعنامه ۱۷۰۱ و متوقف کردن تجاوزهایش ضروری است.
لبنان دست بسته نیست و نشانه آن شکایت در سازمان ملل است. علاوه بر اینکه لبنان در حال رایزنی های دیپلماتیک برای جلوگیری از خدشه دار شدن تصویر خود است. دشمن صهیونیستی با این دروغ تصویر دروغین و به دور از واقعیتی را از لبنان ارائه می کند.

*ایرنا: با توجه به وجود تنش هایی میان ارتش لبنان و رژیم صهیونیستی در چند روز گذشته، ممکن است که به نظر شما با افزایش بیشتر تنش ها درگیری پیش بیاید؟
منصور: بعید می دانم که این نمایش صهیونیست ها به جنگ کشیده شود چون همانطور که گفتم شرایط به کلی به سال ۲۰۰۶ و ۲۰۰۰ متفاوت است، چون نیروهای ارتش لبنان و مقاومت در آمادگی کامل هستند. رژیم صهیونیستی پیش از هر ماجراجویی و هر اقدامی ده ها محاسبه می کند و دست به کاری که نداند پایان و نتیجه اش چه خواهد بود، نمی زند.
رژیم صهیونیستی به خوبی می داند که هزینه هنگفتی را باید در صورت جنگ با لبنان بپردازد، چون همانطور که معاون دبیرکل حزب الله جناب شیخ «نعیم قاسم» تاکید کرد، همه نقاط اسرائیل در صورت وقوع هر جنگی در تیررس موشک های مقاومت خواهد بود. امروز توازن قدرت و توازن وحشت وجود دارد، بنابراین تل آویو باید حساب همه پیامدهای جنگ را بکند، چه پیامدهای سیاسی و دیپماتیک و چه پیامدهای اقتصادی، گردشگری و دیگر تبعاتی که برای آنها خواهد داشت.

*ایرنا: واکنش شهروندان لبنان و مقام ها و نیروهای سیاسی را در برابر تهدیدات رژیم صهیونیستی چطور می بینید؟
منصور:در داخل لبنان هیچ کس از تهدیدات رژیم صهیونیستی و مقام ها یا ارتش آن نگران نمی شود و همه به مقاومت و ارتش لبنان اعتماد دارند؛ مقاومتی که در سال ۲۰۰۶ سرسختانه جواب وحشی گری دشمن را داد و از حاکمیت کشور دفاع کرد. همین مقاومت با ارتش در برابر هرگونه تجاوزی هشیار و بیدار است. بنابراین دشمن هرقدر هم از طریق نفوذ در شبکه ارتباطی ما و تماس با شهروندان لبنانی سعی در ارعاب آنها و تهدیدشان کند، نخواهد توانست بر مردم تاثیر بگذارند و آنها را از ایستادگی بازدارند. لبنانی ها می دانند که رژیم صهیونیستی همان دشمنی است که بارها و بارها آنها را تهدید کرده و به کشور و امنیت شان تجاوز کرده است. البته مانند بسیاری از کشورها، برخی در لبنان هستند که بر خلاف بیشتر مردم در این خط نیستند و رویکردهای مختلفی دارند، اما در نهایت این اکثریت مردم هستند که نگاه ملی دارند و کسانی را که از کشورشان دفاع می کنند، می ستایند.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=270929

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر