2

ایران تسلیم نمی شود باید رفتار آمریکا عوض شود

  • کد خبر : 27181
  • ۱۶ بهمن ۱۳۹۰ - ۹:۰۹

آمریکا برای خروج از بن بست درازمدت مقابل ایران باید بداند که این کشور هرگز تسلیم آمریکا نمی شود.

روزنامه نیویورک تایمز از اوباما خواست به جای اینکه جملات فریبنده ادا کند به اقدام عملی برای جلب اعتماد جمهوری اسلامی بپردازد.
این روزنامه با بیان اینکه رهبر ایران با جملات زیبا قانع نمی شود، نوشت: آمریکا برای خروج از بن بست درازمدت مقابل ایران باید بداند که این کشور هرگز تسلیم آمریکا نمی شود.
توماس پیکرینگ (معاون سابق وزارت خارجه) و ویلیام لورس (دیپلمات سابق) در این تحلیل تصریح کرده اند: ایران توقع دارد انقلاب این کشور و نقش درخور شأن آن در منطقه به رسمیت شناخته شود، نیروهای نظامی آمریکا از منطقه خارج شوند و فناوری هسته ای این کشور پذیرفته شود. آمریکا باید به انقلاب ایران احترام بگذارد و در مقابل از ایران بخواهد به همکاری در زمینه عراق و افغانستان بپردازد. همچنین می توان فناوری هسته ای ایران را به موازات نظارت مداوم آژانس بین المللی انرژی اتمی، پذیرفت. البته ایران انتظار دارد آمریکا معیارهای دوگانه از جمله در حوزه هسته ای و فعالیت های اتمی اسرائیل را کنار بگذارد.
نیویورک تایمز خواستار بازسازی سیاست نیکسون در قبال چین شده اما می نویسد: در آن زمان مائو برای پذیرش سلطه آمریکا در برخی حوزه ها آماده بود اما رهبری ایران از ۳۳ سال پیش تا به امروز دست رد بر هرگونه اداره تک قطبی جهان توسط آمریکا زده است. حافظه تاریخی ایرانی ها نقش مخرب آمریکا را در تاریخ سیاسی این کشور از یاد نمی برد؛ آمریکا در سقوط دولت ملی مصدق در ۱۹۵۳ و حمایت از رژیم پهلوی نقش آفرینی کرد، از حمله صدام به ایران در دهه ۸۰ حمایت کرد و در تمام این سالها تلاش کرد ایران را منزوی کند. رهبری ایران مردی نیست که با حرف متقاعد شود، او را باید با عمل متقاعد کرد. در قبال ایران آمریکا باید قدم های روسیه را بردارد

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=27181

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
[cov2019]