5

خودروسازان رمق تولید ندارند و مشتریان صبر و تحمل!

  • کد خبر : 272415
  • ۰۹ دی ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۹

هر روز شاهد تحصن و تجمع های معترضانی هستیم که می بایست در ماه های گذشته خودروهای خود را از کمپانی های ایران خودرو و سایپا تحویل می گرفتند!

– یونس آقازاده

با نگاهی گذرا به تاریخ کهن و مطالعه حوادث تلخ و شیرین ایام سپری شده در این سرزمین به یک نقطه مشترک در میان مردم ایران می رسیم و آن هم صبر، استقامت و گذشت مثال زدنی آنها است.
از استقامت در مقابل دشمنان و صبر در برابر مشکلات که بگذریم به گذشت از جان، مال و ناموس مردم در راه وطن می توانیم با افتخار یاد کنیم که نمونه عینی و کتمان ناپذیر این از خود گذشتگی را در هشت سال دفاع مقدس و سال های پس از آن مشاهده کرده ایم.

بی شک جنگ تحمیلی، تورم کمر شکن، تحریم های بیگانگان، حوادث ناگوار طبیعی و غیر طبیعی و صدها مورد مشابه دیگر می توانست طی این سالها به راحتی این ملت را به زانو درآورد اگر صبر و گذشت و استقامتی در میان نبود.
حال امروز در آستانه ورود به چهارمین دهه از پیروزی انقلاب و عبور از موانع مختلف پیشرفت، خودروسازان داخلی ما با معضل عدم پاسخگویی به تعهدات خود به مشتریان دست و پنجه نرم می کنند و هر روز شاهد تحصن و تجمع های معترضانی هستیم که می بایست در ماه های گذشته خودروهای خود را از کمپانی های ایران خودرو و سایپا تحویل می گرفتند!

آری، مردم صبور و با گذشت دیروز تبدیل به افرادی کم حوصله و نگران شده اند و این امر حاصل سناریوی دشمنان قسم خورده ای است که با پاشیدن گرد نا امیدی و بی اعتمادی در صدد هستند مردم ایران را با عناوین مختلف با مجموعه دولت و حاکمیت درگیر کرده و مانع از ایجاد همدلی و صمیمیت در خانه خودی شوند.

نا بسامانی اقتصادی، عدم مدیریت کارآمد در برخی دستگاه ها، تورم و افزایش افسارگسیخته قیمت ها، عدم تامین نقدینگی و توان خرید مواد اولیه و قطعات، خروج شرکای خارجی در کنار سایر مشکلات عدیده در بخش صنعت خودرویی، جملگی عواملی شده که غول های بزرگ خودروساز که تا چندین ماه قبل محصولات خود را با شرایط خاص و به صورت تحویل فوری به مشتریان تقدیم می کردند، امروز نتوانند به تعهدات خود عمل کرده و مردم نیز صرفا آنها را مقصر می دانند.

بی شک انتظاری که می توان از مردم داشت این است که بار دیگر صبر و گذشت پیشه کرده و خودروسازان را در مسیر عبور از بحران ها و نجات کشتی طوفان زده خود یاری رسانند و بپذیرند که برخوردهای قهری با صنعتگرانی که قطعا خود از وضع فعلی نگران بوده و در حال برنامه ریزی برای خروج از بحران می باشند راه به جایی نبرده و دستاوردی نخواهد داشت.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=272415

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر