2

قیمت جهانی طلا امروز ۲۸ دی ۹۷

  • کد خبر : 274310
  • ۲۸ دی ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۴

به دنبال تداوم تعطیلی دولت آمریکا قیمت طلا امروز تقریبا ثابت بود.

به گزارش افق نیوز، رویترز نوشت، به دنبال تداوم تعطیلی دولت آمریکا قیمت طلا امروز تقریبا ثابت بود. این در حالی است که قیمت فلز پالادیوم پس از رسیدن به ارقامی بی سابقه در جلسه قبل، امروز در نزدیکی ۱۴۰۰ دلار باقی ماند.

قیمت پالادیوم که دیروز به رقم ۱۴۳۴ دلار و ۵۰ سنت رسیده بود، امروز با ۰٫۳ درصد رشد به ۱۴۰۰ دلار و ۵۰ سنت رسید. قیمت این فلز گرانبها در آستانه ثبت چهارمین هفته افزایشی متوالی و بیشترین رشد هفتگی از هفته منتهی به ۲۱ سپتامبر تاکنون قرار دارد. قیمت پالادیوم از ابتدای ماه جاری تاکنون حدود ۱۱ درصد افزایش یافته است.

فلز پالادیوم عمدتا در ساخت کاتالیست های کاهنده آلاینده ها استفاده می شود که در خودروها به کار می رود. قیمت این فلز از اواسط ماه اوت تاکنون حدود ۷۰ درصد رشد داشته است. قیمت پالادیوم در اوایل ماه دسامبر برای اولین بار طی ۱۶ سال گذشته از قیمت طلا سبقت گرفت.

قیمت طلا نیز امروز در رقم ۱۲۹۱ دلار و ۴۳ سنت تقریبا ثابت بود. قیمت طلای آمریکا امروز با ۰٫۱ درصد افت به ۱۲۹۱ دلار و ۱۰ سنت رسید. قیمت فلز زرد در آستانه ثبت پنجمین هفته افزایشی متوالی خود قرار دارد.

برخی از عوامل همچون طولانی شدن تعطیلی دولت آمریکا، توقف احتمالی روند افزایش نرخ بهره توسط فدرال رزرو و نگرانی ها در مورد برگزیت از عوامل رشد قیمت طلا در هفته های اخیر بوده اند.

چارلز ایوانز، رئیس فدرال رزرو شعبه شیکاگو در این باره گفت، با توجه به وضعیت نامشخص چشم انداز اقتصادی، وقت آن است که بانک مرکزی آمریکا اقدامات خود در راستای افزایش نرخ بهره را متوقف کند.

ارزش سهام در بورس های آسیایی امروز به دلیل امیدواری ها به پایان یافتن جنگ تجاری میان آمریکا و چین شاهد رشد بود.

تسنیم

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=274310

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر