2

حزب سوسیال مسیحی آلمان خواستار محدود شدن دوران صدر اعظمی آلمان شد

  • کد خبر : 274449
  • ۲۹ دی ۱۳۹۷ - ۲۳:۱۰

حزب سوسیال مسیحی آلمان خواستار محدود شدن دوران صدر اعظمی در این کشور تا حداکثر ۱۲ سال شد.

حزب سوسیال مسیحی آلمان خواستار محدود شدن دوران صدر اعظمی شد

به گزارش افق نیوز به نقل از “ان تی وی” آلمان، “آنگلا مرکل”، بیش از ۱۳ سال است که سکان صدر اعظمی این کشور را بر عهده دارد. حالا حزب سوسیال مسیحی آلمان خواستار اعمال محدودیت برای دوران صدر اعظمی در این کشور شده است.

بر اساس خواست حزب سوسیال مسیحی آلمان صدر اعظم آلمان در این کشور باید حداکثر مدت دوازده سال اجازه داشته باشد در این مسئولیت باقی بماند. در کنگره حزب سوسیال مسیحی در مونیخ اکثریت نمایندگان این حزب با این مسئله موافقت کردند که دوران صدر اعظمی در کشورشان به سه دوره محدود شود. به این ترتیب یک صدر اعظم حداکثر دوبار می تواند در انتخابات صدر اعظمی شرکت کند.

در رای گیری در این باره ۹۷ نماینده به این طرح رای مثبت داده و حدود ۹۰ نفر با آن مخالفت کردند. برای اجرای این طرح تغییر قانون اساسی در آلمان لازم است. برای این منظور به یک اکثریت دو سومی در پارلمان آلمان و بودندس رات نیاز است.

در تاریخچه آلمان تا به حال سه صدر اعظم بیش از دوازده سال در این مسئولیت کار کرده اند که همه آن ها از حزب دموکرات مسیحی بوده اند.

“کونراد آدنایر”، از سال ۱۹۴۹ تا ۱۹۶۳ به عنوان اولین صدر اعظم بعد از جنگ جهانی دوم بیش از ۱۴ سال در مسئولیت بود. “هلموت کهل”، هم مدت ۱۶ سال از ۱۹۸۲ تا ۱۹۹۸ صدر اعظم آلمان بود. آنگلا مرکل هم از پایان سال ۲۰۰۵ سکان صدر اعظمی آلمان را در دست گرفته و بیش از ۱۳ سال است که در این مسئولیت قرار دارد.

لازم به ذکر است که حزب سوسیال مسیحی بایرن که در ائتلاف دولتی آلمان شرکت دارد، “فصل تازه‌ای” از زندگی سیاسی خود را از امروز آغاز می‌کند. هورست زهوفر،  وزیر کشور و رهبر این حزب کنار رفت و رقیب او “مارکوس زودر” سکان امور حزب را به‌دست گرفت.

امروز (شنبه) مارکوس زودر، رئیس دولت ایالتی بایرن، در کنگره حزب سوسیال‌مسیحی این ایالت آلمان با حدود ۹۰ درصد آراء نمایندگان به رهبری حزب سوسیال مسیحی برگزیده شد.

هورست زهوفر رهبر پیشین سوسیال‌مسیحی‌ها مدت‌ها بود که زیر فشار شدید اعضای حزب قرار داشت. بسیاری از اعضا ریزش آراء حزب در انتخابات ایالتی سال گذشته‌ را به حساب کشمکش‌های زیهوفر، که وزیر کشور آلمان است، با صدراعظم آنگلا مرکل می‌گذارند. برخی نیز معتقدند که گردش بیش از حد این حزب به راست باعث کاهش آراء در انتخابات بوده است.

بسیاری از اعضای حزب انتظار دارند که با آمدن زودر ۵۱ ساله فصل تازه‌ای از زندگی سیاسی حزب آغاز شود. زودر قرار است اصلاحاتی اساسی در سیاست‌های حزب ایجاد کند و از آن “جنبشی” بسازد که بتواند در انتخابات آتی ایالتی، دوباره اکثریت مطلق را کسب کند.

حزب سوسیال مسیحی در دوره‌های پیشین انتخابات اکثریت مطلق را در انتخابات ایالتی بایرن کسب می‌کرد، اما در انتخابات سال گذشته ۳۷ درصد آراء را به‌دست آورد و ناچار شد با حزب “رای‌دهندگان آزاد” ائتلاف کند.

اکنون انتظار می‌رود که زودر برای جبران اشتباه خود به معضلاتی که در رابطه با پناهجویان پدید آمده معقول‌تر نگاه کند و از تبلیغات پوپولیستی بپرهیزد.

تسنیم

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=274449

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر