9

پنجه ببر در لانه تروریست‌ها

  • کد خبر : 274458
  • ۳۰ دی ۱۳۹۷ - ۹:۲۰

تداوم تحرکات تروریستها در شمال سوریه و حضور نیروهای تحت فرماندهی «ببر سوریه» گواه آن است که مناطق شمالی این کشور به زودی شاهد تحولات غافلگیر کننده و نبردی سهمگین خواهد بود.

ه تروریست‌ها

تداوم تحرکات تروریستها در شمال سوریه و حضور نیروهای تحت فرماندهی «ببر سوریه» گواه آن است که مناطق شمالی این کشور به زودی شاهد تحولات غافلگیر کننده و نبردی سهمگین خواهد بود.

به گزارش مشرق، پس از اینکه ارتش سوریه موفق به وارد آوردن ضربات مهلک به تکفیری‌ها در مناطق تحت اشغال آنها در این کشور شد و داعشی ها تار و مار شدند؛ نوبت دیگر تروریست‌هااز جمله جبهه النصره رسیده است. نیروهای مسلح سوریه به دنبال درهم پیچیدن طومار تروریست‌ها در سوریه هستند و یکی از گروههای تروریستی جبهه النصره است و منطقه تحت اشغال آنها استان ادلب در شمال سوریه است.

اخیراً گروهای تروریستی توافق منطقه عاری از سلاح در ادلب و اطراف آن را نقض کرده‌اند و دست به تحرکاتی علیه مواضع ارتش سوریه که حامی غیرنظامیان در روستاها و شهرک‌های امن است زده‌اند.

به نظر می‌رسد که شمال سوریه عرصه تحولات تازه ای است زیرا با توجه به ادامه حملاتگروههای تروریستی و اینکه ارتش سوریه از جبهه‌های دیگر فارغ شده است، ادلب و حومه شمالی حماه کانون و آبستن تحولات جدید است.

در ادلب و حومه شمالی حماه گروههای تروریستی وابسته به گروه موسوم به هیئت تحریر الشامبه سرکردگی جبهه النصره و برخی گروههای تکفیری و تروریستی و مزدوران خارجی پس از اینکه آموزش‌های لازم را در خارج دیده‌اند دیده‌اند، به سر می‌برند.

این در شرایطی است که گروه موسوم به نور الدین زنگی در برابر حمله هیئت تحریر الشامفروپاشیده و هیئت تحریر الشام به این باور رسیده است که می‌تواند منطقه ادلب را ببلعد. تروریست‌های نور الدین زنگی ظرف ۵ روز از پا درآمدند و به عفرین در شمال فرار کردند و سلاح و انبارهای سلاح و مهمات خود را تحویل دادند.

تروریست‌هایی که ترکیه نتوانست آنها را رام کند

منطقه عاری از سلاحی که ترکیه قول داده بود ایجاد کند به نظر می‌رسد که توفیق چندانی نداشته است و ابومحمد الجولانی سرکرده جبهه النصره سیلی محکمی به ترکیه و ضامن منطقه عاری از سلاح وارد کرد. ترک‌ها نتوانستند که تکفیری‌ها را وادار به عقب رفتن از خطوط تماس کنند و هیئت تحریر الشام و متحدش حزب ترکستانی به خواسته آنکارا تن ندادند.

اما تروریست‌های هیئت تحریر الشام با این اقدامات و ماجراجویی‌ها در واقع نبرد سهمگین علیه خود را تسریع کرده‌اند.

با توجه به تحرکات تروریست‌های جبهه النصره در ادلب برخی تحلیلگران گزینه‌هایی را مطرح کرده‌اند؛ از جمله اینکه ترکیه گروههای مسلح مورد حمایت خود را علیه آنها وارد عمل کند که این گزینه‌ای محتملی نیست زیرا گروههای مورد حمایت ترکیه توان مقابله با ۳۰ هزار تروریست هیئت تحریر الشام که نیمی از آنها را جبهه النصره تشکیل می‌دهند، ندارند.

گزینه دوم موافقت ترکیه و چه بسا مشارکتش با روسیه برای انجام حملات مستقیم به هیئت تحریر الشام است به ویژه که تحرکات تروریست‌ها این زمینه را به وجود آورده است و این با تصمیم جامعه بین الملل مبنی بر مبارزه با تروریسم نیز منافاتی ندارد.

اما گزینه سوم و محتمل‌تر عملیات گسترده ارتش سوریه برای رقم زدن سرنوشت نهایی ادلب با حمایت روسهاست به ویژه که ترکیه نتوانسته است که به تعهد خود عمل کند. بر همین اساس است که لحظه بر لحظه بر تعداد نیروهای ارتش سوریه در مناطق نزدیک به خطوط تماس افزوده می‌شود. این با تصمیمات آستانه نیز منافاتی ندارد زیرا تروریست‌ها جبهه النصره مشمولگروههای مسلح مندرج در توافق آستانه نمی‌شوند.

ژنرال شکست ناپذیر در اندیشه درهم پیچیدن طومار تروریستهاست

این در حالی است که منابع سوری در استان حماه اعلام کردند که سرتیپ سهیل الحسن معروف به ببر از جبهه‌های جنگ در حومه غربی استان حماه بازدید به عمل آورده است. سرتیپ سهیل حسن در جریان آمادگی نیروهای مستقر در خطوط مقدم در جبهه‌های سهل الغاب و استقرار سلاح و ادوات در خطوط مقدم با تروریست‌ها قرار گرفت.

یک منبع نظامی سوری بیان کرد: طی روزهای گذشته سطح آمادگی جنگی نیروهای ارتش سوریه در جبهه‌های حومه حماه و ادلب بالا رفته است و این نیروها در آماده باش هستند و این همزمان با اعزام نیروها و تجهیزات بیشتر در جبهه حومه شمالی حماه است.

به گفته این منبع نظامی سوری؛ نیروهای ویژه ارتش سوریه به فرماندهی ببر سوریه (سهیل الحسن) فرا خوانده شدند.

راز حضور فرمانده مأموریت‌های دشوار در جبهه ادلب و حومه حماه

سهیل الحسن از معروف ترین فرماندهان می‌دانی در سوریه به شمار می‌رود که گفته می‌شود در هیچ جنگی شکست نخواهد خورد. «سهیل الحسن» از سوی فرماندهان روسی مورد تکریم واقع شد و آنها در پایگاه حمیمیم به وی مدال افتخار دادند. سهیل الحسن کسی است که محاصره زندان حلب و دیگر مقرهای حساس و مناطق محاصره شده در حلب را شکست.

قدرت نفوذ این سرتیپ ارتش سوریه و حس وطن دوستی او و میزان وفاداریش به وطن و ارتش سوریه و بشار اسد رئیس جمهوری اش زبانزد است و وی از نزدیک ترین فرماندهان به بشار اسد به شمار می‌رود و از این رو، مهم‌ترین و حساس‌ترین مأموریت‌ها به وی واگذار می‌شود.

وی به عنوان یک فرمانده نظامی شناخته می‌شود که عاشق میدان جنگ است و میدان جنگ را رها نمی‌کند، و حتی سوگند یاد کرده است که تا زمانیکه به پیروزی نهایی و فراگیر نرسد، تنها پسرش را که فقط ۵ سال دارد، نبیند و این دلیلی است که به اعتقاد دوستدارانش، نشان دهنده میزان اخلاص وی به موضوعی است که برای آن می جنگد. ژنرال الحسن از جمله اولین کسانی است که در سال ۱۹۹۱ از دانشکده نیروی هوایی فارغ التحصیل شدند و برخی از صفات برجسته حافظ اسد رئیس جمهوری پیشین سوریه را دارد.

سهیل الحسن که به ببر معروف است، همواره در عکس‌ها و ویدئوهای رسانه‌ها در میدان جنگ ظاهر می‌شود، همچنین از نظامیان مجروح حمایت می‌کند و به آنها روحیه می‌دهد و آنها را برای نبرد به خاطر سوریه تشویق می‌کند.

سهیل الحسن فردی قاطع و کاملاً پایبند به راه و روش نظامی خود است و از شخصیت‌هایی است که با فساد و بی نظمی مبارزه می‌کند و به ویژه در میان نیروهای تحت امر خود، آن دسته از نظامیان متهم به غارت و چپاول را که طی یورش به نظامیان در مناطق درگیری به غارت منازل می‌پردازند، اعدام می‌کند.

محبوبیت ببر درمیان نظامیان به حدی رسیده است که نظامیان سوری آرزو دارند که تحت امر وی بجنگند و یگان نظامی وی متشکل از ۸۰ هزار سرباز است که به گفته کارشناسان، همه از آموزش‌های لازم بهره مند هستند.

صهیونیست‌ها درباره سرتیپ حسن چه می‌گویند؟

این سوال، درباره یکی از مهم‌ترین شخصیت‌های نظامی می‌دانی در ارتش سوریه، در پایگاه خبری صهیونیستی «واللا» مطرح شد و در پاسخ به آن نوشته شد که سهیل الحسن تکنیک‌های سختی دارد و فرودگاه نظامی کوبرس در شمال سوریه را آزاد کرده و به موفقیت‌های مهمی در میدان نبرد با گروه‌های مسلح در سوریه دست یافته است.

این پایگاه عبری زبان نوشت که در اصل، عامل همه این پیروزی‌ها ژنرالی در ارتش سوریه به نام سرتیپ سهیل الحسن معروف به ببر است و شایسته‌ترین فرمانده می‌دانی در ارتش سوریه با تاکتیک‌های بسیار سخت به شمار می‌رود. ببر با استفاده از بلندگوهای بزرگی که پیام‌های رعب و وحشت را پخش می‌کنند، روش‌های جنگ روانی را با موفقیت مورد استفاده قرار داد.

به هر حال به نظر می‌رسد که تحولات سوریه روند پرشتابی پیدا کرده است زیرا از سویی بحث ایجاد منطقه امن از سوی آمریکا و ترکیه مطرح است و از سویی تکلیف منطقه شرق فرات هنوز مشخص نیست و از سویی حملات تروریست‌ها در ادلب و حومه حماه تشدید شده است و ارتش سوریه ادامه این حملات را تاب نمی‌آورد.

باتوجه به اینکه ژنرال معروف سوری از حومه شمالی حماه و نزدیکی ادلب بازدیده به عمل آورده است پس این گواه تحولات غافلگیرکننده ای که در راه است که البته نبردی سخت خواهد بود زیرا از سویی شرورترین تروریست‌ها در ادلب و حومه حماه هستند و از سویی مورد حمایت قوی غربی‌ها و آمریکا هستند به ویژه که پس از هر عملیات موفق ارتش سوریه سناریوهای تکراریحمله شیمیایی و در ادامه تحرکات حامیان تروریست‌ها شروع می‌شود.

باید منتظر ماند و دید که سرنوشت مهمترین جبهه و در واقع ام المعارک سوریه چگونه رقم خواهد خورد.

منبع: مهر
لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=274458

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر