3

تصمیم جدید گمرک ۵۰۰ هزار نفر را بیکار می‌کند

  • کد خبر : 274461
  • ۳۰ دی ۱۳۹۷ - ۹:۲۳

نائب رئیس فراکسیون مناطق آزاد گفت : بخشنامه اخیر گمرک ایران درخصوص ممنوعیت ترانزیت و ورود کالاهای گروه ۴به مناطق آزاد تجاری-صنعتی و ویژه اقتصادی خلاف قانون است.

ناصر شریفی

نائب رئیس فراکسیون مناطق آزاد گفت : بخشنامه اخیر گمرک ایران درخصوص ممنوعیت ترانزیت و ورود کالاهای گروه ۴به مناطق آزاد تجاری-صنعتی و ویژه اقتصادی خلاف قانون است.

به گزارش افق نیوز، ناصر شریفی نایب رئیس فراکسیون مناطق آزاد با انتقاد از بخشنامه اخیرگمرک اظهارداشت: بخشنامه اخیر گمرک ایران به معنای تعطیلی کامل و رکود مطلق در مناطق آزاد کشوروتعطیلی واحدهای تولیدی و بیکاری بیش از۵٠٠هزار نفر است.

نایب رئیس فراکسیون مناطق آزاد با انتقاد از نگاه نامادری به مناطق آزاد افزود، این مناطق با حکم قانون ایجاد شده اما متأسفانه طی این سال‌ها هربار با وضع بخشنامه و دستورالعمل‌هایی روند توسعه وپیشرفت در این مناطق که می‌توانند نقش مؤثری در اقتصاد ملی وبین المللی إیفا نمایند را با کندی و رکود مواجه ساخته‌اند.

نماینده مردم بندرلنگه، بستک، پارسیان و جزیره کیش در مجلس با اشاره به اینکه معمولاً بخشنامه‌ها ودستورالعمل ها برای تسریع و تصریح در اجرای قانون می‌باشد افزود: برخی دستگاه‌ها با وضع بخشنامه قانون را دور می‌زنند وبخشنامه های فراقانونی صادر میکنندکه به اقتصاد ملی آسیب میزند.

نایب رئیس فراکسیون مناطق آزاد تجاری و ویژه اقتصادی خاطرنشان کرد: این بخشنامه و بخشنامه‌های دیگری که دیگر دستگاه‌ها در خصوص مناطق آزاد و مناطق ویژه وضع می‌کنند مساوی با رکود مطلق در مناطق آزاد و بیکاری بیش از۵٠٠هزارنفر که در واحدهای تولیدی این مناطق مشغول کار می‌باشند.

نماینده مردم هرمزگان در مجلس شورای اسلامی با طرح این موضوع که مناطق آزاد براساس قانون چگونگی اداره مناطق آزاد تجاری-صنعتی مصوب ١٣٧٢ / ۶ / ٧اداره می‌شوند که در قانون احکام دائمی برنامه‌های توسعه کشور نیز تکالیف این مناطق ونحوه اداره آنها مشخص شده است گفت: متأسفانه هر بار با وضع بخشنامه‌های متناقض فراقانونی باعث کند شدن روند فعالیت اقتصادی و رکود در بخش‌های تجاری وصنعتی این مناطق می‌شود که به نوعی خود تحریمی وکمک به فشارهای دشمن تلقی می‌شود.

نماینده کیش در مجلس شورای اسلامی در پایان با اشاره به اینکه مناطق آزاد در شرایط تحریمی دشمن می‌توانند نقش مؤثری در اقتصاد ملی وبین المللی إیفا نمایند تصریح کرد: از کسانی که شبهه یا ذهنیتی نسبت به مناطق آزاد دارند دعوت می‌کنیم یکبار که شده پای درد دل فعالین اقتصادی بخش خصوصی در این مناطق و تشکل‌های جامعه بازاریان و سرمایه گذاران این مناطق بنشینید تا از این پس با وضع چنین بخشنامه‌هایی بیش از این خون به دل کسانی که در شرایط بسیار سخت برای کمک به اقتصاد کشور در٢٣سال قبل در این مناطق فعالیت تجاری واقتصادی شروع نموده نکنند.

منبع: فارس
لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=274461

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر