1

سیاست‌های ۳۲ سال گذشته آمریکا شکست خورده است

  • کد خبر : 27757
  • ۲۴ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۳:۴۷

سیاست های ۳۲ سال اخیر آمریکا در قبال ایران شامل تهدید، تحریم و سخن گفتن از حمله نظامی با شکست مواجه شده است

از پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون آمریکا همواره از سیاست تحریم و اظهارات خشونت آمیز در قبال ایران استفاده کرده است؛ اما گذشت ۳۲ سال از اعمال این سیاست نشان داده است که این اقدامات عملی نیست و سران آمریکا باید چاره‌ای دیگر بیندیشند.

خبرگزاری فارس: فارین پالیسی: سیاست‌های ۳۲ سال گذشته آمریکا شکست خورده است/باید با ایران گفت‌وگو کرد

به گزارش فارس به نقل از پایگاه تحلیلی فارین پالیسی، سیاست های ۳۲ سال اخیر آمریکا در قبال ایران شامل تهدید، تحریم و سخن گفتن از حمله نظامی با شکست مواجه شده است. با وجود تمام این سیاست های نادرست، ایران در بیانیه ای آمادگی خود را برای مذاکره با گروه ۵+۱ در مورد برنامه هسته ایش اعلام کرد. اکنون مقامات آمریکا باید به این مسئله توجه داشته باشند که زمان زیادی برای برنامه ریزی به منظور جلب نظر ایران در مذاکرات ندارند. به همین دلیل کاخ سفید باید پنج گام اساسی را برای موفقیت در جلب نظر ایران در مورد این که قرار است وضعیت فعلی تغییر کند، بردارند.

 

گام اول: مقامات آمریکا هرگز نباید از اهمیت خطر ایجاد سوء تفاهمات غافل باشند

 

احتمال بسیاری وجود دارد که غربی ها تصور کنند اعلام تمایل ایران برای شروع مذاکرات یک بلوف است. با وجود این هر نوع اقدامی در این شرایط مانند تهدید، هشدار، بیان ضرب الاجل و یا هر اقدام دیگری ممکن است این مسئله را به حاشیه بکشاند. بدتر از آن این که ممکن است هر یک از طرفین به این نتیجه برسند که طرف دیگر به سخنان آن ها اهمیت نمی دهد و در این شرایط تشخیص بین تهدید واقعی و غیر واقعی بسیار دشوار خواهد بود.

 

گام دوم: مقامات آمریکا باید در این مورد محتاطانه عکس العمل نشان دهند

 

حوادث رخ داده هفته های اخیر  و تشدید تحریم‌ها از سوی اتحادیه اروپا وآمریکا هرگز باب میل ایران نبوده است. به همین دلیل آمریکا باید در مذاکرات پیش رو با ایران محتاطانه عمل کند و مراقب باشد که در برابر هر ادعا و اقدامی بلافاصله عکس العمل نشان ندهد.

 

گام سوم: مقامات آمریکا باید هسته مذاکرات را بشکنند

 

در صورتی که مذاکرات پیش رو تنها در مورد برنامه هسته ای ایران باشد، این مذاکرات قطعا شکست خواهد خورد. در واقع تغییر موضوع مذاکرات به موفقیت آن کمک خواهد کرد. چرا که تکرار موضوع مذاکرات باعث تکرار روندهای قبلی و در نتیجه به شکست انجامیدن مذاکرات منجر خواهد شد.

 

گام چهارم: مقامات آمریکا باید ابعاد مذاکرات را گسترش دهند

 

با توجه به مطالبی که در گام سوم به آن ها اشاره شد، اکنون این سوال مطرح است که باید در مورد چه چیزی با ایران مذاکره شود.در واقع مسائل زیادی وجود دارد که آمریکا در مورد آنان به مذاکره با ایران نیاز دارد. مسائلی چون افغانستان، مبارزه با تروریسم، مواد مخدر، دزدان دریایی و مسائل بسیاری  که می توان آن ها را به عنوان محور مذاکرات در نظر گرفت. البته باید به این نکته اشاره کرد که تحقق این امر تنها به تمایل دو طرف برای مذاکره بستگی دارد.

 

گام پنجم: انتظارات دو طرف باید مدیریت شود

 

آمریکا باید مراقب تفکر خود در مورد میزان نقشش در این مسئله باشد. در واقع آمریکا باید در مورد تاثیرگذاری اقدامات خود ضد ایران واقع‌گرایانه بیندیشد. در واقع اقدامات آمریکا ممکن است اثرگذار باشد، اما نه در مورد ایران. در واقع تحریم‌ها ۳۲ سال است که نتوانسته اند ایران را وادار به تسلیم کنند.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=27757

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر