2

حداقل و حداکثر سن برای کاندیدای انتخابات مجلس

  • کد خبر : 278611
  • ۱۹ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۱:۱۶

سخنگوی کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس گفت: حداقل سن برای کاندیداهای انتخابات مجلس ۳۰ سال و حداکثر ۷۵ سال تعیین شده است.

سخنگوی کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس گفت: حداقل سن برای کاندیداهای انتخابات مجلس ۳۰ سال و حداکثر ۷۵ سال تعیین شده است.

به گزارش افق آنلاین ، اصغر سلیمی در تشریح نشست امروز (یکشنبه ۱۹ اسفندماه) برای بررسی موارد ارجاعی طرح اصلاح موادی از قانون انتخابات مجلس، اظهار داشت: حداقل سن برای کاندیداهای انتخابات مجلس ۳۰ سال و حداکثر ۷۵ سال تعیین شده است، همچنین تبصره‌ای اضافه شده که براساس آن حتماً باید کاندیداها ۵ سال سابقه کار اجرایی یا آموزشی و پژوهشی که به تأیید بالاترین دفتر مربوطه در بخش دولتی یا نهادهای عمومی غیردولتی یا اتاق‌های مربوطه در بخش خصوصی رسیده باشد.

سخنگوی کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس بیان کرد: فعالیت تبلیغاتی نامزدها ۱۵ روز قبل از شروع اخذ رأی آغاز و تا ۲۴ ساعت قبل از آن ادامه می‌یابد.

وی افزود: رؤسای قوه مجریه و قضائیه، معاونین رئیس قوه مقننه، اعضای شورای نگهبان، وزیر کشور و معاونان مشاوران آنها، کارکنان نیروهای مسلح، رئیس و اعضای هیات نظارت اجرایی و ستاد انتخاباتی در کلیه سطوح، استانداران، فرمانداران، بخشداران و شهرداران و معاونان مشاوران آن‌ها و بازرسان و دست اندرکاران امور اجرایی و نظارت انتخابات از شروع انتخابات در ساعات اداری و غیراداری باید بی‌طرفی کامل داشته باشند.

نماینده مردم سمیرم در مجلس شورای اسلامی گفت: وزیر کشور یا نماینده تام‌الاختیار به عنوان رئیس کمیسیون مرکزی بررسی تبلیغات انتخابات به عنوان رئیس کمیسیون فعالیت می‌کند و این کمیسیون متشکل از دادستان کل کشور یا نماینده تام‌الاختیار وی، یکی از اعضای شورای نظارت بر صدا و سیما که نباید از نمایندگان مجلس باشد، رئیس سازمان صدا و سیما دبیر ستاد انتخابات کشور و وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی است.

خانه ملت

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=278611

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر