1

ظرف ۳ سال آینده به گمرک نوین می‌رسیم

  • کد خبر : 27875
  • ۲۶ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۲:۳۲

بنابر این اگر کالایی ثبت سفارش داشت به منزله این است که کد رهگیری هم گرفته است

رییس کل گمرک ایران گفت: دریافت کد رهگیری کالا قبل از هرگونه ثبت سفارش انجام می شود بنابر این اگر کسی کالایی را ثبت سفارش می‌کند، یا باید تعهد به اخذ کد رهگیری داده باشد یا کد رهگیری گرفته باشد.

عباس معمارنژاد با اشاره به اجرای کد رهگیری کالا در کشور به خبرنگار بازرگانی ایسنا ‌گفت: در گذشته مصوب شده بود که گمرک مجوز کد رهگیری را به عنوان یکی از اسناد برای ورود کالا در نظر بگیرد منتها طی مذاکره‌ای که با معاون رییس جمهور و وزیر صنعت، معدن و تجارت داشتیم، اعلام کردیم که اگر مجوز کد رهگیری را به عنوان یکی از اسناد برای ورود کالا در نظر بگیریم تعداد اسناد ما زیاد می شود و خود به خود وضعیت تشریفات گمرکی سخت‌تر شده و رتبه ما در سطح بین‌المللی پایین می‌آید.

وی تصریح کرد: بر این اساس طبق توافقی که صورت گرفت، مقرر شد که کد رهگیری قبل از ثبت سفارش انجام شود، یعنی کسی که کالا را ثبت سفارش می‌کند یا باید تعهد به اخذ کد رهگیری داده باشد یا کد رهگیری گرفته باشد؛ بنابر این اگر کالایی ثبت سفارش داشت به منزله این است که کد رهگیری هم گرفته است.

معمارنژاد در ادامه از طرح جامع گمرک نوین به عنوان یکی از دستاوردهای گمرک یاد کرد و افزود: در این طرح که از مدتها قبل شروع شده چهار فاز را دنبال می‌کنیم که یکی از آنها استفاده از شیوه‌های نوین مدیریتی مانند مدیریت ریسک و حسابرسی بعد از ترخیص و دیگری استفاده از فناوری‌های نوین مثل فناوری ارتباطات و اطلاعات، ایکس ری، گاما ری و فناوری‌های پرتو نگاری است.

وی از افزایش تخصص و آموزش نیروی انسانی و شفافیت در قوانین و مقررات به عنوان دیگر مشخصه‌های طرح جامع گمرک نوین یاد کرد.

به گفته رییس کل گمرک ایران این طرح در یک بازه زمانی سه ساله به نتیجه خواهد رسید و ظرف سه سال آینده به گمرک نوین دست خواهیم یافت.

معمارنژاد در عین حال هدف نهایی این طرح را استفاده از شیوه‌های نوین مدیریتی و فناوری‌های نوین برشمرد و خاطر نشان کرد: باید ساختار سازمانی گمرک و فرایندها در این طرح اصلاح شود و بر مبنای فناوری‌های نوین و سامانه‌های الکترونیک ارائه خدمات صورت گیرد.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=27875

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر