2

تسهیلات جدید مسکن برای ایثارگران دارای مسکن ناتمام یا نامناسب

  • کد خبر : 28260
  • ۰۱ اسفند ۱۳۹۰ - ۱۳:۳۲

به دولت اجازه دادند به ایثارگران دارای مسکن ناتمام یا نامناسب، مجدداً وام مسکن پرداخت کند.

وزیران عضو کارگروه مسکن به استناد اصل صد و سی و هشتم قانون اساسی جمهوری اسلامی ‌ایران، به دولت اجازه دادند به ایثارگران دارای مسکن ناتمام یا نامناسب، مجدداً وام مسکن پرداخت کند.

به گزارش واحد  مرکزی  خبر ، با مصوبه کارگروه مسکن و در اجرای بنـد (۱۲۵) قانون بودجه سال ۱۳۹۰ کـشور، دولت مکلف اسـت به جانبازان (۲۵%) درصد و بالاتر، آزادگان و خانواده شهدا (همسر، فرزند و والدین شهدا) که در سالهای گذشته از وام مسکن استفاده کرده‌اند و در حال حاضر دارای مسکن ناتمام و یا نامناسب هستند، با معرفی بنیاد شهید و امور ایثارگران جهت تکمیل یا ساماندهی مسکن خود، مابه‌التفاوت وام قبلی تا سقف وام مصوب در سال ۱۳۸۹ را در قالب تسهیلات ساخت مسکن یا مسکن مهر و یا تسهیلات مسکن مهر ملکی با همان وثیقه قبلی یا وثیقه جدید پرداخت کند.
بر اساس بند دیگری از این مصوبه، بنیاد شهید و امور ایثارگران می‌تواند تعداد ۲ هزار فقره وام ساخت یا خرید مسکن از سهمیه امسال را مجدداً برای ایثارگرانی که در سنوات گذشته واحد مسکونی دریافت و هم‌اکنون مسکن آنان دارای اشکال اساسی است استفاده کند.
همچنین بنیاد شهید و امور ایثارگران می‌تواند برای ایثارگران غیرایرانی که شناسنامه ‌ایرانی ندارند (۵۰۰۰) فقره تسهیلات بانکی مندرج در آیین‌نامه تأمین مسکن آزادگان، جانبازان و خانواده شهدا را به نام خود دریافت و بازپرداخت اقساط آن را تضمین کند.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=28260

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۱
  1. زمان جنگ به همه اونایی که منطقه می رفتن ایثار گر میگفتن ولی اینطور که الان پیداست اونایی که خدا نخواست تو جنگ آسیب ببینن لازم نیست بهشون بگن ایثار گر …باشه فهمیدیم…

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر