2

زعفران ، سرطان کبد را مهار می‌کند

  • کد خبر : 28395
  • ۰۳ اسفند ۱۳۹۰ - ۱۰:۲۳

زعفران در درمان آلزایمر هم موثر است

کارشناس تغذیه دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی نیشابور گفت: زعفران سرطان کبد را مهار می‌کند، در درمان آلزایمر موثر است و در درمان اختلالات قاعدگی نیز نقش مهمی ایفا می‌کند.

لیلا شورورزی در نشستی خبری، اظهارداشت: پژوهش‌های تازه‌ نشان می‌دهد زعفران با بهبود فرآیند اپوپتوز، جلوگیری از تکثیر بی‌رویه سلول‌ها و اثر ضدالتهابی که دارد، می‌تواند آغاز سرطان کبد یا گسترش آن‌را به شکل قابل توجهی در موش‌ها مهار کند.

وی افزود: سرطان سلول‌های کبدی یا HCC، پنجمین سرطان شایع جهان و سومین عامل مرگ در مبتلایان به سرطان به شمار می‌رود.

وی یادآور شد: ابتلا به هپاتیت B ، C و بیماری کبد چرب، در معرض سرطان‌زاهای محیطی مانند DEN قرار گرفتن، مصرف بی‌رویه آهن و استفاده از مشروبات الکلی می‌تواند زمینه ابتلا فرد را به این سرطان کشنده فراهم کند.

شورورزی براساس پژوهش‌های منتشر شده از سوی دانشمندان، گفت: استفاده از زعفران در درمان بیماری‌های چشمی موثر است، زعفران از آن‌جا که حاوی خواص آنتی‌ اکسیدانی فراوانی است متخصصان طب گیاهی آن را برای درمان ضعف بینایی توصیه می‌کنند و با مصرف آن ماهیچه‌های چشم تقویت می‌شود و مصرف منظم آن سبب بهبود بینایی حتی در سنین بالا نیز می‌شود.

کارشناس تغذیه دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی نیشابور ادامه داد: زعفران خون را تصفیه می‌کند و خاصیت ضد التهابی دارد و برای تسکین دردهای ناشی از آرتروز توصیه می‌شود.

شورورزی گفت: البته خانم‌های باردار فقط با نظر پزشک می‌توانند زعفران مصرف کنند و اگر قرار است کودکان نیز از این گیاه مصرف کنند در مورد مقدار مجاز آن با پزشک متخصص کودکان مشورت کنید چراکه آنان بسیار حساس هستند.

وی افزود: متخصصان طب گیاهی نیز از دیرباز با خواص زعفران آشنا بوده و آن را برای درمان انواع بیماری‌ها مانند خستگی‌های مفرط، درد لثه، بیماری‌های قلبی، افسردگی، آسم، بی‌خوابی، سیاه‌سرفه، درد شکم و سنگ‌های کلیه توصیه می‌کردند.

وی خاطرنشان کرد: مصرف زعفران باعث کاهش سطح کلسترول بد و نیز بهبود جریان خون در بدن می‌شود.

وی با بیان اینکه برخی از متخصصان طب گیاهی بر این باورند که استفاده از زعفران باعث تقویت حافظه می‌شود، تصریح کرد: علت عوارض پیش از قاعدگی و علایم افسردگی، تغییرات در فعالیت سروتونین است که زعفران روی ماده شیمیایی سروتونین در مغز و نحوه فعالیت آن اثر می‌گذارد.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=28395

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
[cov2019]