2

کشورهای اسلامی سفارتخانه های آمریکا را تعطیل کنند

  • کد خبر : 28591
  • ۰۴ اسفند ۱۳۹۰ - ۲۱:۲۴

بسته شدن سفارت خانه ها و پایگاه های نظامی آمریکا در کشورهای عربی و اسلامی

یک روحانی عراقی درواکنش به اقدام اخیر نیروهای آمریکایی در زمینه اهانت به قرآن کریم درافغانستان ، بسته شدن سفارت خانه ها و پایگاه های نظامی آمریکا در کشورهای عربی و اسلامی را خواستار شد.

شیخ ” ضیاء الزبیدی ” روز پنجشنبه درمصاحبه با شبکه خبری العالم، گفت: این اولین بار نیست که کشورهای غربی به حرمت قرآن کریم که از نظر مسلمانان مقدس ترین مقدسات است، توهین می کنند و ما همچنین بارها شاهد اهانت به حضرت محمد (ص) پیامبر گرامی اسلام بوده ایم .

فراخوان راهپیمایی گسترده مسلمانان جهان در روز جمعه
وی خواستار برگزاری راهپیمایی گسترده مردمی در محکوم کردن اقدام نیروهای آمریکایی در زمینه به آتش کشیدن قرآن کریم شد و افزود: روز جمعه بهترین فرصت است که مسلمانان در مناطق مختلف جهان دراعتراض به این اقدام توهین آمیز راهپیمایی کنند.

این روحانی عراقی همچنین اخراج سفیران آمریکا از کشورهای عربی و اسلامی و بستن پایگاه های آمریکایی را در این کشورها که مرکز جاسوسی و توطئه است ، خواستار شد.

الزبیدی عذرخواهی مسئولان سیاسی و نظامی آمریکا به دنبال آتش زدن قرآن کریم را کم اهمیت دانست و هشدار داد: در صورتی که آنان با واکنشی جدی و مناسب روبرو نشوند ، احتمال دارد که به این گونه اقدامات خود ادامه دهند.

وی تاکید کرد که آمریکا می خواهد جهانیان را به مسائلی مانند آتش زدن قرآن مشغول کند تا طرح های خصمانه خود علیه سوریه و دیگر کشورها را اجرا کند.

الزبیدی افزود: واکنش های ضعیف به اهانت به مقدسات باعث شده است که حرمت شکنی و اهانت به مقدسات و حقوق مسلمانان همواره ادامه داشته باشد.

آتش زدن قرآن در کلیسایی در آمریکا

وی به اقدام ” تری جونز” کشیش تندروی آمریکایی به آتش زدن قرآن کریم در سال گذشته میلادی اشاره کرد که علیرغم فشارها برای جلوگیری از این کار، به این اقدام موهن مبادرت کرد.

تری جونز کشیش کلیسای کوچکی در ایالت فلوریدا با حدود ۵۰ عضو است که با وجود هشدارهای مختلف برای خودداری از سوزاندن قرآن کریم، سر انجام اقدام موهن خود را عملی کرد.

جونز کشیش گستاخ آمریکایی قصد داشت در سال ۲۰۱۱ در سالگرد واقعه ۱۱ سپتامبر یک نسخه از کتاب آسمانی قرآن را آتش بزند، اما با فشارهای شدید برخی محافل سیاسی از نیت شومش در آن زمان صرفه نظر کرد.

وی سرانجام در تاریخ ۲۰ مارس ۲۰۱۱ به تهدید خود جامه عمل پوشاند و قرآن، کتاب مقدس مسلمانان را در کلیسایی در فلوریدا آتش زد و اعلام کرد که از این اقدام خود پشیمان نیست.

“تری جونز” و کلیسای وی سابقه طولانی در اسلام ستیزی دارند. جونز در سخنرانی ها و کتاب های خود، اسلام را دینی شیطانی خوانده است.

الزبیدی روحانی عراقی اظهار داشت: در صورتی که واکنش مسلمانان به این گونه اقدامات توهین آمیز مناسب باشد ، دیگر شاهد تکرار چنین اهانت هایی نخواهیم بود.

وی با تقدیر از مردم مسلمان عراق، تصریح کرد که واکنش ملت عراق به اهانت سربازان آمریکایی به قرآن کریم همواره بسیار قوی بوده است.

این محقق اسلامی با اشاره به حضور دولت های عربی در رکاب استعمار آمریکا و رژیم صهیونیستی گفت: این دولت ها نمی خواهند که ملت از مقدساتشان دفاع کنند بلکه همواره برای فتنه انگیزی در عراق ، یمن و سوریه تلاش می کنند.

یاد آور می شود که دو سرباز آمریکایی به همراه چند نفر دیگر از نیروهای ائتلافی روز دوشنبه گذشته (اول اسفند) در پایگاه نظامی “بگرام” در افغانستان، تعدادی از کتاب های مذهبی به ویژه چندین جلد کلام الله مجید را جمع آوری و به مکانی که زباله ها را آتش می زدند، منتقل کردند تا بسوزانند، کارگران پس از آگاهی از محتوای این کتاب‌ها، عملیات سوزاندن آنها را متوقف کردند.

مردم مسلمان افغانستان پس از اطلاع از اهانت به ساحت مقدس قرآن کریم با راه اندازی تظاهرات گسترده ای خشم و تنفر خود را نسبت به اقدامات غیرانسانی و ضد مذهبی سربازان آمریکایی و نیروهای ناتو اعلام کردند و خواستار برخورد جدی با عاملان آن شدند.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=28591

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر