3

کواکبیان: مسئولان دانشگاه آزاد باید در قبال واژگونی اتوبوس پاسخگو باشند

  • کد خبر : 286825
  • ۰۲ تیر ۱۳۹۸ - ۹:۴۵

نماینده مردم تهران در مجلس گزارش کمیسیون آموزش مجلس در مورد حادثه واژگونی اتوبوس دانشگاه آزاد را جامع خواند و گفت: باید دانشگاه و پیمانکاران مربوطه در رابطه با این واقعه پاسخگو باشند.

مسئولان دانشگاه آزاد باید در قبال واژگونی اتوبوس پاسخگو باشند

نماینده مردم تهران در مجلس گزارش کمیسیون آموزش مجلس در مورد حادثه واژگونی اتوبوس دانشگاه آزاد را جامع خواند و گفت: باید دانشگاه و پیمانکاران مربوطه در رابطه با این واقعه پاسخگو باشند.

به گزارش افق آنلاین ، در جلسه علنی روز یکشنبه مجلس شورای اسلامی بررسی گزارش کمیسیون آموزش و تحقیقات در مورد حادثه واژگونی اتوبوس در دانشگاه آزاد واحد علوم و تحقیقات در دستور کار قرار گرفت.

متن کامل این گزارش هفته گذشته در صحن علنی قرائت شده بود و امروز نمایندگان در این خصوص صحبت کردند.

مهرداد لاهوتی نماینده مردم لنگرود معتقد بود ماشین‌های به کارگرفته شده برای حمل و نقل دانشجویان فرسوده بوده است.

وی افزود: این ماشین‌ها معاینه فنی نداشته و در کل کشور نیز وسایل نقلیه عمومی دچار نقایص فنی و فرسودگی است.

دلخوش نماینده مردم صومعه سرا نیز استفاده از اتوبوس‌های کهنه و عدم توجه به نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی را از دلایل وقوع این حادثه خواند.

سیدحسین نقوی حسینی که به گفته خودش ۱۰ سال استاد دانشگاه علوم و تحقیقات بوده است، گفت: بارها به صورت پیاده، یا با وسایل حمل و نقل عمومی یا وسایل شخصی این مسیر را طی کرده‌ام. این مسیر بسیار ناامن است و باید نقاط حادثه خیز آن اصلاح می‌شد.

وی همچنین از عدم نظارت بر عملکرد پیمانکاران در دانشگاه آزاد انتقاد کرد و گفت: این عدم نظارت موجب به کارگیری ناوگان فرسوده برای حمل و نقل دانشجویان شد.

محمدعلی وکیلی نماینده تهران نیز معتقد بود: انداختن مسئولیت وقوع این حادثه بر گردن راننده اتوبوس اشتباه است دلایلی مانند حادثه خیز بودن جاده و فرسودگی وسایل حمل و نقل عامل این حادثه بوده است.

وی بر لزوم همدردی با خانواده‌های حادثه دیده تاکید کرد

در ادامه، مصطفی کواکبیان نماینده تهران گفت: شبهه‌ای وجود دارد که دانشگاه آزاد در حال هاشمی زدایی است امیدوارم مسئولان فعلی دانشگاه به کارهای علمی و پژوهشی بپردازند و با اساتید و تشکل‌ها به صورت عادلانه برخورد کنند، متاسفانه در این زمینه انتقادات جدی وجود دارد.

عضو کمیسیون امنیت ملی اظهار داشت: آقای ولایتی که چندین شغل دارند بهتر است کارها را به جوان‌ترها واگذار کنند.

وی گزارش کمیسیون آموزش و تحقیقات در مورد حادثه دانشگاه را گزارشی جامع خواند و گفت: باید دانشگاه و پیمانکاران مربوطه در رابطه با این واقعه پاسخگو باشند، مجلس فقط گزارش می‌دهد دستگاه قضایی باید پیگیری کند.

کواکبیان همچنین با اشاره به اقدامات آیت الله رئیسی و قوه قضاییه گفت: او قانون بررسی اموال مسئولان و مدیریت فضای مجازی را دنبال می‌کنند امیدوارم عزم وی برای ایجاد اصلاحات جدی باشد و فقط بیان شعار نباشد.

وی در خصوص احداث تله کابین در واحد دانشگاه آزاد علوم و تحقیقات گفت: مقدمات احداث تله کابین در این واحد دانشگاهی با هزینه میلیاردی انجام شده چرا دانشگاه آزاد اینقدر هزینه کرده که فقط جنبه تفریحی داشته باشد. دانشگاه آزاد با مشکلات زیادی رو به رو است که مشکلات راه‌ها از مهمترین آنهاست.

به گزارش مهر، گزارش کمیسیون آموزش و تحقیقات در مورد حادثه واژگونی اتوبوس در دانشگاه آزاد واحد علوم و تحقیقات طبق تبصره یک ماده ۴۵ آیین نامه داخلی مجلس تدوین و قرائت شد در این تبصره آمده است: در صورتی که کمیسیون در گزارش خود، در مورد ناکارآمدی مسئولان ذیربط دلایلی ارائه نماید مراتب توسط هیات رئیسه به بالاترین مقام مسئول مذکور برای اقدام مقتضی اعلام می‌گردد.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=286825

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر