3

بعید است با اعتبارات اندک تا ۱۰۰ سال آینده انتقال زندان‌ها به خارج از شهرها عملیاتی شود

  • کد خبر : 290789
  • ۱۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۹

رئیس سازمان زندان‌ها با یادآوری خروج ۴۲ زندان طی ۲۵ سال گذشته به خارج از شهرها، گفت: با اعتبارات اندک سالانه سازمان بعید است حتی در ۱۰۰ سال آینده موضوع خروج زندان‌ها از شهرها عملیاتی شود مگر اینکه عزمی جدی برای تامین بودجه و زیرساخت‌ها صورت گیرد.

رئیس سازمان زندان‌ها با یادآوری خروج ۴۲ زندان طی ۲۵ سال گذشته به خارج از شهرها، گفت: با اعتبارات اندک سالانه سازمان بعید است حتی در ۱۰۰ سال آینده موضوع خروج زندان‌ها از شهرها عملیاتی شود مگر اینکه عزمی جدی برای تامین بودجه و زیرساخت‌ها صورت گیرد.
زندان

اصغر جهانگیر، رئیس سازمان زندان‌ها در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، انتقال زندان‌ها به خارج از شهرها را ضرورتی انکارناپذیر برای ارتقاء امنیت شهرها و رعایت حقوق شهروندی دانست و گفت: البته باید سازوکارهای لازم برای تحقق آن فراهم شود و تا آیین نامه اجرایی این مهم ابلاغ نشود نمی‌توان برای فروش و جابجایی زندان‌ها اقدام کنیم.

جهانگیر

مذاکراتی را با شهرداری‌ها و بخش خصوصی ۶ استان برای انتقال زندان‌ها به خارج از شهرها شروع کرده ایم

رئیس سازمان زندان‌ها با بیان اینکه مذاکراتی را با شهرداری‌ها و بخش خصوصی ۶ استان برای انتقال زندان‌ها به خارج از شهرها از گذشته تاکنون شروع کرده ایم، افزود: مذکرات اولیه با استان‌هایی مانند تهران، خراسان رضوی، اصفهان و آذربایجان شرقی صورت گرفته است.

وی ادامه داد: شهرداری‌ها و بخش خصوصی باید اعتبارات لازم برای ساخت، خرید و جابجایی زندان‌ها را داشته باشند اما از نظر نقدینگی دچار مشکل هستند و هنوز نتوانسته‌اند اعتبار مورد نیاز را تامین کنند.

خروج ۴۲ زندان از شهرها طی ۲۵ سال گذشته

جهانگیر ادامه داد: البته به این شکل نبوده که تاکنون هیچ انتقالی زندانی انجام نشده باشد بلکه ۴۲ زندان طی ۲۵ سال گذشته به خارج از شهرها منتقل شده اما اهداف برنامه ششم که همانا انتقال ۲۰ زندان داخل محدوده شهرها با اولویت کلان شهرها به خارج از شهرها بوده هنوز محقق نشده است.

رئیس سازمان زندان‌ها با تاکید بر اینکه برای خروج زندان ها از شهرها باید اعتبار مناسب تامین و زیرساخت ها فراهم شود، گفت: هر چند قانونگذار پیش بینی کرده که وزارت جهاد کشاورزی برای ساخت زندان به ما زمین رایگان در خارج از شهرها اختصاص دهد اما باید هزینه های سنگینی را برای تامین منابع زیرساختی و تاسیسات شهری مانند آب، برق و گاز فراهم کرد و این منابع تامین نشده است.

زندان فشافویه مشکل آب شرب دارد

باید منابع لازم از صندوق توسعه ملی به شهرداری‌ها اختصاص یابد تا با تملک زندان‌ها و تبدیل آنها به خدمات عمومی بتوانند برای ما خارج از شهر زندان بسازند

وی با یادآوری اینکه زندان فشافویه مشکل آب شرب دارد، تصریح کرد: تامین آب شرب شیرین هزینه زیادی می‌برد و مشکلاتی را فراهم کرده است بنابراین نیاز است دولت همکاری مناسب را با ما داشته باشد البته برای بهبود وضعیت و خروج زندان‌ها از شهرها پیشنهاداتی داشته‌ایم که یکی از آنها اختصاص منابع لازم از صندوق توسعه ملی به شهرداری‌ها است تا با تملک زندان‌ها و تبدیل آنها به خدمات عمومی مانند فرهنگ‌سراها بتوانند زندان‌هایی را در خارج از شهرها برای ما بسازند.

با اعتبارات اندک فعلی بعید است تا ۱۰۰ سال آینده خروج زندان‌ها از شهرها عملیاتی شود

جهانگیر افزود: به طور قطع با اختصاص اعتبارات اندک سالانه‌ای که به طرح‌های مختلف سازمان زندان‌ها اختصاص داده می‌شود بعید است حتی در ۱۰۰ سال آینده خروج زندان‌ها از شهرها امکان‌پذیر باشد و این مهم عملیاتی نخواهد شد مگر اینکه عزمی صورت گیرد و همان گونه که پادگان‌ها خریداری و تغییرکاربری و به سرعت تخلیه شدند این اتفاق در مورد زندان‌ها نیز بیفتد و زیرساخت ها و نیروی مورد نیاز پیش بینی شود

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=290789

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر