1

رانت بازی بدون واهمه و علنی مدیران کانون دفاتر پیشخوان کشور

  • کد خبر : 290948
  • ۱۴ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۷:۴۱

کانون دفاتر پیشخوان دولت کشور در جدیدترین اقدام خود و در غیاب حضور نهادهای نظارتی ، حق ارائه خدمت جدید اعطای نمایندگی بار ریلی را ابتدائاً برای مدیران خود قائل گردیده است و در فراخوان نیز بصورت علنی این موضوع را مطرح کرده است تا پازل رانت بازی این مدیران تکمیل گردد

به گزارش خبرنگار حوزه اجتماعی افق عدم نظارت موثر توسط وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و بخصوص سازمان تنظیم مقررات به عنوان متولی اصلی دفاتر پیشخوان کشور ، بیش از ۱۶ هزار دفتر پیشخوان دولت  را با ظرفیت بیش از ۷۰ هزار نیروی کار مستقیم در آستانه ورشکستگی کامل قرار داده است.

طبق گفتگوهای میدانی خبرنگار افق با برخی از مدیران دفاتر فعال در سطح کشور، کانون دفاتر پیشخوان به عنوان درگاه اصلی ارائه خدمات بخش عمومی ، به دور از شفافیت های مربوطه اقدام به تاسیس شرکت های اقماری هولدینگ با نام های اعضای موسس بعضاً یکسان معین نموده است که همواره بخش عمده ای از درآمد ناشی از ارائه خدمات توسط کلیه دفاتر پیشخوان را تحت عناوین مختلف بدون نظارت وپاسخگوئی تصاحب می نماید.

در حالیکه طبق قانون ، ارگان ها می بایست بدون درنظر گرفتن وجه تمایزی نسبت به برونسپاری خدمات خود به دفاتر پیشخوان دولت اقدام می کردند ، برخی مدیران دفاتر پیشخوان دولت، کانون را محلی برای ایجاد فساد و رانت برای مدیران آن می دانند چراکه معتقدند مدیران کانون با اعمال نفوذ ، نسبت به دریافت خدمات مناسب و پردرآمد برای دفاتر خود اقدام می نمایند. ارائه خدمات گزینشی به دفاتر از جمله مستندات این دفاتر می باشد.

کانون دفاتر پیشخوان دولت کشور در جدیدترین اقدام خود و در غیاب حضور نهادهای نظارتی ، حق ارائه خدمت جدید اعطای نمایندگی بار ریلی را ابتدائاً برای مدیران خود قائل گردیده است و در فراخوان نیز بصورت علنی این موضوع را مطرح کرده است تا پازل رانت بازی این مدیران تکمیل گردد.

با توجه به اینکه این نمایندگی در هر مرکز استان صرفا برای دو دفتر فعال میگردد لذا شائبه رانت بازی مدیران کانون دفاتر پیشخوان بیش از پیش مشهود شده است

 

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=290948

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر