3

مدیرکل دفتر سیاسی وزارت کشور: همه کمک کنیم تا پیشرفت، توسعه و اعتلا در کشور شکل بگیرد

  • کد خبر : 296819
  • ۲۱ مهر ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۶

 مدیرکل دفتر سیاسی وزارت کشور گفت: این کشور یک اردوگاه با یک پرچم و با یک رهبری است، اگرچه گروه‌ها و دسته‌های مختلفی در آن فعال هستند. باید همه کمک کنیم تا پیشرفت، توسعه و اعتلا در کشور شکل بگیرد که این امر با بالا بردن سطح آگاهی و دانش مردم به عنوان یکی از وظایف احزاب شکل خواهد گرفت.

مدیرکل دفتر سیاسی وزارت کشور: نگاه کلان در جمهوری اسلامی، توسعه فضای سیاسی و تقویت احزاب است/ رویکرد نظام کمک به احزاب در سراسر کشور برای تقویت دموکراسی است

افق آنلاین ، حمید ملانوری با اشاره به این که استان سمنان، استانی است که دو رئیس جمهور تقدیم کشور کرده و این نشان‌دهنده شرایط ویژه استان است، اظهار داشت: یکی از شعار‌های اصلی انقلاب، دموکراسی بود و حضرت امام (ره) از ابتدا بر این امر تاکید داشتند و همواره نخبگان در کشور در معرض انتخاب از سوی مردم قرار گرفتند.

دبیر کمیسیون ماده ۱۰ احزاب افزود: بر این مبنا، نگاه دولت و نظام بر این اصل استوار است که نخبه‌ترین و شاخص‌ترین انسان‌ها در احزاب حاضر هستند و محل مراجعه برای تقویت توسعه احزاب محسوب می‌شوند.

ملانوری تاکید کرد: نگاه کلان در جمهوری اسلامی، توسعه فضای سیاسی و تقویت احزاب است و به همین جهت به افراد علاقه‌مند امکان حضور در قالب احزاب را می‌دهد و بر اساس اولین قانون احزاب، ۲۵۰ حزب، پروانه فعالیت دریافت کردند.

وی افزود: طبیعتا برخی از احزاب همواره فعال و پویا، برخی فقط در ایام انتخابات و تعدادی هم غیرفعال بوده اند. قانون احزاب مصوب سال ۹۵ شرایط ویژه‌ای برای فعالیت احزاب فراهم‌آورد و تاکنون۱۱۶ حزب خود را با این قانون تطبیق داده اند.

مدیرکل دفتر سیاسی وزارت کشور، رویکرد کلان نظام را کمک به احزاب در سراسر کشور برای تقویت دموکراسی و بهره‌گیری از این ظرفیت عظیم دانست و اظهار داشت: ائتلاف‌ها و جبهه‌ها باید توسط افراد دارای پروانه و مورد تائید شکل بگیرد و به اطلاع کمیسیون احزاب برسد. تا به امروز که در حال نزدیک شدن به انتخابات هستیم، شش جبهه و ائتلاف در کشور شکل گرفته که مجاز به فعالیت رسمی هستند و این شش جبهه عبارتند از: جمنا (جبهه مردمی نیرو‌های انقلاب)، جبهه هماهنگی اصلاحات، جبهه اصلاح‌طلبان ایران اسلامی، جبهه پیشرفت، رفاه و عدالت، جبهه اصولگرایان استان قم و جبهه مستقلین و اعتدال‌گرایان ایران که پنج جبهه در سطح ملی و یک جبهه فعالیت استانی دارند.

ملانوری همچنین درباره یارانه احزاب اظهار داشت: در دولت هفتم و هشتم بحث توجه به خانه احزاب و یارانه احزاب شکل گرفت، اما در دولت بعدی این روند متوقف شد، اما در دولت یازدهم و دوازدهم با توجه به علاقه دولت مبنی بر توسعه سیاسی مجددا در دستور کار قرار گرفت که بخشی از آن نیز، تا به امروز محقق شده است.

وی افزود: تا به امروز ۱۷ استان خانه احزاب را راه‌اندازی کردند و تعداد دیگری هم فعال خواهند شد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به این که نظام در چهل سال گذشته موفقیت‌های بی نظیری را توسط دولت‌ها و با رهبری حضرت امام (ره) و مقام معظم رهبری در زمینه‌های مختلف علمی، عمرانی، فناوری و سایر حوزه‌ها به دست آورده که غیر قابل انکار است، اظهار داشت: اگرچه مشکلات و ناهمواری‌هایی هم در این مسیر بوده است، اما باید دقت کنیم که با آگاهی در راستای امید و اعتمادبخشی به جامعه گام برداریم.

وی افزود: دولت در دیپلماسی و در سطح جهانی، پیشرفت‌های بزرگی داشته که برجام یکی از این پیروزی‌ها بود. امروز ایران اسلامی یکی از قدرت‌های اصلی و برتر منطقه است که به واسطه تلاش‌های مردم و مسئولین شکل گرفته است.

ملانوری در پایان تصریح کرد: این کشور یک اردوگاه با یک پرچم و با یک رهبری است، اگرچه گروه‌ها و دسته‌های مختلفی در آن فعال هستند. باید همه کمک کنیم تا پیشرفت، توسعه و اعتلا در کشور شکل بگیرد که این امر با بالا بردن سطح آگاهی و دانش مردم به عنوان یکی از وظایف احزاب شکل خواهد گرفت.

میزان
لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=296819

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر