6

ترکیه نام «محمد دحلان» را به لیست تروریست‌های تحت تعقیب اضافه کرد

  • کد خبر : 302569
  • ۲۲ آذر ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۸

نام یکی از سران پیشین جنبش فلسطینی فتح به لیست تروریست‌های تحت تعقیب ترکیه افزوده شد.

 

ترکیه نام «محمد دحلان» را به لیست تروریست‌های تحت تعقیب اضافه کرد

به گزارش افق انلاین ، وزارت کشور ترکیه امروز (جمعه) نام «محمد دحلان» عضو پیشین جنبش فلسطینی «فتح» را به دلیل ارتباط با عوامل کودتای نافرجام ۲۰۱۶، به لیست قرمز اضافه کرد.

به نوشته خبرگزاری «آناتولی»، وزارت کشور ترکیه با اضافه کردن نام دحلان به لیست تروریست‌های تحت تعقیب این کشور، ده میلیون لیر ترکیه (۱٫۷ میلیون دلار) جایزه برای دستگیری وی تعیین کرد.

«مولود چاووش‌اوغلو» وزیر خارجه پیشتر دحلان را «مزدور اسرائیل» توصیف کرده و گفته بود:‌ «امارات تلاش کرد که دحلان را جایگزین عباس کند و ما همه این مسائل را می‌دانیم».

دولت ترکیه از چند ماه پیش دحلان را به همکاری با سازمان «فتح‌الله گولن» – واعظ و اپوزیسیون آمریکانشین دولت ترکیه – و دست داشتن در کودتای نافرجام ۲۰۱۶ متهم کرده است.

دحلان، که از رهبران جنبش فتح فلسطین و مشاور امنیتی «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین بود، به دلیل اختلاف‌های شدیدی که با عباس داشت از فتح جدا شد و جریان جدیدی موسوم به «التیار الإصلاحی الدیمقراطی»(جریان اصلاح طلب دموکراتیک) را در سال ۲۰۱۶ در نوار غزه تاسیس کرده و در مناطق و کشورهای مختلف با نام این جریان به عنوان نماینده جنبش فتح شروع به فعالیت کرد.

از سوی دیگر دادگاهی در فلسطین (تشکیلات خودگردان) سال ۲۰۱۶ غیاباً دحلان را به جرم فساد، به سه سال زندان محکوم کرد و خواستار پرداخت غرامت ۱۶ میلیون دلاری به تشکیلات مذکور شد.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=302569

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
[cov2019]