2

افشای پشت پرده های جدید از جنایت امریکا در افغانستان

  • کد خبر : 30325
  • ۲۴ اسفند ۱۳۹۰ - ۲۱:۴۱

به گفته اهالی پنجوایی، در هنگام تیرباران زنان و کودکان توسط نظامیان آمریکایی، بالگردهای این نظامیان نیز در آسمان منطقه در حال پرواز بودند.

اهالی منطقه پنجوایی ولایت قندهار با بیان این که نظامیان آمریکایی پیش از کشتن زنان و کودکان، مردم را به مرگ تهدید کردند، از پرواز بالگردهای آمریکایی هنگام این جنایت در محل خبر دادند.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در کابل، اهالی منطقه پنجوایی ولایت قندهار در یک تجمع اعتراض آمیز در شهر قندهار، اظهار داشتند که نظامیان آمریکایی ۳ روز پیش از حادثه کشتار زنان و کودکان، مردم محل را به مرگ تهدید کردند.

مردم روستای “زنگی‌آباد” منطقه پنجوایی روز گذشته تصریح کردند: ۳ روز پیش از وقوع این جنایت، یک دستگاه تانک نیروهای خارجی با مین کنارده‌ای در منطقه برخورد که این موضوع باعث خشم سربازان آمریکایی شد.

به گفته اهالی پنجوایی، در هنگام تیرباران زنان و کودکان توسط نظامیان آمریکایی، بالگردهای این نظامیان نیز در آسمان منطقه در حال پرواز بودند.

بر اساس اظهارات اهالی محل، از نوع پرواز بالگردهای نظامیان آمریکایی مشخص بود که از عملیات زمینی نظامیان این کشور که با هدف کشتن زنان و کودکان راه اندازی شده بود، پشتیبانی می‌کردند.

اوایل بامداد روز یکشنبه، نظامیان آمریکایی با ورود به خانه‌های مردم در منطقه پنجوایی ولایت قندهار، ۱۶ زن و کودک را تیرباران کرده و سپس اجساد آنان را به آتش کشیدند.

با وجود آن که نیروهای خارجی در ۱۰ سال گذشته بیش از ۲۰۰ بار غیرنظامیان افغان را به طور عمدی هدف قرار داده اند اما جنایت منطقه پنجوایی، هولناک‌ترین حادثه‌ای است که در چند سال گذشته در افغانستان رخ داده است.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=30325

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر