2

ریاحی: «امیرخسروی» قربانی شبکه بانکی است

  • کد خبر : 30943
  • ۰۸ فروردین ۱۳۹۱ - ۱۶:۵۲

آقای امیرخسروی (متهم ردیف اول) و همراهانش در جهت مقابله با نظام اقدام نکرده‌اند بلکه ایشان با گروهی از زبده‌ترین مدیران در کمتر از یک دهه تحولات زیادی در عرصه صنعت ایجاد کرده‌اند

وکیل مدافع متهمان ردیف اول و دوم پرونده فساد عظیم بانکی در دفاع از موکلانش توجه دادگاه را به نکاتی جلب کرد.

غلامعلی ریاحی تصریح کرد: آقای امیرخسروی (متهم ردیف اول) و همراهانش در جهت مقابله با نظام اقدام نکرده‌اند بلکه ایشان با گروهی از زبده‌ترین مدیران در کمتر از یک دهه تحولات زیادی در عرصه صنعت ایجاد کرده‌اند و در شرایط سخت تحریم به مدد دولت آمده و اگر فرصت لازم داده شود و طرح‌های آغاز شده به انجام رسد، شاهد شکوفایی در عرصه‌های اقتصادی خواهیم بود.

وی ادامه داد: در طول چند ماه گذشته با بهره‌گیری از تخصص‌های ۱۰ قاضی و با محور قرار دادن ال‌سی‌‌های بدون مبادله کالا و رشوه‌های پرداختی، متاسفانه فقط وجه منفی اقدامات موکل و یارانش به نمایش گذاشته شده است. ممکن است گفته شود دادستانی وظیفه‌اش کشف جرم است؛ در حالی که اتهام سنگین افساد فی‌الارض را نسبت داده و مصداق آن نیز اخلال در نظام اقتصادی کشور عنوان شده که لازم است توضیح داده شود مجموعه اقدامات این گروه آیا اخلال در نظام اقتصادی هست یا خیر.

ریاحی افزود: مطالب به گونه‌ای بیان شده که گویا امیرخسروی به قصد چاپیدن سپرده‌های مردم در بانک‌ها بیش از ۲۸ تریلیون از سپرده‌های مردم را چپاول کرده است. متاسفانه آقای «ر» در همراهی با اتهام‌زنی به متهمان دو مطلب سنگین علیه موکل بیان کرده که یکی از آنها این است که خسروی تولید را فراموش کرده است. مجموعه‌ اقدامات موکل در شرکت گروه ملی به قدری سازنده بوده که حتی آقای «ر» که به کمک کیفرخواست دادسرا آمده بود، اظهاراتی را بیان کرد.

وی برای اثبات این شایعه که دارایی موکلش بیش از ۵۰ میلیون قبل از خرید شرکت‌های دولتی نبوده به اقدامات صورت گرفته توسط گروه سرمایه‌گذاری آریا اشاره کرد و یادآور شد: اگر در کیفر خواست صادره، جای گروه اول از متهمان را با گروه ششم جابه‌جا کنید، با تمام کیفرخواست موافقم.

به گزارش ایسنا، وی در ادامه با بیان اینکه شبکه بانکی ما دارای مشکلاتی است و هر از گاهی قربانی می‌گیرد، اظهار کرد: پیش از این قضیه شهرام جزایری بود و اکنون مه‌آفرید امیرخسروی. این شبکه مثل تار عنکبوت قربانی می‌گیرد. مه آفرید امیرخسروی شبکه بانکی را آلوده نکرده است و آخرین قربانی نیز نخواهد بود. فساد نهادینه شده در پیکره شبکه بانکی بود که آنان را به دام انداخت. ال‌سی داخلی ریالی یک مکانیزم ظاهرا قانونی برای استفاده از تسهیلات بوده است. هنگامی که می‌گویم جای متهمان یکم و ششم عوض شود به همین دلیل است. شبکه بانکی همیشه کمترین آسیب را دیده است.

ریاحی خاطرنشان کرد: انصاف نیست که فقط خیانت‌ها را پررنگ کنیم. باید در کنار آن خدمت‌ها را مشاهده کرد. از این گروه به دلیل اقدامات صورت گرفته تقدیر شده و وزیر اقتصاد از امیرخسروی به عنوان بزرگ‌مرد اقتصاد یاد کرده است در حالی که کیفرخواست مدعی است این پنج نفر با سوء نیت آمده‌اند تا در نظام اقتصادی اخلال کنند. با کدام مستندات ثابت شده که غیر از آقای خاوری (که پولی را به خارج از کشور منتقل کرده است) وجهی به صورت ارز به خارج از کشور انتقال یافته است؟ باید به دنبال درمان پیکره دستگاه‌هایی رفت که طرف مقابل کارآفرینان هستند.

براساس این گزارش، پس از اتمام اظهارات وکیل مدافع متهم ردیف دوم، قاضی سراج تاکید کرد که ما به دنبال احقاق حق و ابطال ناحق هستیم.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=30943

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
[cov2019]