3

«جو بایدن» معاون رئیس‌جمهور پیشین این کشور از سندرز جلو افتاده است

  • کد خبر : 313978
  • ۱۶ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۸:۱۷

نظرسنجی جدید در ایالات متحده نشان می‌دهد معاون رئیس‌جمهور پیشین آمریکا در جمع نامزدهای دموکرات برای انتخابات ریاست‌جمهوری از سناتور ایالت ورمونت پیشی گرفته است.

نظرسنجی جدید در ایالات متحده نشان می‌دهد معاون رئیس‌جمهور پیشین آمریکا در جمع نامزدهای دموکرات برای انتخابات ریاست‌جمهوری از سناتور ایالت ورمونت پیشی گرفته است.

بایدن در نظرسنجی‌ها از سندرز پیشی گرفت

به گزارش افق انلاین ، در حالی که تا چند هفته پیش «برنی سندرز» سناتور ۷۸ ساله ایالت ورمونت در جمع نامزدهای حزب دموکرات برای انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا پیشتاز بود، اما اکنون «جو بایدن» معاون رئیس‌جمهور پیشین این کشور از وی جلو افتاده است.

به نوشته پایگاه خبری «هیل»، نظرسنجی جدید که به صورت مشترک توسط مؤسسه‌های «رویترز و ایپسوس» انجام شده، نشان می‌دهد بایدن هم‌اکنون از حمایت ۴۵ درصدی هواداران حزب دموکرات برخوردار است.

سندرز نیز که قبلا با فاصله یازده درصدی جلوتر از بایدن بود، اکنون با اختلاف سیزده درصد و میزان ۳۲ درصد رأی، در رتبه دوم قرار گرفته است.

به نوشته هیل، بایدن در انتخابات درون‌حزبی چند روز قبل موسوم به «سه‌شنبه بزرگ»، در ۱۰ ایالت از ۱۴ ایالت در صدر نامزدهای دموکرات قرار گرفت و سندرز فقط توانست در چهار ایالت به رتبه نخست برسد.

همچنین برخلاف نظرسنجی‌های قبلی که نشان می‌داد سندرز توانسته اکثریت رأی سیاه‌پوستان و اقلیت‌ها را به خود اختصاص دهد اما بایدن در انتخابات سه‌شنبه بزرگ، دو-سوم رأی آمریکایی‌های آفریقایی‌تبار را به دست بیاورد.

فارس/ پیمایش رویترز/ایپسوس نشان داد ۳۰ درصد از هواداران سناتور «الیزابت وارن» – که بامداد امروز از ادامه رقابت در انتخابات ریاست‌جمهوری کناره‌گیری کرد – به سندرز و ۲۵ درصد به بایدن رأی خواهند داد.

همچنین بر اساس نتایج این نظرسنجی، ۵۴ درصد از حامیان حزب دموکرات معتقدند بایدن بیشترین شانس را برای شکست دادن «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور کنونی آمریکا در انتخابات ماه نوامبر دارد و سندرز نیز با ۲۵ درصد بعد از او قرار گرفته است.

این در حالی است که طبق نظرسنجی‌های پیش از سه‌شنبه بزرگ، جای سندرز و بایدن عکس این نظرسنجی بود.

تحقیق رویترز/ایپسوس در روزهای چهارم و پنجم مارس، با حجم نمونه ۵۶۸ نفر و حاشیه خطای ۵ درصد انجام گرفته است.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=313978

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر