2

ساندی تایمز: انگلیس برای بدترین شرایط کرونایی آماده می‌شود

  • کد خبر : 314317
  • ۱۹ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۲

رسانه‌های انگلیسی با اشاره به تلفات احتمالی ویروس کرونا در این کشور گزارش دادند، لندن می کند تا بدون ایجاد وحشت در جامعه، مردم را برای مواجهه با بدترین شرایط آماده کند.

ساندی تایمز: انگلیس برای بدترین شرایط کرونایی آماده می‌شود

به گزارش افق انلاین ، همزمان با افزایش آمار ابتلا به کرونا و مرگ دو نفر در انگلیس هفته‌نامه ساندی تایمز گزارش داد؛ دولت لندن در حال تدارک برای مواجهه با احتمال مرگ ده‌ها هزار نفر بر این ویروس در این کشور است.

این نشریه انگلیسی روز یکشنبه افزود؛ در جلسات توجیهی دولت پیش بینی می‌شود ۸۰ درصد جامعه انگلیس به کرونا مبتلا شده که از این رقم ۱۰۰ هزار نفر جان خود را از دست خواهند داد. بر همین اساس وزارت مسکن دستورالعملی را برای شهرداری‌ها صادر و اعلام کرده که هرکدام باید چه میزان مرگ و میر بر اثر کرونا را مد نظر قرار دهند.

یک منبع موثق و نزدیک به دولت در این باره به ساندی تایمز گفت؛ همه این ارقام را به وقوع بدترین حالت نسبت می‌دهند اما کارشناسان می‌گویند که این پیش بینی‌ها حقیقی و رخ خواهد داد. همچنین یک کارگزار دولت، پیش‌بینی ۱۰۰ هزار نفر مرگ و میر بر اثر ابتلا به کرونا را «نسبتا واقعی» توصیف کرد.

آمار ابتلا به کرونا در انگلیس از هفته گذشته به این سو روند فزاینده‌ای را طی کرده است. با شناسایی ۴۵ مورد جدید ابتلا به این ویروس در ۲۴ ساعت گذشته کل آمار مبتلایان در انگلیس به ۲۰۹ نفر رسیده است.

تاکنون دو نفر جان خود رابر اثر ابتلا به کرونا از دست داده و ۲۱ هزار نفر آزمایش تشخیص ابتلا به این ویروس را انجام داده‌اند. بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس  دوشنبه دومین جلسه اضطراری دولت درباره نحوه مقابله با کرونا را ریاست خواهد کرد.

به گزارش ساندی تایمز، دولت تلاش می کند تا بدون ایجاد وحشت در جامعه، مردم را برای مواجهه با بدترین شرایط آماده کند. این در حالی است که آنها نگران آثار منفی کرونا در سطوح مختلف جامعه و به ویژه بر اقتصاد هستند.

گزارش‌ها حاکی است که شهرداری‌ها طرح کاهش خدمات عمومی از جمله جمع‌اوری زباله‌ها را برای تمرکز روی بحران کرونا در دستور کار قرار داده‌اند. وزارت آموزش انگلیس هم که تاکنون نسبت به تعطیلی مدارس مقاومت کرده طرح تاخیر برگزاری امتحانات را مد نظر قرار داده است.

به گزارش ایرنا، به وزارت دادگستری هم توصیه شده که متهمان جرائم جزئی را زودتر از موعد از زندان آزاد کند. همچنین تلاش خواهد شد تا بیشتر جلسات دادگاه از طریق ارتباط تصویری برگزار شود. بر اساس آمار منتشر شده ۸۴ هزار نفر در انگلیس زندانی هستند.

عالی ترین مقام پزشکی انگلیس پنجشنبه گذشته با اشاره به سرعت افزایش آمار ابتلا به کرونا در این کشور اعلام کرد که دولت وارد فاز دوم عملیات مقابله با کرونا شده است.

بر اساس این فاز، دولت لندن تلاش خواهد کرد تا ضمن مهار ویروس کرونا، سرعت شیوع بیشتر آن را کاهش دهد.

پروفسور “کریس ویتی” در پارلمان انگلیس با تاکید بر اینکه باید واقع بین بود، گفت: مهار کرونا کمی خوش‌بینانه بوده و شانس چنین کاری بین کم تا صفر درصد است.

با این حال معاون او  شنبه ۱۷ اسفند در اظهار نظری متناقض اعلام کرد، سیاست دولت در این رابطه تغییری نکرده است. «جنی هریس» در گفت وگو با «بی‌بی‌سی» تاکید کرد دولت همچنان روی فاز نخست مقابله با کرونا یعنی مهار این ویروس متمرکز است. او بدون اشاره به سرعت افزایش ابتلا به کرونا در انگلیس در یک هفته گذشته، مدعی شد که تصمیم گیری درباره آغاز عملیات فاز دوم بستگی به سرعت شیوع ویروس دارد.

نخست وزیر انگلیس دوشنبه در جلسه اضطراری اعضای دولت در این رابطه تصمیم گیری خواهد کرد.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=314317

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر