1

شایعه است: کما رفتن بوریس جانسون

  • کد خبر : 317346
  • ۲۰ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۱

 بوریس جانسون نخست‌وزیر انگلیس در ۱۸فروردین ۱۳۹۹خورشیدی به دلیل وخامت وضعیت جسمی‌اش بر اثر ابتلا به کرونا به بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان سنت توماس در لندن منتقل شد در پی این خبر بسیاری از خبرگزاری‌ها به این شایعه دامن زدند که وی به کما رفته است این در حالی است که هنوز هیچ منبع رسمی در انگلیس و رسانه‌های معتبر خارجی این خبر را تایید نکرده‌اند.

شایعه است: کما رفتن بوریس جانسون

با شیوع ویروس کرونا و بالا رفتن آمار تلفات آن در جهان، روز به روز شمار بیشتری از سیاستمداران اعم از وزیران، نمایندگان و مقام‌های عالی کشورها نیز به این بیماری دچار می‌شوند. یکی از بالاترین مقامات سیاسی جهان که تاکنون به کرونا مبتلا شده بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس است البته در انگلیس به جز وی، شاهزاده چارلز، ولیعهد و ماتیو هانوک، وزیر بهداشت این کشور از دیگر مقامات کشوری هستند که به کرونامبتلا شده‌اند. به نظر می‌رسد یکی از علت‌های ابتلا مقامات بلند پایه انگلیس و دیگر کشورها جدی نگرفتن این بیماری در ابتدای شیوع کرونا بوده باشد، یا این که نمی‌خواستند آن را جدی جلوه دهند. برای نمونه رهبران برخی کشورها از جمله آمریکا و انگلیس آشکارا از جدی نبودن خطر کرونا سخن می‌گفتند و بی‌محابا در مجامع عمومی ظاهر می‌شدند و حتی در مقابل دوربین ها با افراد مختلف دست می دادند بعد از اینکه مقامات کشورها فهمیدند که کرونا فقیر و غنی، سیاستمدار و بزرگ و کوچک نمی شناسد تدابیری اندیشیدند از جمله فاصله‌گذاری، دورکاری و برگزاری نشست‌ها به صورت مجازی به منظور پرهیز از تماس نزدیک افراد و سرایت ویروس بود. به هر روی سیاستمداران هم به مانند مردم عادی در معرض خطر ابتلای به کرونا هستند.

شایعه:در ۱۹فروردین ۱۳۹۹خورشیدی در برخی رسانه‌ها خبری منتشر شد مبنی بر اینکه بوریس جانسون، نخست‌وزیر انگلیس که بر اثر ابتلا به کرونا در بخش مراقبت‌های ویژه در بیمارستانی در انگلیس بستری است؛ به کما رفته است.
پاسخ به شایعه: در حالی که بسیاری از خبرگزاری‌ها خبر به کما رفتن جانسون را بازتاب دادند هنوز هیچ منبع رسمی در انگلیس و رسانه‌های معتبر خارجی این خبر را تایید نکرده‌اند و بر طبق اعلام رسانه‌های انگلیسی از جمله رویترز جانسون مانند شب گذشته در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان سنت توماس در لندن است.همچنین سخنگوی دفتر نخست‌وزیری انگلیس روز سه‌شنبه اعلام کرد که وضعیت جسمی بوریس جانسون که از شب گذشته به دلیل تشدید علائم بیماری‌اش در بخش مراقبت‌های ویژه بستری شده، پایدار است.

ایرنا

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=317346

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
[cov2019]