به گزارش افق انلاین ، محمد مهدی کاظمی در گفتگو با روابط عمومی سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی در خصوص روش ثبت نام و سفارش کتابهای درسی مقاطع تحصیلی در سال تحصیلی آینده اظهارداشت: در راستای توسعه دولت الکترونیک و به منظور تسهیل دسترسی دانشآموزان به کتابهای درسی، نظارت نظامند بر فرآیند توزیع مواد آموزشی، ثبت سفارش کتابهای درسی سال تحصیلی آینده در همه دورهها اعم از عادی، استعداد درخشان و دانشآموزان با نیازهای ویژه از طریق سامانه www.irtextbook.ir یا www.irtextbook.com به دو شیوه فردی و گروهی و برابر جدول تقویم زمانی اعلام شده صورت خواهد گرفت.
ایشان گفت: با توجه به شرایط پیش آمده و وضعیت فعلی واحدهای آموزشی سعی شده است از شیوههای منعطف برای ثبت سفارش کتابهای درسی استفاده شود. در این راستا مخاطبان میتوانند از طریق یکی از دو شیوه فردی یا گروهی نسبت به سفارش کتابهای درسی اقدام کنند. در شیوه فردی والدین گرامی دانش آموزان میتوانند با مراجعه به سامانه فروش و توزیع مواد آموزشی بخش سفارش دورهای دانش آموزان و پرداخت الکترونیکی هزینه بسته آموزشی مورد نیاز خود را سفارش دهند. در شیوه گروهی مدیران مدارس از طریق سامانه سناد به بخش سفارش گروهی کتابهای درسی سامانه مذکور مراجعه نموده و به صورت جمعی نسبت به سفارش کتابهای درسی اقدام مینمایند.
معاون توسعه منابع و پشتیبانی سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی وزارت آموزش و پرورش درباره زمان ثبت نام و سفارش کتابهای درسی اعلام نمود: بر اساس بخشنامه ارسال شده به ادارات کل آموزش و پرورش استانها و مناطق آموزشی سراسر کشور ثبت نام و سفارش الکترونیکی کتابهای درسی از ۲۴ فروردین تا ۱۶ شهریور سال جاری صورت خواهد گرفت.
کاظمی ادامه داد: در این راستا والدین گرامی یا مدیران مدارسِ دانش آموزان پایه آمادگی تکمیلی (پیش دبستانی استثنایی)، پایه دوم تا ششم دوره ابتدایی (عادی و استثنایی)، پایه هشتم و نهم دوره اول متوسطه و پیشحرفهای استثنایی، دانشآموزان پایه یازدهم و دوازدهم دوره دوم متوسطه (نظری، فنی و حرفهای و کاردانش) و فراگیران پایه یازدهم و دوازدهم دوره دوم متوسطه حرفهای استثنایی، میتوانند از ۲۴ فروردین لغایت ۲۳ خرداد ماه سال جاری اقدام به ثبت نام و سفارش کتابهای درسی نمایند.
معاون توسعه منابع و پشتیبانی سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی وزارت آموزش و پرورش افزود: ثبت نام و سفارش بسته آموزشی دانش آموزان پایه آمادگی مقدماتی (پیش دبستانی استثنایی)، پایه اول دوره ابتدایی (عادی و استثنایی)، پایه هفتم متوسطه اول عادی، پیشحرفهای استثنایی و دانشآموزان پایه دهم دوره دوم متوسطه و حرفهای استثنایی از تاریخ ۸/۴/۹۹ پس از ثبت نام در مدرسه محل تحصیل صورت خواهد گرفت.
ایشان اشاره کرد: معلمان، دبیران و هنرآموزان عزیز نیز میتوانند از تاریخ ۲۵ شهریور ماه نسبت به ثبت سفارش کتابهای درسی مربوطه اقدام نمایند.
کاظمی همچنین در زمینه پیش بینی فرصت و زمان اصلاح سفارش بستههای آموزشی گفت: در برخی از موارد ممکن است دانش آموز به دلایلی همانند تغییر رشته تحصیلی، تکرار پایه، جهش به پایه بالاتر یا جابجایی محل تحصیل خود، خواستار اصلاح سفارش در سامانه فروش و توزیع مواد آموزشی باشد، در این صورت برای اصلاح سفارش قبلی خود میتواند پس از ثبت نام در مدرسه محل تحصیل از تاریخ ۱۷/۴/۹۹ نسبت به اصلاح سفارش اقدام نمایند.
وی گفت: با توجه به اهمیت و ضرورت موضوع، کارگروه برنامه ریزی سفارش و توزیع کتابهای درسی و بسته آموزشی با مسئولیت مدیر کل آموزش و پرورش در استان ها، مناطق و نواحی تشکیل شده و این کارگروه کلیه امور مربوط به فرآیند سفارش اینترنتی و توزیع از طریق سامانه فروش و توزیع مواد آموزشی را به نحو احسن مدیریت، پایش کرده و گزارش اقدامات آن را به صورت ماهانه به سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی ارایه مینمایند.