2

توسعه روابط با همسایگان سدی در مقابل تشدید سیاست فشار حداکثری علیه کشورمان

  • کد خبر : 321200
  • ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۸

عضو فراکسیون امید مجلس با اشاره به شرایط اقتصادی پساکرونا گفت: دستگاه دیپلماسی می تواند ورود سرمایه خارجی به کشور و همچنین حضور کالاهای تولیدی در بازارهای خارجی را تسهیل کند.

علی ابراهیمی

افق آنلاین ، علی ابراهیمی ، با اشاره به جنگ اقتصادی علیه کشورمان و افزایش تحریم ها ،گفت: باید میان قوای سه‌گانه و تمامی دستگاه‌ها وحدت، همدلی و همزبانی برای حل مسائل و موضوعات اساسی کشور ایجاد شود، اقدامات آنها باید مکمل همدیگر بوده و برای پیشبرد اهداف نظام برنامه‌ریزی مناسب داشته و همسو باشند.

وی  با اشاره به شرایط اقتصادی کشور افزود: قوای سه گانه باید از نگاه ‌های سیاسی دور شده و در راستای منافع ملی حرکت کنند، قوا برای رفع مشکلات کشور باید همفکر و هماهنگ باشند و به طور قطع اگر دستگاه‌ها در سال ۹۹ وحدت و همدلی نداشته باشند به هیچ وجه نخواهیم توانست بر مشکلات غلبه کنیم.

سخنگوی کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: با دو رویکرد باید مسائل اقتصادی کشور کنترل شود اول آنکه باید توجه داشته باشیم که نمی‌شود شرایط را عادی جلوه داد؛ چرا که مردم مشکلات را می‌بینند، دوم آنکه باید توجه کنیم که در شرایط جنگ اقتصادی هستیم.

نماینده مردم شازند در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دیپلماسی سیاسی باید در خدمت دیپلماسی اقتصادی باشد، مطرح کرد  برخی محدودیت ها موجب شده تعدادی از کشورها برای تبادلات تجاری و مالی با ایران هراس داشته باشند،چراکه آمریکایی ها آنها را تهدید و تحریم می کنند؛ در شرایط فعلی جنگ اقتصادی چاره‌ای جز اولویت‌بندی اهداف کشور نداریم البته مقابله با کرونا اولویت اصلی امروز کشور است.

وی با بیان اینکه دستگاه دیپلماسی می تواند از طریق توسعه روابط با همسایگان جلوی تشدید سیاست فشار حداکثری علیه کشورمان را بگیرد، افزود: مقامات کاخ سفید تلاش می کنند سیاست ایران هراسی را دامن بزنند، اما فعالیت دستگاه دیپلماسی و حضور مقامات کشورمان در کشورهای همسایه ایران سیاست را خنثی می کند. دستگاه دیپلماسی می تواند ورود سرمایه خارجی به کشور و همچنین حضور کالاهای تولیدی در بازارهای خارجی را تسهیل کند.

 

وی ادامه داد: به طور قطع مشکلات زیادی را پساکرونا شاهد خواهیم بود و مردم به شدت در تنگنای اقتصادی قرار خواهند گرفت، در شرایط جنگ اقتصادی مدیران و مسئولانی باید انتخاب شوند که عمق و توانایی چنین مدیریتی را داشته باشند. وضعیت اقتصادی نامناسب کشور که کرونا نیز به آن دامن زده است،همچنین ضرورت جهش تولید و افزایش سرمایه اجتماعی در سال ۹۹، همه و همه شرایطی است که مجلس یازدهم باید در نظر بگیرد.

ابراهیمی با اشاره به اهمیت افزایش سطح دیپلماسی اقتصادی کشورمان در راستای خنثی سازی تحریم ها، مطرح کرد: در چهار سال گذشته که دچار چالش های بسیار سنگینی در حوزه های اقتصادی بودیم ؛قسمت بزرگ  آن ناشی از بی تدبیری و ناکارآمدی ها  و بخشی از آن به واسطه تحریم ها بوده است ؛ دولت باید راهکارهای لازم برای رفع و بی اثر کردن تحریم پیدا می کرد که اصل و اساس آن اقتصاد مقاومتی بود، دولت باور نداشت درگیر جنگ اقتصادی هستیم.

این نماینده مردم در مجلس دهم با اشاره به اهمیت گسترش روزافزون دیپلماسی اقتصادی افزود:در شرایطی که وزارت نفت می‌توانست به راحتی نفت بفروشد، قیمت ارز ثابت بود و اقتصاد شرایط عادی را طی می‌کرد، مدیران امروزی می‌توانستند پاسخگوی شرایط باشند، اما در حال حاضر با کاهش منابع و فضای روانی روبه‌رو هستیم و بحث‌های اقتصادی، پولی، بانکی و ارزی مطرح است نیازمند تغییراتی در عرصه مدیریت نیز هستیم.

عضو فراکسیون امید مجلس  با تاکید بر این که شرایط پساکرونا فرصت خوبی را برای حضور کالاهای ایرانی در بازارهای کشورهای دنیا ایجاد می کند، تصریح کرد: البته برای تحقق این هدف دستگاه دیپلماسی کشورمان باید به طور جدی وارد عرصه شود؛ وزارت امور خارجه کشورمان با توجه به شرایط کنونی تحریمی باید تلاش کند با استفاده از معاونت اقتصادی به بُعد پر اهمیت دیگری از روابط با کشورها بپردازد.

خانه ملت

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=321200

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر