2

مهمترین علل شیوع پدیده دختران فراری در عربستان +تصویر

  • کد خبر : 32356
  • ۲۹ فروردین ۱۳۹۱ - ۱۹:۲۲

افق نیوز:اگر این مساله حل و فصل نشود، پدیده فرار دختران در جامعه عربستان روز به روز گسترش می یابد.

مشکل فرار دختران از مهمترین مشکلات و مسایلی است که جامعه عربستان گرفتار آن شده است. نهادهای ذیربط و دستگاههای امنیتی عربستان موارد زیادی از فرار دختران ثبت کرده اند. پژوهشگران اجتماعی علت وجود پدیده دختران فراری را به سخت گیریهای خانواده و کمبود عاطفی بویژه در سنین نوجوانی نسبت می دهند.

http://www.aftabnews.ir/images/docs/000152/n00152479-r-b-000.jpg

دراین حال، ریاست کل مرکز پژوهش و مطالعات وابسته به هیات امر به معروف و نهی از منکر عربستان اخیرا کتابی را با موضوع فرار دختران و علل و پیامدها و راههای حل این معضل منتشر کرده است. همچنین کتاب دیگری برای بررسی علل فرار دختران از خانه ها درعربستان منتشر شده است.

هیات امر به معروف و نهی از منکر عربستان در پژوهش خود، تاریخ بروز این مشکل و دیدگاههای مختلف و میزان گستردگی آن و نیز جنبه ساختاری و اجرایی در حل این مشکل را بررسی کرده است.

شیخ بسام بن سلیمان مدیر کل مرکز پژوهشها و مطالعات هیات امر به معروف و نهی ازمنکر عربستان با اذعان به وجود پدیده دختران فراری در این کشور در گفت وگو با پایگاه خبری شبکه تلویزیونی سعودی العربیه تصریح کرد: افزایش بروز پدیده دختران فراری هیات امر به معروف و نهی از منکر را به تحقیق و بررسی و یافتن راه حلهایی فوری واداشت زیرا این مساله یک مشکل اجتماعی به شمار می رود که نیاز به بررسی و تامل دارد.

عبدالله یوسف عضو هیات مدرسان دانشگاه محمد بن سعود نیز به پایگاه خبری شبکه تلویزیونی سعودی العربیه گفت: فکر کردن دختران به فرار از خانه نیاز به بررسی و تحقیق دارد زیرا نشان دهنده وجود مشکل است و وجود این پدیده ناشی از برخورد شدید و خشن با دختران و عدم درک و آگاهی خانواده ها از مراحل نوجوانی است.

دکتر عوض ردادی پژوهشگر اجتماعی با اشاره به اینکه بیشترین موارد فرار دختران در مناطق ریاض و مکه مکرمه ثبت شده است، گفت که علت این امر به جمعیت زیاد دو منطقه و سکونت افراد دارای تابعیت های غیر سعودی در آنجا بازمی گردد.

وی افزود: در شهرهای ریاض، احسا، مکه مکرمه و ابها چهار مرکز برای پناه دادن به دختران فراری وجود دارد.

ردادی خاطرنشان کرد: از مهمترین علل شیوع پدیده دختران فراری در عربستان، عدم درک نیازهای عاطفی دختران توسط خانواده ها و بی توجهی خانواده ها به آینده دختران خود است.

وی افزود: بسیاری از خانواده ها با سختگیری مانع از ازدواج دختران خود می شوند که این امر باعث می شود تا دختران به فرار از خانه بیاندیشند.

سعاد فضلی کارشناس و پژوهشگر اجتماعی گفت: علل اصلی و مهمی برای فرار برخی دختران از خانه های خود وجود دارد که از مهمترین آنها، عدم وجود ارتباط میان افراد خانواده و سختگیری‌های والدین مانند توبیخ و تنبیه بدنی، کمبودهای عاطفی و وادار کردن دختران به ازدواج‌های اجباری است که این امر نه فقط موجب فرار دختران بلکه ممکن است به خودکشی آنها بینجامد.
ایسنا -علی حناکی مدیر کل امور اجتماعی در مکه مکرمه در اظهارات مطبوعاتی خود درباره مساله فرار دختران هشدار داد و گفت: اگر این مساله حل و فصل نشود، پدیده فرار دختران در جامعه عربستان روز به روز گسترش می یابد.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=32356

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۱
  1. ایران رو بچسپ

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
[cov2019]