7

شوک بزرگ به فوتبال ایران؛ تیم لیگ برتری به سرنوشت نفت تهران دچار می شود؟!

  • کد خبر : 323615
  • ۲۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۲:۵۱

رئیس هیئت مدیره نفت مسجد سلیمان گفت: اگر با همین روند پیش برویم و کمکی به تیم نشود، نفت مسجد سلیمان به سرنوشت نفت تهران دچار خواهد شد.

تیم نفت مسجدسلیمان برابر شهر خودرو یک بازیکن غایب دارد - ایرنا

رئیس هیئت مدیره نفت مسجد سلیمان گفت: اگر با همین روند پیش برویم و کمکی به تیم نشود، نفت مسجد سلیمان به سرنوشت نفت تهران دچار خواهد شد.

عطاالله بهادری رئیس هیئت مدیره باشگاه نفت مسجد سلیمان درباره مشکلات مالی این باشگاه، احتمال کناره گیری این تیم از لیگ برتر و شرایط تیم به گفت و گو پرداخت.

بهادری درباره عدم امکان استفاده نفت مسجد سلیمان از ورزشگاه شهید بهنام محمدی و دیگر امکانات سخت افزاری که متعلق به وزارت نفت است گفت:

تمامی امکانات نفت مسجد سلیمان وابسته به شرکت بهره‌برداری نفت و گاز مسجد سلیمان است و جزو اموال شرکت نفت به شمار می‌رود. از شرکت نفت به ما اعلام کردند به دلیل ممنوعیت وزارت نفت از تیم داری، نمی‌توانند به ما هیچ کمکی بکنند. مستاصل هستیم و نمی‌دانیم در این شرایط چه کار باید بکنیم. تیم در اردوی تهران حضور دارد و برای تامین مخارج روزانه با مشکل مواجه شدیم. از طرف دیگر بدهی‌ها و مشکلات مالی قبلی در کنار کرونا و هزینه‌های رعایت پروتکل‌های بهداشتی، مشکلات زیادی برای تیم به وجود آورده است.

رئیس هیئت مدیره باشگاه نفت مسجد سلیمان در ادامه گفت:دست کمک ما به سوی رسانه ها، مسئولان ورزشی، استانی، کشوری و هر شخص دیگری که دل در گرو ورزش دارد، دراز است. ما خوشحالیم که در چند سال گذشته خیلی از مربیان و بازیکنان داخلی و خارجی به تیم ما آمدند و از مشکلات ما گفتند. مسلما اگر آن‌ها درباره مشکلات و سختی‌های نفت مسجد سلیمان حرف بزنند، تاثیرش خیلی بیشتر از آن است که من به عنوان یکی از مدیران باشگاه چنین حرفی بزنم.

او افزود:تمام پولی که برای این فصل به تیم ما دادند، فقط ۷ میلیارد بود. هیچ تیم لیگ برتری دیگری با چنین بودجه‌ای بسته نشده و حداقل ۲۰ میلیارد برای آن هزینه شده است. نیت ما این بود که نفت مسجد سلیمان را در لیگ برتر نگه داریم تا نگاه آسانسوری از تیم ما برداشته شود. امسال هم تیم ما عملکرد خیلی خوبی داشت و به نیمه بالای جدول لیگ برتر و نیمه نهایی جام حذفی هم رسید. این نتایج برای وقتی بود که تیم آرامش داشت. قطعا اگر تا ۲ فصل دیگر با همین روند پیش می‌رفتیم، می‌توانستیم برای سهمیه آسیا برنامه ریزی کنیم و همین حالا هم در جام حذفی شانس داریم و به نیمه نهایی رسیدیم.

بهادری گفت:از روزی که افتخار خدمتگزاری در نفت مسجد سلیمان را به دست آوردیم تاکنون، همواره دغدغه داشتیم و حتی توانایی برنامه ریزی میان مدت برای تیم را نداشته و نداریم. در این مدت فقط به دنبال تامین منابع مالی بودیم تا آرامش تیم از دست نرود.

او درباره رقم قرارداد مدیران باشگاه گفت:هزینه‌های باشگاه را خیلی کم کردیم. مدیرعامل و اعضای هیئت مدیره برای کار در باشگاه یک ریال هم پول نمی‌گیرند و همه ما عاشقانه به تیم خدمت می‌کنیم. تنها هزینه‌های باشگاه شامل تغذیه، اقامت، سفر‌ها و قرارداد‌های بازیکنان است. برای سفر‌ها حداقل نفرات را همراه با تیم اعزام می‌کنیم و اگر قرار باشد یکی از مدیران باشگاه برای یک بازی همراه تیم باشد، تمام هزینه‌های سفر اعم از بلیت رفت و برگشت، غذا و اقامت در هتل با خود او است.

رئیس هیئت مدیره نفت مسجد سلیمان در ادامه گفت:اگر با همین روند پیش برویم، نفت مسجد سلیمان هم به سرنوشت نفت تهران دچار خواهد شد. وزارت نفت طبق قانون نمی‌تواتد به تیم ما کمک کند، اما قانون برای همه است. در حال حاضر تیم‌های ذوب آهن، سپاهان، فولاد و پیکان وابسته به وزارت صمت هستند. این نشان می‌دهد که قانون انعطاف دارد و می‌توان چنین شیوه‌ای را برای نفت مسجد سلیمان هم در پیش گرفت و شرکت‌هایی که در صنایع پایین دستی فعالیت می‌کنند به عنوان حامی مالی نفت مسجد سلیمان انتخاب شوند.

او افزود:وزارت نفت تقصیری ندارد و مسئولان آن تنها از قانون پیروی می‌کنند، اما حداقل کاری که می‌شد انجام داد این بود قانونی تصویب کنند که طی یک برنامه ۵ ساله، حمایت وزارت نفت از باشگاه کاهش یابد تا در این مدت بستر‌های خصوصی سازی نفت مسجد سلیمان آماده شود، نه این که یک مرتبه بیایند و تمام کمک‌ها را قطع کنند و همه چیز را از یک باشگاه بگیرند تا باشگاه نابود شود.

بهادری اظهار داشت:بار‌ها گفتیم که نفت مسجد سلیمان هواداران بسیار زیادی دارد و دلخوشی مردم شهر است. حضور تیم در لیگ برتر باعث شور و نشاط مردم مسجد سلیمان و حتی کاهش جرم و جنایت می‌شود. همه می‌دانند که فواید ورزش چیست و تبعات دوری از آن هم مشخص است و معضلات اجتماعی زیادی را در پی دارد.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=323615

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر