1

ریابکوف تفسیرهای گزینشی آمریکا از برجام را محکوم کرد

  • کد خبر : 324088
  • ۲۸ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۳:۳۵

یک دیپلمات ارشد روس با انتقاد از تفسیرهای یک طرفه ایالات متحده از برجام هشدار داد که تداوم این رویکرد به تضعیف مرجعیت شورای امنیت منجر خواهد شد.

ریابکوف تفسیرهای گزینشی آمریکا از برجام را محکوم کرد

به گزارش افق آنلاین ، معاون وزارت خارجه روسیه با انتقاد از تفسیر‌های گزینشی آمریکا از توافق هسته‌ای با ایران، گفت که اتخاذ چنین رویکردی می‌تواند عواقب جدی در برداشته باشد.

به نوشته وبگاه «نیشن» «سرگئی ریابکوف» معاون وزارت خارجه روسیه گفت مسکو تلاش‌های آمریکا برای تفسیر گزینشی مفاد برجام به نفع خودش را «زننده» می‌داند.

معاون وزارت خارجه روسیه اظهار داشت: «این اقدامات با قعطنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل متحد مطابقت ندارد. در صورت تداوم این اقدامات، این رویکرد ناگزیر به بحران جدی در شورای امنیت منجر خواهد شد و مرجعیت آن را تضعیف خواهد کرد.»

وزیر خارجه روسیه نیز روز سه شنبه با تاکید بر لزوم حفظ توافق هسته‌ای ایران، گفت تهدید آمریکا به تحریم کشورهای در حال همکاری با ایران و تمدید تحریم تسلیحاتی، غیرقانونی است.

«سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه  در نشست خبری  روز گذشته خود گفت که علی‌رغم تحریم‌های آمریکا، روابط روسیه با ایران در حوزه‌های اقتصادی و انرژی در حال توسعه و پیشرفت است.

فارس/ وی توضیح داد که در گفت‌وها با ظریف، درباره راهکاری برای حل مسئله هسته‌ای ایران صحبت کرده و بر لزوم حفظ توافق هسته‌ای تاکید کرده است. وزیر خارجه روسیه فشارها و تهدید آمریکا علیه دیگر کشورهایی که با ایران تعامل می‌کنند را خلاف قوانین بین‌المللی توصیف کرد.

دولت آمریکا بعد از خروج از توافق هسته‌ای برجام در اردیبهشت‌ماه سال ۱۳۹۷ به اقداماتی تحریک‌آمیز سعی کرده ایران را پای میز مذاکره بیاورد.

با این وجود، دونالد ترامپ که وعده می‌داد با اجرای سیاست‌های سختگیرانه علیه ایران می‌تواند این کشور را برای عقد توافقی بهتر پای میز مذاکره بیاورد به دلیل ناکام ماندن برنامه‌هایش در قبال ایران ،  اینک در آمریکا تحت فشار قرار گرفته است.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=324088

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر