2

«ربیع قصیر» بلای جان تانک های مرکاوا+ تصاویر

  • کد خبر : 32564
  • ۰۲ اردیبهشت ۱۳۹۱ - ۲۱:۳۸

ربیع، عضوی از خاندان بزرگِ “قصیر” در شهرک “دیرقانون النهر” در استان جنوبی صور لبنان بود که در بدنه مقاومت اسلامی لبنان حضوری بسیار پررنگ دارند.

ربیع در جنگ ۳۳ روزه، با نام عملیاتی”حاج علی” به عنوان مسئول یک تیم ضد زرهی وارد میدان شد و پس از شکار ۸ تا ۱۰ تانک ضدهسته ای “مرکاوا”، به شهادت رسید.

خبرگزاری فارس: «ربیع قصیر» بلای جان تانک های مرکاوا+عکس

به گزارش گروه «حماسه و مقاومت» خبرگزاری فارس، یکی از شهدای شاخص حزب الله لبنان در جریان جنگ ۳۳ روزه با رژیم صهیونیستی، “ربیع جعفر قصیر” نام دارد.

ربیع، عضوی از خاندان بزرگِ “قصیر” در شهرک “دیرقانون النهر” در استان جنوبی صور لبنان بود که در بدنه مقاومت اسلامی لبنان حضوری بسیار پررنگ دارند.

احمد زین الدین/ حمید داودآبادی/کوچکترین عضو خانواده قصیر، شهید ربیع قصیر/تابستان ۱۳۷۷ /روستای “دیرقانون النهر” در جنوب لبنان/ عکس یادگاری زیر درخت انار، مکان آخرین وداع امیرالاستشهادیین “احمد قصیر”

در سال ۱۳۶۲ اولین عملیات استشهادی حزب الله لبنان، توسط برادرِ ارشدِ ربیع، یعنی شهید “احمد قصیر” انجام گرفت که طی آن ده ها تن از افسران و نیروهای اطلاعات ارتش اشغالگر به درک واصل شدند. در ۴۰ سال گذشته، هیچ گاه رژیم صهیونیستی در یک روز متحمل خسارتی چنین سنگین نشده بود. در تهران نیز خیابانی به نام احمد قصیر نام گذاری شده است.

“موسی” فرزند دیگر خانواده قصیر، نیز چند سال بعد در نبرد با متجاوزین صهیونیست به شدت زخمی شد و بر اثر همین جراحات به شهادت رسید.

ربیع قصیر پس از شهادت دو برادرش متولد شد و تقدیر چنین بود که او هم به یکی از مجاهدان مقاومت اسلامی لبنان تبدیل شود.

ربیع در جنگ ۳۳ روزه در تابستان ۱۳۸۵، با نام عملیاتی “حاج علی” به عنوان مسئول یک تیم ضد زرهی وارد میدان شد و پس از شکار ۸ تا ۱۰ تانک ضدهسته ای “مرکاوا”، توسط هواپیماهای ارتش صهیونیستی هدف موشک قرار گرفت و به شهادت رسید.

*نویسنده : حمید داودآبادی

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=32564

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر