2

تبدیل وضعیت معلمان حق‌التدریس سازمان فنی و حرفه‌ای کشور به رسمی و پیمانی

  • کد خبر : 32584
  • ۰۳ اردیبهشت ۱۳۹۱ - ۱۰:۳۱

طرح یک فوریت تبدیل وضعیت معلمان حق‌التدریس سازمان فنی و حرفه‌ای کشور به رسمی و پیمانی با ۳ تبصره تقدیم نمایندگان مجلس شد.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی، با یک فوریت تبدیل وضعیت معلمان حق‌التدریس سازمان فنی و حرفه‌ای کشور به رسمی و پیمانی با ۱۳۳ رای از ۱۹۸ نماینده حاضر در جلسه موافقت کردند.

افق نیوز:بر اساس این طرح که به پیشنهاد ۵۳ نفر از نمایندگان مجلس تهیه شده است، در راستای تحقق اهداف عدالت‌محوری و ایجاد امنیت شغلی مربیان آموزش فنی و حرفه‌ای که عمدتا از نیروهای حق‌التدریس به شمار می‌روند وبرای جلوگیری از افت کیفیت آموزش به ویژه جلوگیری از دلسردی نیروهای مربی و استخدام در سازمان‌های دیگر و از بین رفتن تجربیات آموزشی و خالی شدن سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای از نیروهای باتجربه و با سوابق بالا، طرح یک فوریت تبدیل وضعیت معلمان حق‌التدریس سازمان فنی و حرفه‌ای کشور به رسمی و پیمانی با ۳ تبصره تقدیم نمایندگان مجلس شد.

بر اساس توضیحات سخنگوی کمیسیون اجتماعی، ۴ هزار و ۸۷۶ نفر از معلمان دارای مدرک فوق‌دیپلم و بالاتر تا پایان برنامه پنجم توسعه باید تغییر وضعیت پیدا کنند.

زمانی تاکید کرد: سن معلمان حق‌التدریس دیگر اجازه استخدام آنان در سایر دستگاه‌ها یا سازمان‌ها را نمی‌دهد. علاوه بر آن مرکز پژوهش‌ها نیز این طرح را در راستای برنامه پنجم توسعه و اشتغال کشور دانسته است.

پس از سخنان سخنگوی کمیسیون اجتماعی، لاریجانی در سخنان کوتاهی این طرح را مغایر برنامه پنجم توسعه دانست و از مجلس خواست تا دو سوم نمایندگان با فوریت این طرح موافقت کنند.

پس از توضیحات سخنگوی کمیسیون اجتماعی، یک فوریت طرح مذکور به رای گذاشته شد که از ۱۹۸ نماینده حاضر در جلسه،‌۱۳۳ نفر با آن موافقت کردند

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=32584

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 4در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۴
  1. اقا اموزش های فنی وحرفه ای کجا کاراموزداره همه مربیاش بدون کاراموزند.به علت نبودکاراموزخیلی ازکارگاه ها تعطیل شدند.

  2. ای کاش که این آزمون نبود چون مربی که ۷ سال سابقه آموزش دارد باز هم نیاز به آزمون ندارد.

  3. حالا که این قانون تصویب شده کم کم داره کم می شه از ۵ هزار تا به ۲ هزار تا رسید آخرش هم نفهمیدیم شامل چه اشخاصی می شه؟

  4. خواهش میکنم از کسانی که کاری از دستشون برنمیاد حداقل چوب لای چرخ نذارن.ما مربیان فنی حرفه ای به امید این چنین روزی ۶ سال با شرایط سخت کار این سازمان ساختیم!
    ان شاء ا.. هر چی خدا بخواد

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر