«کاظم انبارلویی»، معاون سیاسی حزب موتلفه اسلامی، درباره چالش‌های پیش روی جریان اصولگرایی در مجلس یازدهم با تمرکز بر بحث معیشت مردم به خبرنگار سیاسی خبرگزاری برنا گفت: در دیدار ویدئو کنفرانسی که مقام معظم رهبری با نمایندگان داشتند حاوی مطالب فوق‌العاده مهمی بود. مقام معظم رهبری یک سری تکالیف برای مجلس یازدهم که از آن به عنوان قوی‌‌ترین و انقلابی‌ترین مجلس پس از انقلاب یاد کردند برشمردند از جمله اینکه مجلس باید با اولویت‌بندی مسائل در روند حل مشکلات اقتصادی کشور تأثیر محسوسی بگذارد و از دولت تا پایان کارش، حمایت کند تا وظایف خود را انجام دهد و فرمودند من اطمینان دارم که مسائل و مشکلات موجود، قابل حل است.

او افزود: البته رئیس مجلس ۵ طرح مهم و کلیدی که در حوزه مسائل اقتصادی بود مطرح کردند که اولین طرح، اصلاح ساختار بودجه‌ریزی و دوم نوسازی نظام مالیاتی، سوم حمایت از اقشار ضعیف، چهارم رفع موانع جهش تولید و پنجم تحول در حوزه تجارت خارجی بود. مجلس یک بسته تحولی در دست دارد که به تدریج با راهبردِ هوشمندسازی، شفاف سازی، مردمی سازی و  کارآمدسازی می‌خواهد به دنبال اولویت‌بندی که مقام معظم رهبری فرمودند پای در حل مشکلات اقتصادی جامعه، بگذارد.

این فعال سیاسی اصولگرا ادامه داد: لذا اکثریت مجلس در حال رفتن به سمتی است که اقدامات آنها برای سفره مردم احساس شود. البته موضوعی که رهبری به نمایندگان توصیه کردند ۹ توصیه کلیدی بود. پرهیز از جوزدگی در کار برای مردم، نیت‌ خالص داشتن عمل به سوگند نمایندگی به خصوص در حفاظت از اسلام و نگهبانی از دستاوردهای انقلاب بود. نکته مهمِ کلیدی دیگر اینکه از حاشیه‌سازی پرهیز کنند و اولویت‌بندی در مورد مباحثی که می‌خواهند به آن بپردازند را مدنظر، قرار دهند.

انبارلویی تصریح کرد: ۱۰ مسئله اصلی که مقام معظم رهبری  به عنوان مسائل اصلی ایراد کردند که فعل و اقدامات ِمجلس حول این ۱۰ مسئله اصلی باشد که اولین آن تولید، دوم اشتغال، مهار تورم، مدیریت نظام مالی و پولی، عدم وابستگی اقتصادِ کشور به نفت، مسئله مسکن، ازدواج آسان برای جوانان، فرزندآوری و جلوگیری از پیر شدن جمعیت و مدیریت فضای مجازی است. بنابراین مقام معظم رهبری راهی برای مجلسی‌ها تبیین کردند که اگر از این مسیر حرکت کنند، حتما اتفاقات خوبی در کشور خواهد افتاد.