2

صحیفه سجادیه برترین الگوی جامع زیست مومنانه و خدامحور انسان معاصر است

  • کد خبر : 327276
  • ۰۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۷

با اشاره به اهمیت معرفی سیره ائمه اطهار(ع) و به ویژه امام سجاد(ع) گفت: برای انسان معاصر صحیفه سجادیه الگویی جامع برای زیست مومنانه و خدامحور است.

صحیفه سجادیه برترین الگوی جامع زیست مومنانه و خدامحور انسان معاصر است

با اشاره به اهمیت معرفی سیره ائمه اطهار(ع) و به ویژه امام سجاد(ع) گفت: برای انسان معاصر صحیفه سجادیه الگویی جامع برای زیست مومنانه و خدامحور است.

به گزارش افق انلاین به نقل از ستاد ارتباطات رسانه‌ای (فهما)، هم‌اندیشی مجازی پیرامون ویژه‌برنامه‌های بین‌المللی کنگره امام سجاد(ع)، صبح امروز سه شنبه ۷ مرداد با حضور نماینده ولی فقیه در هرمزگان و رئیس شورای سیاستگذاری کنگره، مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس ستاد فهمای کشور، دبیر کنگره و رایزنان فرهنگی کشورهایی نظیر الجزایر، لبنان، ژاپن، عراق، ترکمنستان، سوریه، تایلند، هند و عمان برگزار شد.

حجت‌الاسلام و المسلمین ارزانی در این نشست طی سخنانی با بیان اینکه استان هرمزگان سال‌های سال است که میزبان برگزاری کنگره بین المللی امام سجاد(ع) است، اظهار کرد: امیدوارم برگزاری این کنگره بتواند سیره و شخصیت امام سجاد(ع) و از سوی دیگر صحیفه سجادیه را به زیبایی معرفی کند.

مشاور وزیر و رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور در ادامه افزود: زندگی امام سجاد(ع) بهترین الگوی برای زندگی امروز بشری است که به دنبال یک دوست استاندارد، ایده آل و دست یافتنی است؛ چراکه امروز همه تلاش می کنند که مدل و اسوه‌ای را به عنوان الگو داشته باشند تا بتوانند با آن نمونه سازی کرده و خویش را به سمت آن قله حرت دهند، در این راستا بهترین مدل برای زیست مومنانه وجود نازنین امام سجاد(ع) و اهل بیت(ع) است.

وی افزود: اگر به دنبال یک مدل جامع زیست خدامحور و مومنانه هستیم می توانیم از صحیفه سجادیه به عنوان برترین کتاب در این حوزه یاد کنیم، کتابی که به ظاهر مربوط به عصر ما نیست و بیش از حدود ۱۳۰۰ سال از صدور این فرمایشات می گذرد اما گویی برای امروز و فردا و فرداها صادر شده است و این هویت ارزشمندی است که میان مسلمانان وجود دارد.

رئیس ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور ادامه داد: امیدواریم برگزاری این وبینارها فرصتی برای معرفی بهتر سیره ائمه اطهار(ع) در سطح بین المللی را فراهم کند.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=327276

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر