5

سال تحصیلی جدید مدارس در هیچ شرایطی تعطیل نمی‌شود

  • کد خبر : 329066
  • ۲۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۰:۴۹

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش گفت: مدارس در هیچ شرایطی تعطیل نخواهد شد و برنامه ریزی‌های لازم برای تغییر وضعیت از حالت سفید به زرد و قرمز کرونایی پیش بینی شده است.

به گزارش افق انلاین ، علیرضا کاظمی معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش عصر یکشنبه در جلسه شورای معاونان آموزش و پرورش آذربایجان غربی با تاکید بر اینکه این اطمینان را به دانش آموزان می‌دهیم که در هر شرایطی سال تحصیلی جدید را آغاز خواهیم کرد و برای هر شرایط کرونایی، سناریوی ویژه ای تدوین شده است، افزود: سال تحصیلی جدید ۱۵ شهریور ماه در هر شرایطی آغاز خواهد شد و تدوین برنامه‌های آموزشی منعطف، مهمترین ویژگی سال تحصیلی جدید است.

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: آغاز سال تحصیلی در زمان مقرر یکی از مهمترین اصول کاری وزارت آموزش و پرورش در سال تحصیلی جدید است و به این اصل مهم باید اجرای کامل برنامه‌های آموزشی و پرورشی در طول سال، فراگیری پوشش آموزشی و حفظ سلامت و ایمنی دانش آموزان با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی را اضافه کرد که به عنوان اصول اساسی این وزارتخانه مورد توجه ویژه قرار گرفته است.

این مسئول تاکید کرد: مدارس در هیچ شرایطی تعطیل نخواهد شد و در وزارت آموزش و پرورش برنامه ریزی های لازم برای تغییر وضعیت از حالت سفید به زرد وقرمز کرونایی پیش بینی شده است و با تکمیل سخت افزاری و نرم افزاری شبکه آموزشی شاد و همراهی رسانه ملی، جریان آموزش در آموزش و پرورش حداکثر از وضعیت حضوری به آموزش مجازی تغییر خواهد کرد.

کاظمی خانواده‌ها را ناظر آموزش و پرورش برای کنترل برنامه‌های درسی دانش آموزان دانست اظهارکرد: خانواده‌ها در همراه کردن دانش آموزان برای ماندن در کلاس‌ها و دنبال کردن مطالب درسی در شرایط کرونایی نقش بسزایی بر عهده دارند و امیدواریم با کمک خانواده‌ها فضای ایمن تری را برای دانش آموزان به وجود آوریم.

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش به برگزاری کنکور هم اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه در کشور ظرفیت عمل به پروتکل‌های بهداشتی در برگزاری کنکور وجود داشت، به تأخیر انداختن این آزمون می‌توانست به سلامت روحی و روانی دانش آموزان آسیب وارد کند.

کاظمی برخی انتقادها مبنی بر اینکه لابی مؤسسات آموزشی کنکور و جریان اقتصادی حاکم بر این حوزه در به تعویق نیانداختن کنکور دخیل بوده است را قضاوتی نادرست توصیف کرد.

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه برای ارتقا کیفیت آموزش در شرایط کنونی، باید اطلس پوشش تحصیلی مدرسه‌ای توسط مدیران مدارس ترسیم شود، بیان کرد: انعطاف در برنامه‌های آموزشی نیازمند تدوین سه برنامه توسط مدیر مدرسه در وضعیت‌های مختلف اعم از سفید، زرد و قرمز باشد.

باشگاه خبرنگاران

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=329066

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر