3

توضیحات وزیر آموزش و پرورش درباره بازگشایی مدارس | دو شرط برای حضور دانش‌آموزان در مدارس

  • کد خبر : 329262
  • ۲۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۳

وزیر آموزش و پرورش گفت: مساحت کلاس و تراکم جمعیت دو شرطی است که براساس آن درباره حضور دانش‌آموزان در مدارس تصمیم‌گیری می‌کنیم.

وزیر آموزش و پرورش گفت: مساحت کلاس و تراکم جمعیت دو شرطی است که براساس آن درباره حضور دانش‌آموزان در مدارس تصمیم‌گیری می‌کنیم.

حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش

به گزارش افق انلاین ، محسن حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش در آیین تجلیل از معلمان و عوامل برنامه مدرسه تلویزیونی ایران که در دبیرستان ماندگار البرز تهران و با حضور معلمان مدرس تلویزیونی در سال تحصیلی ۱۳۹۹-۱۳۹۸و معاونت سیما سازمان صداوسیما و مدیر شبکه آموزش برگزار شد، گفت: سال گذشته که با موضوع کرونا مواجه شدیم، ۷۰تا ۷۵ درصد از محتوای آموزشی آموزش داده شده بود و مابقی آن از طریق تلویزیون تولید و ضبط شد اما امسال از ۱۵ شهریور کار آموزش را آغاز می‌کنیم و از ابتدای سال تحصیلی دروس در تمام پایه‌ها آموزش داده خواهد شد.

دانش‌آموزان برای رفع اشکال به مدارس می‌روند

وزیر آموزش و پرورش توضیح داد: با اضافه شدن به محتوای آموزشی تولیدشده در سال گذشته مجموعه کاملی از تولیدات برنامه آموزشی را خواهیم داد که گام بزرگی در جهت عدالت آموزشی خواهد بود. امسال نیز برنامه‌ای برای شروع سال تحصیلی داریم و متناسب با وضعیت هر منطقه و پروتکل‌های اعلامی وزارت بهداشت تا جایی که بتوانیم کلاس‌ها را به صورت حضوری برگزار خواهیم کرد و اگر نتوانیم به صورت حضوری برگزار کنیم، از طریق آموزش تلویزیونی، شبکه رادیویی، شبکه شاد و تولید بسته‌های آموزشی امر آموزش را پیش خواهیم برد.

وی درباره تعاملی شدن آموزش‌ها گفت: این‌طور نیست که برای همیشه امکان حضور دانش‌آموزان وجود نداشته باشد. در حال حاضر پروتکل‌ها می‌گویند تعداد محدودی دانش‌آموز باید در کلاس‌ باشند تا بتوانیم برای آنان کلاس حضوری داشته باشیم. همچنین فرصتی در اختیار معلمان قرار می‌دهیم تا دانش‌آموزان برای رفع اشکال نیز به آنان مراجعه کنند.

حاجی میرزایی افزود: در سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی محتوای تمام پایه‌های بررسی و مشخص شده است که چه بخشی باید به صورت حضوری و چه بخشی به صورت غیرحضوری ارائه ‌شود لذا متناسب با تعداد دانش‌آموز، مساحت کلاس و امکان رفت و آمد منطبق با پروتکل وزارت بهداشت برای حضور دانش‌آموزان تصمیم‌گیری می‌شود.

در شرایط کرونایی ایران سراسر مدرسه شد

وزیر آموزش و پرورش همچنین در بخش دیگر این مراسم با بیان این‌که جوامع برای داشتن سرزندگی و پویایی باید توانمندی مواجهه با تغییرات را داشته باشند، گفت: در شرایط ویروس کرونا ایران سراسر مدرسه شد.

حاجی میرزایی با اظهار تشکر از دست‌اندرکاران شبکه آموزش افزود: چند باری که در شبکه آموزش حضور پیدا کردم روح و موضوع فعالیت‌های مخلصانه اول انقلاب را در آن شبکه دیدم لذا از تلاش‌های دست‌اندرکاران این شبکه در آماده‌سازی برنامه‌های تلویزیونی تشکر می‌کنم.

وی با اشاره به تعریف توسعه گفت: انسان‌ها دائماً در شرایط جدید و تغییرات نو قرار می‌گیرند و ورود به هر شرایط جدید باید با کسب قابلیت‌های آن شرایط باشد در غیر این صورت جوامع انسانی دچار اضمحلال، سستی و تباهی می‌شوند.

به گفته حاجی میرزایی، دنیای ما دائماً تغییر می‌کند و زمانی انسان‌ها دچار انفعال و حاشیه‌نشینی می‌شوند که در عرصه‌ای وارد شده‌اند که ظرفیت‌ها و قابلیت‌های لازم آن دنیای جدید را کسب نکرده‌اند؛ لذا توسعه حقیقی برای انسان و جامعه به این معناست که انسان یا جامعه در هر شرایط جدیدی که وارد می‌شود تاب مقاومت داشته باشد و بتواند از آرمان‌ها و اصول خود دفاع کند.

با شیوع ویروس کرونا وارد یک دنیای جدید شدیم

عضو کابینه دولت تدبیر و امید با بیان این‌که مسئله زمانی ایجاد می‌شود که توانمندی‌های دنیا جدید ایجاد نشده باشد، گفت: کرونا یکی از مواردی بود که شرایط سیاسی، اقتصادی و اجتماعی جامعه را متاثر کرد و باعث شد تا آموزش متوقف شود و مناسبات اجتماعی و اقتصادی جامعه تحت تاثیر خود قرار گیرد؛ لذا با شیوع ویروس کرونا وارد یک دنیای جدید شدیم که مناسبات دنیای ما را تغییر داد و تعادل‌های دنیای قبلی را برهم زد.

حاجی میرزایی با بیان این‌که شیوع ویروس کرونا یک آزمون بزرگ برای کشورها بود که در مقابل این دگرگون شدن دنیای جدید چقدر آماده هستند، افزود: جامعه ایران در مقابل شرایط جدیدی که ویروس کرونا به وجود آورد پر افتخار است. نظام سلامت ما در شرایط شیوع کرونا به سرعت وارد عمل شد و جامعه ما نیز با توانمندی‌های خاص خودش توانست در مقابل آثار منفی شیوع ویروس کرونا مقاومت کند.

در برابر کرونا ایستادیم و سال تحصیلی را تمام کردیم

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به این‌که در شرایط شیوع کرونا نظام آموزشی کشور تحت آزمایش قرار گرفت، توضیح داد: اختلال در نظام آموزشی کشور تبعات سنگینی برای جوامع دارد اما خوشبختانه آموزش و پرورش از نظر سرعت، کیفیت و تنوع آموزش‌ها واکنش مناسبی ارائه داد در حالی که برخی از کشورها با شرایط موجود ویروس کرونا سال تحصیلی خود را تمام کردند اما ما محکم ایستادیم و سال تحصیلی را تا پایان ادامه دادیم.

وی با اشاره از تعبیری از فرمایش امام (ره) که می‌فرمایند ایران را مدرسه کنیم، گفت: تحقق واقعی مدرسه شدن ایران از این مسیری که امروز شروع کردیم، می‌گذرد و در این شرایط ایران یکپارچه مدرسه شد و به تعداد تمام خانه‌ها در ایران مدرسه شکل گرفت. هر چند این مدارس ویژگی‌های مدارس قبلی را نداشت اما امنیت و آرامش داشت و در کنار خانواده‌ها بود.

عضو کابینه دولت تدبیر و امید با بیان این‌که یکی از ویژگی‌های مدرسه تلویزیونی این بود که خانواده‌ها با آموزش دانش‌آموزان درگیر شدند، افزود: سال‌ها هدف ما این بود که خانواده‌ها در امر آموزش فرزندانشان وارد شوند و تاسیس انجمن اولیا و مربیان نیز به همین علت بوده است.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=329262

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
[cov2019]