2

بازگشایی ورودی ضریح حرم حضرت زینب (س) پس از ۴۰ روز +تصویر

  • کد خبر : 330562
  • ۱۱ شهریور ۱۳۹۹ - ۲۱:۵۰

ورودی ضریح حرم حضرت زینب (س) که از ماه گذشته بسته شده بود، امروز پس از ۴۰ روز تعطیلی با رعایت نکات بهداشتی پذیرای زائران شد.

بازگشایی حرم حضرت زینب (س)

ورودی ضریح حرم حضرت زینب (س) که از ماه گذشته بسته شده بود، امروز پس از ۴۰ روز تعطیلی با رعایت نکات بهداشتی پذیرای زائران شد.

به گزارش افق انلاین ، حرم حضرت زینب (س) در ایام کرونا چندین بار باز و بسته شد و در چندین نوبت برای حفظ سلامت زوار امکان پذیرش زائر به حرم وجود نداشت.

بر همین اساس از دوم مرداد درهای حرم بسته شد و خادمان این آستان در آستانه محرم به سیاهپوش کردن حرم عمه سادات پرداختند و با تصمیم متولیان، مراسم عزاداری امام حسین (ع) در سه شب منتهی به عاشورای حسینی با حضور عزاداران برپا شد.

البته برپایی عزاداری سیدالشهدا (ع) با رعایت نکات بهداشتی و فاصله اجتماعی پیش‌بینی شد و درهای ورودی به ضریح همچنان بسته بود.

اما از امروز همزمان با اول ماه سپتامبر، یعنی پس از حدود ۴۰ روز درهای ورودی به سمت ضریح نیز بازگشایی شده است. همچنین به منظور حفظ سلامت زوار زمان بازگشایی حرم محدود شده؛ به طوری که از ساعت ۱۰ تا ۱۳ و از ساعت ۱۸ تا نماز مغرب درهای حرم بانوی دشت کربلا به روی زوار باز است و زائران می‌توانند با رعایت نکات بهداشتی به حرم مشرف شوند.

از ابتدای سال جاری چندین ماه حرم عمه سادات بسته بود و زوار از بیرون و پشت درهای بسته به عزاداری می‌پرداختند. اما پس از ماه مبارک رمضان درهای حرم مجدد باز و چندی بعد نیز نماز جمعه در مصلای حرم به امامت حجت‌الاسلام طباطبائی، نماینده ولی فقیه در سوریه برپا شد. از ماه گذشته نیز با اوج‌گیری کرونا درهای حرم بسته بود و این ممنوعیت تاکنون ادامه داشت

منبع: فارس
لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=330562

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر