1

پرستار کودک فلج مغزی

  • کد خبر : 330636
  • ۱۲ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۳

فلج مغزی (CP) ، یک وضعیت بسیار ویژه است که در صورت وقوع آن، نواحی مغز مختص کنترل حرکات بدن فرد آسیب می¬بینند. این آسیب¬های غیر پیش¬رونده بیشتر به صورت ناهنجاری مادرزادی در دوران جنین اتفاق می¬افتند.

. برخی از افراد این اختلالات را به صورت نقص حرکتی تجربه می­کنند. ولی برخی دیگر علائمی مانند مشکلات و اختلالات یادگیری، شنیداری، بینایی و در برخی از بیماران، تشنج دارند. اما درصد هوشی که این افراد از آن بهره می­برند وابسته به محل آسیب­دیده­ی مغز وی می­باشد.

کودک فلج مغزی توانایی انجام بسیاری از کارهای خود را ندارد و همواره نیاز به فردی دارد که به او در انجام امور خود کمک کند. در شرایط کنونی و وضعیت اقتصادی و معیشتی، اغلب والدین درگیر مشغله­های خود برای امرار معاش هستند. علاوه بر این پرستاری از کودک فلج مغزی کاری خسته­کننده است که نیازمند تخصص، مهارت و آگاهی از نیازهای این­گونه کودکان است. در چنین شرایطی بدون شک والدین کودک فلج مغزی توانایی، مهارت و تخصص لازم برای پرستاری را نخواهند داشت. استفاده از خدمات پرستار کودک فلج مغزی مناسب­ترین راه برای مراقبت از کودک است.

شرکت پرستاری هوم کا هوم کا یکی از مجموعه­های ارائه کننده­ی خدمات پرستار کودک فلج مغزی است که در این راستا از پرستاران متخصص و مجرب استفاده می­کند. تیم پرستاری و پزشکی هوم کا از حضور بهترین­ها در گروه­های تخصصی خود بهره می­برد. همچنین مجموعه­ی هوم کا در صورت نیاز والدین و کودک، قابلیت ارائه­ی خدماتی مانند پزشک در منزل، فیزیوتراپی در منزل و تزریقات در منزل را دارد و این خدمات معمولا به صورت موازی با خدمات پرستار کودک فلج مغزی ارائه می­شوند

همچنین بر اساس تجربیات گذشته، بسیاری از والدین از خدمات گفتار درمانی در منزل و کاردرمانی در منزل برای تقویت عملکرد کودک فلج مغزی خود نیز استفاده می­کنند.

خدمات پرستار کودک فلج مغزی

بیمار فلج مغزی دچار محدودیت حرکتی است. لذا اولین و مهمترین کار که جزو خدمات پرستار کودک فلج مغزی می­باشد، کمک در جابجایی و کارهای شخصی کودک در طول شبانه­روز می­باشد. از جمله سایر خدمات پرستار کودک فلج مغزی می­توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • همراهی و مراقبت از کودک
  • رعایت رژیم غذایی برای کودک و کمک به او در خوردن غذا
  • نظارت بر مصرف داروی کودک در صورت تجویز پزشک
  • فراهم کردن فضای آرام و همراه با آرامش در منزل
  • شناسایی استعدادهای کودک و کمک به پرورش استعدادهای او
  • همبازی شدن با کودک و توجه به نیازها و خواسته­های او
  • فراهم آوردن لوازم و شرایط انجام تفریحات و ورزش­های سالم مانند حضور در پارک

 

موارد مذکور از جمله مهمترین وظایف و خدمات پرستار کودک فلج مغزی هستند. انجام هرچه با کیفیت­تر این خدمات در گرو تخصص و مهارت بالای پرستار می­باشد.

پرستاران مجموعه­ی خدمات مراقبتی و درمانی هوم کا آمادگی کامل برای انجام تمام خدمات با کیفیت بالا را دارند. پرستاران مجموعه­ی هوم کا نحصیل­کرده در بهترین دانشگاه­های پایتخت و دارنده­ی گواهی­های کارگاه­های تخصصی پرستاری می­باشند.

 

ویژگی های پرستار کودک فلج مغزی

مراقبت و نگهداری از کودکان، در حالت عادی امری طاقت­فرسا و خسته­کننده می­باشد. حال آنکه این کودک معلول نیز باشد و وظایف ملزم به انجام را چندین برابر کند. پس برای آنکه پرستار به خوبی و با کیفیت بالا وظایف خود را انجام دهد، نیاز است تا از ویژگی­های خاصی بهره­مند باشد. از جمله اولین و مهمترین ویژگی­های پرستار کودک فلج مغزی مناسب عبارت­اند از:

  • صبور و شکیبا بودن
  • مهربان بودن و ایجاد رابطه صمیمانه با کودک
  • همکاری با والدین کودک برای رشد و نمو هرچه بهتر او
  • توان بدنی مناسب
  • دخالت ندادن مشکلات شخصی خود در کار

در صورت وجود ویژگی­های فوق در پرستار، شما پرستار کودک فلج مغزی مناسبی استخدام کرده­اید.

نکته­ی مهمی که در این بخش قابل عنوان می­باشد، این است که حضور پرستار در کنار کودک نباید خللی در انجام وظایف والدین در قبال کودک ایجاد کند. والدین کودک، می­بایست حتما زمانی را در طول شبانه­روز به گذراندن در کنار کودک اختصاص دهند. این موضوع در روحیه­ی کودک تاثیر مثبت بسزایی خواهد داشت.

اهمیت خدمات موازی با پرستار کودک فلج مغزی

همانگونه که گفته شد، خدماتی مانند گفتار درمانی، کاردرمانی و فیزیوتراپی، از جمله خدمات قابل ارائه به صورت موازی با خدمات پرستار کود فلج مغزی می­باشند. دلیل این پیشنهاد، استفاده­ی سایرین از این مجموعه­ی خدمات و گرفتن نتایج مثبت بوده است. کاردرمانگر و گفتاردرمانگر هر دو در زمینه­ی خود متخصص هستند و توانایی بالایی در برگرداندن افراد دارای اختلالات روانی و گفتاری به زندگی عادی خود دارند. بدیهی است که استفاده­ از این خدمات نقش مهمی در ایجاد تفاوت در زندگی کودک فلج مغزی و گام برداشتن روزانه به سمت بهبودی و بازگشت هرچه بیشتر به زندگی عادی خود خواهند داشت.

مجموعه­ی خدمات درمانی و مراقبتی هوم کا، ارائه کننده­ی خدمات فیزیوتراپی، کاردرمانی و گفتار درمانی نیز می­باشد. انجام این خدمات بر اساس قوانین مربوط به خود بوده و انجام هرکدام از آن­ها، خللی در دیگری وارد نخواهد کرد. بدون شک والدین گرامی با استفاده از خدمات متخصصان و پرستاران مجموعه­ی هوم کا، شاهد تغییرات چشمگیری در سبک زندگی کودک خود خواهند بود.

 

هزیته پرستار کودک فلج مغزی

هزینه­ی پرستار کودک فلج مغزی در مجموعه­ی هوم کا بنابر قیمت عنوان شده از سوی وزارت بهداشت تعیین می­شود. علاوه بر مشخص بودن چارچوب وظایف و فعالیت­های پرستار کودک فلج مغزی، وظایف دیگری نیز از سوی والدین کودک بر دوش پرستار کودک فلج مغزی گذاشته می­شود و در صورت توافق در موارد مختلف از جمله هزینه­ی خدمات اضافی، انجام خدمات محول شده برای پرستار ضروری می­باشد.

همچنین عامل بعدی تاثیرگذار بر قیمت پرستار کودک فلج مغزی، ساعات حضور او در کنار کودک است. ممکن است برخی از خانواده­ها از حضور ساعتی پرستار کودک فلج مغزی استفاده کنند و اعضای خانواده بخشی از روز را صرف پرستاری کودک خود کنند. درحالی که بسیاری از خانواده­های دیگر متقاضی خدمات شبانه­روزی هستند. مسلما قیمت این دو با یکدیگر متفاوت خواهند بود.

علاوه بر این، قیمت­گذاری تمام خدمات مجموعه­ی هوم کا، از جمله پرستار کودک فلج مغزی، بر اساس قیمت­های اعلام شده از سوی وزارت بهداشت صورت می­گیرد. به همین جهت بیشتر والدین عزیز توانایی مالی استفاده از این خدمات را دارند.

 

 

خدمات پرستار کودک فلج مغزی با مجموعه­ی هوم کا

دستیابی و استفاده از خدمات پرستار کودک فلج مغزی با مجموعه­ی هوم کا به سادگی قابل انجام است. تماس با مجموعه­ی هوم کا و درخواست خدمات مورد نظر اولین راه است. راه دوم ورود با سایت این مجموعه با آدرس www.homeca.ir و درخواست خدمات مورد نظر می­باشد. کارشناسان مجموعه­ی هوم کا با شما در تماس بوده و اطلاعات اولیه و وضعیت کودک را از شما جویا خواهند شد. در نهایت با توجه به نیازهای شما و شرایط کودک، بهترین پرستار ممکن را برای ارائه­ی خدمات پرستار کودک فلج مغزی در منزل به سوی شما ارسال خواهند کردس.

 

 

 

 

 

 

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=330636

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر