6

اگر نقش هویت‌سازی را به معلم برگردانیم بسیار موفق خواهیم بود

  • کد خبر : 33100
  • ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۱ - ۱۳:۵۷

اگر طهارت در کنار علم نباشد، علوم آلوده می‌شود و ما امروز در دنیا با این اتفاق رو به رو هستیم.

محمدرضا مخبر دزفولی دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی امروز (چهارشنبه) طی سخنانی در هفتمین جشنواره حکمت مطهر دانشگاهیان سراسر کشور که در تالار ابن سینا دانشگاه تهران برگزار شد، با بیان اینکه قرآن همواره علم را مورد توجه قرار داده است، افزود: شاید از یک منظر بشود ادعا کرد که ما علم مطهر داریم.

افق نیوز:وی افزود: اگر طهارت در کنار علم نباشد، علوم آلوده می‌شود و ما امروز در دنیا با این اتفاق رو به رو هستیم.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: خیلی‌ها دنبال این بودند تا مدعی شوند، علم کاری با مسائل از جمله مبدأ و معاد ندارد و بسیار تلاش کردند برای این موضوع فلسفه طراحی کنند.مخبر دزفولی در ادامه گفت: جهان کنونی ۲ جنگ را پشت سر گذاشته که در این ۲ جنگ میلیون‌ها انسان از جهان گرفته شده و این حاصل تفکری است که ذکر کردیم.

وی ادامه داد: علمی که در خدمت جریان ذکر شده قرار گرفت، علم آلوده‌ای بود که از مبدأ خاص جدا شد و با همین ایده و تفکر یک دانشمند حاصل علم و دانش خود را در اختیار کشتار جمعی قرار می‌دهد.

مخبر دزفولی اضافه کرد: یک زمانی در دوران تمدن اسلامی علم مقدس بود و از علم برای ارتقاء معنوی بشریت استفاده می‌شد ولی در یک دوره‌ای بعد از رنسانس این موضوع شکل دیگری گرفت و معنویت علم کنار گذاشته شد.

وی با بیان اینکه میلیون‌ها نفر در عراق و افغانستان کشته شدند و برخی مدعیان هم در مجامع بین‌المللی اسم این کار را دفاع از آزادی می‌دانند، تصریح کرد: این مسئله در واقع حاصل علم غیرمطهر است.مخبر دزفولی با بیان اینکه باید بدانید زندگی مطهر چه معنایی دارد، گفت: زندگی مطهر و زندگی غیرمطهر باید شناخته شود؛ اینکه در یک جامعه که نهاد خانواده مستحکم و پایدار است ارزش‌های غربی رونق پیدا کند در واقع نتیجه علم غیرمطهر است.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه امام(ره) فرمودند که “معلمی شغل انبیاء است”، اظهار داشت: انبیاء هم برای تربیت بشریت آمدند، براین اساس وظیفه‌ای در ذات علم گذاشته شده که این وظیفه همان هدایت‌گری است.

وی اضافه کرد: اگر نقش هویت‌سازی را به معلم برگردانیم بسیار موفق خواهیم بود، چراکه در دوران کودکی و نوجوانی شخصیت افراد شکل می‌گیرد.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه این مسئله که شهید مطهری جنبه‌های گوناگون دارد که نمی‌توان به تمام آنها اشاره کرد، گفت: شهید مطهری از هر فرصتی استفاده می‌کرد تا به سؤالات مختلف پاسخ دهد.مخبر دزفولی با بیان اینکه جوانان ما سؤال‌های جدی دارند که عالمان دینی باید نسبت به آن پاسخ دهند، اظهار داشت: باید فضا برای سؤال کردن جوانان باز شود و روی سؤالات جوانان کار صورت گیرد و در نهایت هم پاسخ‌ها در فضایی مناسب به آنها ارائه شود.وی در پایان سخنانش با ذکر این مسئله که در حال حاضر شکل دفاع از انقلاب نسبت به سال‌های اول عوض شده است، افزود: امیدوارم برنامه‌هایی مثل جشنواره حکمت مطهر و بیشتر و گسترده‌تر از گذشته برگزار شود.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=33100

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۱
  1. باسمه تعالی شانه
    باسلام،احترام و عرض تبریک و خدا قوت به تمامی معلمان و اساتید فرهنگی،ورزشی،هنری و…..
    امام خمینی (قدس ا… روحه): خیلی از دعواهای ما دعواهایی نیست که بخاطر خدا باشد.
    امام خامنه ای (ادام ا… ظله): بصیرت خودتان را بالا ببرید، اگاهی خود را بالا ببرید، حقیقت را باید فهمید.

    ضمن احترام و ارادت به تمامی گروه هایی که با تمام تلاش و کوشش خود وارد فضای انتخابات شده و باعث گرم شدن تنور حداکثری می شوند، باید عرض شود که مراقب باشیم چه افراد و گروه هایی از این تفرقه ها و این بگو مگوها سود می برند.
    ما نباید فراموش کنیم آن جمله زیبای حضرت امام را که فرمودند: خیلی از دعواها بخاطر خدا نیست، پس باید بیشتر دقت کرد در نوع گفتار در نوع کردار در نوع مطلب نوشتن که مبادا باعث افتراق و اختلاف شود که قطعا در نهایت امر دشمن سود خواهد برد و موجب اذیت برای پیکره جامعه و مردم عزیز خواهد شد.
    مگر اختلاف صلیقه را نمی توان با اخلاق و مدارا و منطق بیان کرد مگر حتما باید جنجال آفرید و التهاب درست کرد، تا به کی از اخلاق سیاسی بحث شود اما و صد تاسف در زمان احتیاج عمل نشود و اگر اختلاف مبنایی و اصولی است و جرم و خلافی واقع شده است که باید از کانال قانونی پی گیری، ثابت و به مردم معرفی شود نه این که به رسانه های جمعی کشانده شود خصوصا در این بیداری های اسلامی و جنبش های جهانی که ایران عزیز اسلامی باید پرچمداری قاطع آن باشد که هست.
    شما ببینید چطور آیت ا… سید حسن نصرا… عزیز خود و شاگردان خود و حامیان خود را با حفظ روحیه وحدت و همدلی در حول محور ولایت فقیه، سرباز امامین خمینی و خامنه ای و انقلاب اسلامی میداند و ذره ای از آن غفلت نمی کند که همین امر باعث شده تا حزب ا… مانند سدی آهنین جلوی هر متجاورزی بایستد.
    فراموش نکنیم که ایران ام القری جهان اسلام است و این روش ها زیبنده ام القری بودن نیست و باعث شکسته شدن قلب نازنین آقا امام زمان ارواحنا لتراب مقدمه الفداء خواهد شد.
    قرارگاه سلسله گفتمان این عمار و قرارگاه شورای همانگی مدافعان ولایت وابسته به شورای عالی بصیرت به تمامی احزاب انقلابی اصلاح طلب و اصول گرا عرض می کند بیائیم حول محور ولایت فقیه و شهداء بحث های دوستانه داشته باشیم نه خصمانه و دشمن شاد کن و چیزی که الان به آن احتیاج مبرم هست بقول فرمایش علامه حسن زاده آملی وحدت و همدلی است.
    امید واثق می رود همه مسئولین و خدمتگذاران واقعی ملت به ندای ألا و لایحمل هذا العلم… و أین عمار علمدار انقلاب، لبیک گفته و با صبر و بصیرت خویش در این برهه حساس جنگ نرم و شبیخون فرهنگی، مانع ورود تفکرات نااهلان و نامحرمان، فتنه و انحراف به بدنه انقلاب شوند و همگام با سیاست های کلی و سند چشم انداز، این تفکر انقلابی و زیبا که، اختلافات بس است بیائم با همدلی و احترام متقابل به داد مردم برسیم، را عملیاتی کنند تا مرضی رضای الهی قرار گیرند.
    پروردگارا توفیق فرما تا بتوانیم شاگردان ممتازی در مکتب قرآن و عترت علیهم السلام و نوکران با اخلاصی در لشکرگاه حضرت ولی عصر ارواحنا فداه بوده باشیم و شرمنده امام و شهداء نشویم.

    جبهه هنرهای زیبا
    شورای عالی بصیرت

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر