5

آخرین اخبار زلزله‌زده گلستان| افزایش تعداد مصدومان/ ۳۰ درصد از واحدهای مسکونی محل حادثه ارزیابی خسارت شده‌اند+ تصاویر

  • کد خبر : 331160
  • ۱۷ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۸

 ساعت ۲ و دقیقه بامداد امروز زمین‌لرزه‌ ۵.۱ ریشتری رامیان در شرق استان گلستان را لرزاند که در پی آن تعدادی از مردم به ویژه در روستاها مصدوم شدند و به واحدهای مسکونی نیز خسارت‌های جدی وارد شده است.

آخرین اخبار زلزله‌زده گلستان| افزایش تعداد مصدومان/ 30 درصد از واحدهای مسکونی محل حادثه ارزیابی خسارت شده‌اند+ تصاویر

به گزارش افق انلاین ، در ساعات ابتدایی بامداد امروز زلزله‌ای ۵٫۱ ریشتری شهرستان رامیان را در شرق استان گلستان لرزاند. زمین لرزه‌ای که در گرگان و حتی برخی استان‌های همجوار از جمله خراسان شمالی و سمنان نیز احساس شد. این زمین لرزه در عمق ۱۰ کیلومتری زمین رخ داد که منجر به خسارت در بخش‌های مسکونی شده است. پس از آن نیز پس لرزه‌ای در ساعات ۱۰ و ۲۴ دقیقه با قدرت ۳٫۱ ریشتر رخ داد که خسارت‌های زلزله اول را تشدید کرد.

وقوع زمین لرزه دوم اهالی روستاهای منطقه را به شدت دچار اضطراب کرده و بسیاری از آنان را راهی کوچه‌ها و مناطق روباز کرده است. برخی از روستاییان نیز وسایل اساسی را از منزل خارج کرده و به حیاط خانه‌هایشان آورده‌اند.

سید محمد حسینی، مدیرکل بنیاد مسکن گلستان درباره آخرین وضعیت خسارت زلزله به واحدهای مسکونی این شهرستان در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم اظهارداشت: کانون اصلی زلزله در روستای “قورچای” شهرستان رامیان بوده و به همین دلیل بیشترین خسارت در این منطقه ایجاد شده است و بعد از این روستا، “ویرو” به دلیل نزدیکی به مرکز حادثه متحمل  خسارت‌هایی شد.

وی درباره سایر نقاط آسیب دیده نیز گفت: به‌طور کلی  ۹ روستای کوهستانی منطقه خسارت دیدند که به دلیل نوع ساخت منازل و فرسودگی برخی از آنها در ۵ روستا این خسارت‌های جدی‌تری را برآورد کرده‌ایم.

مدیرکل بنیاد مسکن استان گفت: تا کنون حدود ۳۰ درصد واحدهای مسکونی در این روستاها ارزیابی شده که ۷۵ واحد مسکونی تا ۹۰ درصد دچار خسارت شدند.

وی ابراز امیدواری کرد: تا عصر امروز همه واحدهای مسکونی از سوی تیم‌های کارشناسی ارزیابی و میزان خسارت‌ها مشخص می‌شود تا در مرحله بعد برای آغاز بازسازی برنامه‌ریزی صورت پذیرد.

حسینی با بیان اینکه مردم نگرانی برای بازسازی منازل مسکونی خود نداشته باشند، گفت: بنیاد مسکن حمایت‌های لازم تسهیلاتی از این خانوارها انجام خواهد داد و ودیعه مسکن هم برای کسانی که منازل مسکونی آنان دیگر قابل سکونت نیست، در نظر گرفته می‌شود.

خدمات امدادی به زلزله‌زدگان ادامه دارد

فرهاد میقانی، مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان نیز که در منطقه حضور دارد در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم اظهارداشت: ۱۶ تیم امدادی در همان ساعات نخست وقوع زلزله به منطقه اعزام شدند و ۱۰ تیم دیگر هم در حالت آماده باش هستند.

وی گفت: عمده مصدومان این حادثه که به بیش از ۳۵ نفر رسیده حین فرار و خروج از منزل دچار مشکل شده‌اند که تقریبا همه آنها سرپایی مداوا شدند و تعدادی هم به مراکز درمانی منتقل شده‌اند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان افزود: بسته‌های غذایی ۷۲ ساعته و برخی اقلام مانند موکت و پتو بین زلزله‌زدگان توزیع شده است. ضمن اینکه در روستای قورچای چادرهای اسکان اضطراری نیز برپا شد.

وی گفت: تیم‌های امدادی حاضر در منطقه به درب منازل مسکونی روستاییان در مناطق سیل‌زده و در حال خدمات‌رسانی هستند.

زلزله‌های امروز آسیبی به بناهای تاریخی استان گلستان وارد نکرد

احمد تجری، مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان نیز در پی وقوع زلزله های ۵٫۱ و ۳٫۱ ریشتری با مرکزیت شهرستان رامیان، گفت: این زلزله‌ها به بناهای تاریخی شهرستان رامیان و سایر نقاط استان که این زمین‌لرزه در آن احساس شد، آسیبی وارد نکرده است.

وی افزود: با توجه به شدت زلزله و اهمیت بناهای تاریخی واقع در شهرستان رامیان کانون زلزله، از اوایل امروز کارشناسان میراث‌‌فرهنگی اقدام به بررسی ابنیه تاریخی این منطقه کردند که خوشبختانه، گزارش‌های رسیده حاکی از آن است که آسیبی به بناهای تاریخی وارد نشده است.

آب، برق و گاز روستاهای زلزله‌زده هم وصل شد

استاندار گلستان هم در گفت‌وگوی اختصاصی با تسنیم اعلام کرده آب، برق و گاز روستاهای زلزله‌زده رامیان وصل است و مشکلی در این زمینه وجود ندارد.

سیدرضا قادری، مدیرکل مدیریت بحران استان البته گفته به روستای ویرو با تانکر آبرسانی می‌شود؛ در سایر مناطق اما مشکلی برای ارائه خدمات وجود ندارد.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=331160

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر