3

مقام آمریکایی: مذاکرات مرزی میان لبنان و اسرائیل پیشرفت داشته است

  • کد خبر : 331379
  • ۱۹ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۸:۵۲

دیوید شنکر معاون وزیر امور خارجه آمریکا روز چهارشنبه اعلام کرد که گفت‌وگوها میان لبنان و اسرائیل برای ترسیم مرزهای دریایی دو طرف، شاهد “پیشرفتی تدریجی” بوده است.

مقام آمریکایی: مذاکرات مرزی میان لبنان و اسرائیل پیشرفت داشته است

دیوید شنکر معاون وزیر امور خارجه آمریکا روز چهارشنبه اعلام کرد که گفت‌وگوها میان لبنان و اسرائیل برای ترسیم مرزهای دریایی دو طرف، شاهد “پیشرفتی تدریجی” بوده است.

به گزارش پایگاه خبری روسیا الیوم، شنکر که به لبنان سفر کرده، در نشستی با روزنامه‌نگاران لبنانی درباره پرونده ترسیم مرز لبنان و فلسطین اشغالی، گفت: از نظر من پیشرفتی تدریجی کسب کرده‌ایم. من منتظر نهایی شدن توافقنامه در این خصوص هستم تا بتوانید با اسرائیلی‌ها درباره مذاکره درخصوص مرزهایتان پیش بروید.

وی در ادامه ابراز امیدواری کرد که طی چند هفته آتی، توافقی میان دو طرف امضا شود.

شنکر افزود:‌ امیدوارم به لبنان بازگردم و این توافق را طی چند هفته آتی امضا کنیم. این مسئله فرصتی به لبنان و اسرائیل برای تحقق پیشرفت عملی خواهد داد.

این مقام آمریکایی بدون اشاره به موانع پیش‌روی این توافق گفت که دیدارهای منظم و مستمر آمریکایی‌ها طی بیش از دو سال گذشته به دو کشور، برای رسیدن به تفاهم متاسفانه اتلاف وقت بوده و نتیجه نداشت.

طی ماه های اخیر مذاکرات میان لبنان و رژیم اسرائیل با وساطت آمریکا با هدف ترسیم محدوده مرزی، در جریان بوده است.

نبیه بری رئیس پارلمان لبنان اوایل آگوست به روزنامه النهار گفته بود که مذاکرات با آمریکایی‌ها درخصوص پرونده ترسیم مرزی با اسرائیل در مراحل پایانی خود قرار دارد.

در سال ۲۰۱۸  لبنان اولین قرارداد اکتشاف و تولید نفت و گاز از آب‌های منطقه‌ای خود را با شرکت های توتال فرانسه، انی ایتالیا و نواتک روسیه بست. این مسئله باعث ایجاد اختلاف میان بیروت و تل‌آویو شد.

در سال ۲۰۱۹ نیز رژیم صهیونیستی از موافقت خود با اجرای مذاکرات با لبنان با وساطت آمریکا برای حل اختلاف موجود درباره مناطق مرزی دریایی خبر داد.

رژیم صهیونیستی در سال ۲۰۰۰ میلادی پس از ۱۸ سال از جنوب لبنان عقب نشینی کرد. از آن سال تاکنون مرزهای رسمی بین لبنان و فلسطین اشغالی ترسیم نشده و دو طرف اختلافاتی در این زمینه داشته اند.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=331379

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر