به گزارش افق انلاین ، جمال عرف روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران اظهارداشت: شورای نگهبان دیروز به ما اعلام کرد که آقای علی شامی یکی از دو نامزد از حوزه انتخابیه میانه رد صلاحیت شده است و با این شرایط برگزاری انتخاب تنها با یک نامزد معنا و مفهومی ندارد.

عرف رییس ستاد انتخابات کشور با بیان اینکه این انتخابات به میان‌دوره‌ای ۱۴۰۰ می‌رود، گفت: براساس ماده و تبصره قانون انتخابات  این موضوع هم باید مشخص شود که آیا در این حوزه انتخابیه از نو مانند ۴ حوزه دیگر ثبت نام انجام شود یا اینکه یک نامزد دیگر از میانه که در دور نخست رای بالاتر کسب کرده، معرفی ‌شود.

وی اضافه کرد: بر این اساس انتخابات جمعه ۲۱ شهریور با این وجود بدون احتساب حوزه انتخابیه میانه در ۱۰ حوزه برگزار خواهد شد.

بر این اساس، انتخابات در حوزه‌های «سمیرم» و «لنجان» استان اصفهان، «کرج، اشتهارد و فردیس» استان البرز، «دهلران، دره‌شهر، آبدانان و بدره» استان ایلام، «اهواز، باوی، حمیدیه و کارون» استان خوزستان، «زنجان و طارم» استان زنجان، «بیجار» استان کردستان، «کرمانشاه» و «اسلام‌آباد غرب و دالاهو» استان کرمانشاه و «کردکوی، ترکمن، بندر گز و گمیشان» استان گلستان به مرحله دوم کشیده شده است.